Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek Amnesia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweek Amnesia

Mineraalwater uit een fles, is dat goed om aan een wietplant te geven?

momenteel zit ik even zonder PH meter dus vandaar dat ik het even navraag
    Last edited by Growgroentje; 21 November 2009, 09:49.

Comment

De edit knop kan je onderaan vinden in JOU post. Naast de quote (althans bij mij en normaal ook bij iedereen ).
      Wat is je pH waarde van het water dat je geeft dan? Kan daar ook aan liggen uiteraard .

Comment

Deze knop growgroentje.

Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orias View Post
          Ten eerste je mag en bij stekken en zaailingen altijd sproeien. Het beste is 1 uur VOOR je lamp aan staat zodat het water tijd krijgt om te verdampen of opgenomen word door de plant. als je dat doet onder volle lamp verbrand je gewoonweg je plant en door de snelle verdamping van het water door de middagzon(volle lamp) dan droog je je bladeren mee uit.

Gekrulde bladeren met gele plekken en gele puntjes betekenen 2 dingen : nl overvoed en te hoge PH. Aarde is een groote buffer en bevat meestal al voeding voor stekken te veel voor zaailingen dodelijk.

Dat je aarde zakt is omdat het niet luchtig genoeg is. dit kan je voorkomen door cocos of perliet of kleikorrels te mengen. aarde heeft de neiging om te drukken op je wortels en droogt vlugger uit. Ook verdeelt het het water en de voeding slecht en als het al of niet voorgevoed is kan het soms moeilijk zijn om een goede EC te houden.

Je PH is heel belangerijk voor 2 dingen : te hoog of te laag dan neemt je plant nooit de nodige bouwstoffen op uit je aarde en water en te hoog verzuurt je plant.

Je planten in een hoge vochtigheid zetten in de stekperiode is het beste wat je kan doen. Dan verstrek je je plant tegen schimmels. de plagron regel is liever een te hoge vochtigheid dan een te lage. dus voor je eerste bloei zit altijd 80% ophouden als het licht uit is.
          bedankt, maar in de aarde die ik gebruik zit perliet in. ik denk dat ik het juist te luchtig heb gemaakt door de aarde op te woelen met mijn handen. toen ik water gaf de eerste keer was dat duidelijk zichtbaar, omdat de aarde rond het wokwoolkluidje zakte.

Comment

dsaldgaj
            Last edited by Growgroentje; 21 November 2009, 12:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door westport View Post

Deze knop growgroentje.

Grtz
              sorry mensen maar de knop edit staat er nergens bij mij

ja lol nu ineens wel :s ik begrijp er niets meer van:s

Comment

Quote:
                Originally Posted by Orias

Gekrulde bladeren met gele plekken en gele puntjes betekenen 2 dingen : nl overvoed en te hoge PH. Aarde is een groote buffer en bevat meestal al voeding voor stekken te veel voor zaailingen dodelijk.

Originally Posted by Izthewiz13
                gele plekken en gele puntjes kunnen heel wat meer dan jouw 2 redenen hebben hoor.

ja zeker weten dat strijd ik niet af maar t'was alleen in deze treat dat het niet veel anders kon. Bladeren die toegaan en krullen en gele bladeren en plekken in die contekst heb ik dan mijn besluit opgeschreven maar zonder fotos ja kunnen we blijven gokken he maar was niet mijn bedoeling om te zeggen dat alleen die 2 reden daarvoor gele plekken en bladeren maken.

Comment

Comment

Quote:

Originally Posted by Izthewiz13
                    gele plekken en gele puntjes kunnen heel wat meer dan jouw 2 redenen hebben hoor.

ja zeker weten dat strijd ik niet af maar t'was alleen in deze treat dat het niet veel anders kon. Bladeren die toegaan en krullen en gele bladeren en plekken in die contekst heb ik dan mijn besluit opgeschreven maar zonder fotos ja kunnen we blijven gokken he maar was niet mijn bedoeling om te zeggen dat alleen die 2 reden daarvoor gele plekken en bladeren maken.
                    O maar ik war ook niet beledigd. het probleem is dat ik op een of andere reden geen foto's kan uploaden

Comment

Leeft je kweekje nog? Is al zo lang geleden?

Comment

Quote:

maar zonder fotos ja kunnen we blijven gokken he maar was niet mijn bedoeling om te zeggen dat alleen die 2 reden daarvoor gele plekken en bladeren maken.
                        idd, my excuses

Comment

Bezig...
                        X