Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek Amnesia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek Amnesia

    Korting op 420shop
    Amnesia is niet de simpelste tante om groot te brengen. Daar ben ik al achter gekomen tijdens het googlen. Maar ik ga voor de uitdaging, dus vandaar mijn keuze.

    ik zal eerst eens een simpele tekening van de ruimte erbij zetten omdat ik nog niet helemaal weet Hoe dat hier allemaal werkt laat ik de foto's even achterwegen. (((sorry het uploaden werkt momenteel niet :s vanavond beter)))

    Ik gebruik:
    HPS
    afzuiginstallatie met CAN koolstof filter
    luchtbevochtiger
    elektrische kachel 2000w
    Luchtbevochtiger 25 kuub
    voor extra vocht heb ik een elektrische kookplaat met een enkele pit en een grote pan water erop.
    voeding:
    Canna Tera vega groei
    Canna Tera Vega Bloei
    Bionova Wortel stimulator
    Bionova PK13-14
    Canna Boost accelerator
    ik gebruik 7L potten met aarde(perliet)

    de planten beginnen vanavond 18/11 om 20:30 aan de 5e dag en ik heb ze als stekjes aangekocht.

    na de eerste dag stond ik al met mijn handen in het haar. Sommige blaadjes, vooral de onderste werden geel. ik had dus mijn kweek nog niet staan, en ik had al een bladprobleempje. Op wat gele puntjes hier en daar na, is het opgelost.

    Nu heb ik eigenlijk al mijn eerste vraag:
    ik heb bij het planten de grond totaal niet aangedrukt. wel heb ik de aarde met mijn handen lekker luchtig gemaakt. PROBLEEM
    Nu is het dus zo, dat het niveau van de aarde ongeveer 4 CM is gezakt. ik denk niet dat dit echt een probleem is, maar als ik het kan oplossen, op welke manier dan ook, mogelijkheden altijd welkom
    ik heb al gedacht aan de plantjes met een flink kluitje eruit te halen, en de aarde op te vullen tot 2CM onder de rand, maar ik ben bang dat ik de dames stress ga bezorgen.

    vanavond komen de foto's. Eigenlijk wel schikken als je ziet hoe snel die plantjes groeien

    Ik geef momenteel nog geen voeding, enkel wat wortelstim. via de bodem. ik heb gelezen dat ik het ook al blad voeding kan gebruiken, is dit waar? is dit slim? en hoe?

    de stekjes zijn nu ondertussen tussen de 15 en 20 cm
    PH: omdat ik snel moest zijn in het begin heb ik mijn PH meter uitgepakt en direct gebruikt. dat gaat volgens mij de gele blaadjes in het begin verklaren. normaal moet je de meter een half uur in het 21graden water leggen om op die temp te eiken. dat heb ik dus niet gedaan :s. op dat moment wist ik dat niet en de handleiding lezen was ik een beetje lui voor. Ik ben dus nu niet 100% zeker dat de PH meter correct is. hoe kan ik dat nagaan?

    alvast bedankt mensen
    Last edited by Growgroentje; 20 November 2009, 14:31.

    #2
    Re: eerste kweek Amnesia

    Ben benieuwd naar de foto's

    Mvg Izzz

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek Amnesia

      Je kan ijk vloeistof kopen voor je ph-meter en daarmee kan je hem afstellen, dit gebeurt best om de 2/3 weken.
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek Amnesia

        Ben benieuwd en volg je zeker.
        Succes in ieder geval

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek Amnesia

          Mensen help

          Ik heb een probleem met de blaadjes. de puntjes van de blaadjes krullen omhoog. Ik geef enkel Wortelstimulator op het moment. ze krijgen water als de grond wat droog word naar mijn zin. de lampen hangen op 70 CM en ik besproei ze elke keer voor de nacht periode. Ik moet zeggen dat de LV niet altijd even stabiel is. soms zakt hij tot 50%. maar met momenten 80% de afzuiging staat zo laag mogelijk, maar er branden nu 3 lampen van 600W en die warmte moet eruit. ik heb een luchtbevochtiger, en twee pannen die continu op een elektrische kookplaat staan te koken. ik leg handdoeken en sproei die nat wat kan ik nog doen

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek Amnesia

            3x 600 watt lampen lijkt me heel veel weet niet hoeveel er onder staan?
            Denk dat daar ook je probleem zit.

            Ps je kan je potten gewoon bijvullen met aarde klaar is kees lol
            Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek Amnesia

              Foto's van die gekrulde bladjes zou intressant zijn

              Die kookplaat met waterpotten met warme verdamping zal ook al veel aan de warmte doen.

              Bij mij heeft zo'n lage LV nooit een probleem gevormd , IK ZEG NIET dat het geen kwaad kan ik zeg enkel dat dit bij mij geen probleem is hebber staan op 35% LV tussen de bloeiers en die kan je checken gaan gewoon door. Maaaaar misschien zouden ze NOG beter gaan als ze op goeie LV zaten dat kan ik niet zeggen.

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek Amnesia

                Oorspronkelijk geplaatst door Growgroentje View Post
                Mensen help

                Ik heb een probleem met de blaadjes. de puntjes van de blaadjes krullen omhoog. Ik geef enkel Wortelstimulator op het moment. ze krijgen water als de grond wat droog word naar mijn zin. de lampen hangen op 70 CM en ik besproei ze elke keer voor de nacht periode. Ik moet zeggen dat de LV niet altijd even stabiel is. soms zakt hij tot 50%. maar met momenten 80% de afzuiging staat zo laag mogelijk, maar er branden nu 3 lampen van 600W en die warmte moet eruit. ik heb een luchtbevochtiger, en twee pannen die continu op een elektrische kookplaat staan te koken. ik leg handdoeken en sproei die nat wat kan ik nog doen
                Nooit sproeien net voor de nacht. Daardoor blijft de grond de hele nacht vochtig zonder bijwaarde te leveren , behalve een verhoogd risico op schimmels . Het is het beste om water te geven + - 1 uur nadat de lamp aan is zodat het water sneller terug opdroogt en opgenomen wordt door de plant.

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek Amnesia

                  Ten eerste je mag en bij stekken en zaailingen altijd sproeien. Het beste is 1 uur VOOR je lamp aan staat zodat het water tijd krijgt om te verdampen of opgenomen word door de plant. als je dat doet onder volle lamp verbrand je gewoonweg je plant en door de snelle verdamping van het water door de middagzon(volle lamp) dan droog je je bladeren mee uit.

                  Gekrulde bladeren met gele plekken en gele puntjes betekenen 2 dingen : nl overvoed en te hoge PH. Aarde is een groote buffer en bevat meestal al voeding voor stekken te veel voor zaailingen dodelijk.

                  Dat je aarde zakt is omdat het niet luchtig genoeg is. dit kan je voorkomen door cocos of perliet of kleikorrels te mengen. aarde heeft de neiging om te drukken op je wortels en droogt vlugger uit. Ook verdeelt het het water en de voeding slecht en als het al of niet voorgevoed is kan het soms moeilijk zijn om een goede EC te houden.

                  Je PH is heel belangerijk voor 2 dingen : te hoog of te laag dan neemt je plant nooit de nodige bouwstoffen op uit je aarde en water en te hoog verzuurt je plant.

                  Je planten in een hoge vochtigheid zetten in de stekperiode is het beste wat je kan doen. Dan verstrek je je plant tegen schimmels. de plagron regel is liever een te hoge vochtigheid dan een te lage. dus voor je eerste bloei zit altijd 80% ophouden als het licht uit is.

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek Amnesia

                    twee pannen die continu op een elektrische kookplaat staan te koken.
                    Sorry maar, of je betaald je electra niet of je hebt geen enkel benul van wat dat aan stroom. Zijn echt wel goedkopere manieren om je lv wat op te krikken. folietentje om je stek doet al wonderen.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek Amnesia

                      Benieuwd naar de elektrische rekening ? :p
                      Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweek Amnesia

                        Oorspronkelijk geplaatst door Orias View Post

                        Gekrulde bladeren met gele plekken en gele puntjes betekenen 2 dingen : nl overvoed en te hoge PH. Aarde is een groote buffer en bevat meestal al voeding voor stekken te veel voor zaailingen dodelijk.
                        :/ gele plekken en gele puntjes kunnen heel wat meer dan jouw 2 redenen hebben hoor zoek maars even verder.

                        Izz
                        Last edited by Izthewiz13; 19 November 2009, 12:18.

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweek Amnesia

                          Wortelstimulator maar 1 keer meegeven, staat meestal op flesje, kan de boosdoener wel zijn .

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Izthewiz13 View Post
                            :/ gele plekken en gele puntjes kunnen heel wat meer dan jouw 2 redenen hebben hoor zoek maars even verder.

                            Izz
                            Oorspronkelijk geplaatst door Izthewiz13 View Post
                            Foto's van die gekrulde bladjes zou intressant zijn

                            Die kookplaat met waterpotten met warme verdamping zal ook al veel aan de warmte doen.

                            Bij mij heeft zo'n lage LV nooit een probleem gevormd , IK ZEG NIET dat het geen kwaad kan ik zeg enkel dat dit bij mij geen probleem is hebber staan op 35% LV tussen de bloeiers en die kan je checken gaan gewoon door. Maaaaar misschien zouden ze NOG beter gaan als ze op goeie LV zaten dat kan ik niet zeggen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door marcel3 View Post
                            3x 600 watt lampen lijkt me heel veel weet niet hoeveel er onder staan?
                            Denk dat daar ook je probleem zit.

                            Ps je kan je potten gewoon bijvullen met aarde klaar is kees lol
                            stengelrot? als ik de aarde opvul? ik moet maar 2 a 3cm bijvullen. ja ik weet het niet he ik vraag het maar

                            groetjes en bedankt veer je reactie
                            Last edited by westport; 19 November 2009, 17:18.

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste kweek Amnesia

                              Groentje,
                              ik wil je er eerst even op wijzen om niet 5x na elkaar te posten maar de EDIT-knop te gebruiken en zo je berichten ordelijk te houden.

                              Wat die wortelstimulator betreft ben ik er vrij zeker van dat 1x genoeg is en dat meerdere malen geen goede zaak is. Misschien eens kijken wat het water van waarden geeft die onderuit je pot uitkomt als je water geeft. Misschien EC daarvan eens checken als je wil. Of toch zeker de pH, zal je al wat van kunnen afleiden .

                              Ik zie trouwens geen reden om te veranderen van soortje ineens. Je moet niet zo snel opgeven, heel veel mensen maken die fout met die wortelstimulator en ik ben er dan ook van overtuigd dat je gewoon direct het een en ander moet gaan lezen wat info betreft. Goed gaan kijken bij de sectie waar mensen hun problemen posten enzo, dan zal je er alvast een deel niet maken. Volhouden daarzo .

                              Greetzzz

                              Jona

                              Comment

                              Bezig...
                              X