Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e ronde met nieuwe voedings lijn

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2e ronde met nieuwe voedings lijn

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Omdat ik een geheel nieuwe voedings lijn ga gebruiken ga ik hiervan een versalg maken om zo eens het verschil te zien met mijn gebruikte Canna lijn.

Setup:

1.80 x 1.80 x 2.00 hokje
    2x 400 watt
    Afzuiging
    pasieve lucht inlaat
    2x vent.
    bevochter
    kachel

Voedingslijn: hele lijn van Growstar Gold
    Soort: Amnes.

DAG1

Voordat ik ben gestart is het hokje preventief schoon gemaakt zeer belangrijk.

Nadat ik 7 stekken heb besteld heb ik deze eerst goed onderzocht op vreemde beesjes en een half uurtje in GOLDEXCELERATOR (2 ltr met 0.5 excelerator) zodat alle pluggen zich kunnen volzuigen.

Ondertussen heb ik de bak (lage cuverbak) gevuld met hydro korrels zodat alles vlak staat en deze zullen later dienen voor de extra LV. Ik heb deze bak dan ook weer gevuld met GOLDEXCELERATOR net dat de korrels niet helemaal onder water staan.

Ondertussen heb ik de 10x10 potjes gevult met stekgrond en lichtjes aangedrukt. Nadat de pluggen een half uurtje hebben kunnen zuigen heb ik de stekken geplaast in de 10x10 potjes deze potjes heb ik dan weer terug in het water gezet met de GOLDEXCELERATOR zodat deze een kwartier lang kunnen volzuigen.
    Nadat alles is gedaan heb ik de 10x10 potjes geplaast in de bak met de hydro korrels.
    Heb ondertussen 1x 400 watt in het hok aan gezet zodat het hokje al lekker op tempratuur kan komen en de lamp gehangen op een hoogte van 1.50 mtr.
    Ook de bevochter heb ik aangezet zodat de Lv lekker omhoog gaat.
    De bakken zijn geplaast onder de lamp, klok op 18/6 gezet en uiteraard ook de kachel ingesteld zodat de dames in de koude uurtjes ook lekker warmjes erbij staan.

Toen ik het hok verliet was de LV al 76% en een temp van 28 graden.

Morgen zal ik gaan kijken hoever ze droog staan en zal dan de korrels bij gaan vullen met GOLDEXCELERATOR plus GOLDPROTECTOR, heb gekozen dat ik eerst deze mee ga geven met het water in een later stadium wil de dames 2x gaan besproeien met de protector.

Ik laat de dames ongeveer een weekje voor groeien voordat ik ze over ga potten naar 7L potten.

DAG2

Inmiddels is de LV op zijn hoogst en heb ik besloten om deze dag de bevochter uit te laten.
    Nadat de dammes even wakker zijn geworden ( 2 uur na de lamp ging branden) heb ik de bak weer netjes gevult tot net dat de potjes in het water staan. Nu heb ik GOLDEXCELERATOR plus GOLDPROTECTOR samen gevoegd in het voedings water ( 1L 0.25 ml GOLDEXCELERATOR en 0.15 ml GOLDPROTECTOR).
    De afzuiging staat nog steeds op minimaal om ervoor te zoregn dat de LV hoog blijft.
    De lamp heb ik vandaag zo ongeveer 10 cm laten zakken. (1.40 Mtr)
    Heb met deze start nog geen stek zien hangen en zien er allemaal netjes uit.

Temp: lamp aan 28Gr lamp uit 20 Gr
    LV: 91% met lamp aan
    LV: met lamp uit nog niet gemeten

Hierbij nog wat plaatjes van de dames en de afzuiging.
    P.s deze ronde ga ik niet kijken naar PH en EC waardes meter ligt netjes in de kast.

Gr

Marcel
    Attached Files
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Re: 2e ronde met nieuwe voedings lijn

Ben benieuwd of het wat gaat worden met de "beste" voeding

succes en ik hou t in de gaten ...

Comment

dat gaat een mooi iets worden.....gaan we volgen.... veel succes Marcel3........
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

DAG3

Veel is er niets veranderd alleen dat de lamp nu naar 60cm is gegaan verder staan de stekken er netjes bij al denk ik zelf dat er 2 zijn die niet helemaal ok zijn we zullen afwachten.
        Morgen gaat de lamp naar de normale hoogte 40cm.

Volgende update zal zijn als ik ze ga overpotten zodat we kunnen zien hoe mooi ze geworteld zijn.

Comment

Dag 5

We gaan vandaag overpotten naar 7 L potten.
          Allereerst heb ik de zak GS allmix lekker laten opwarmen in het kweekhokje en heb verder alles klaar gezet zoals potten, voeding enz.
          Ik heb 4L voeding klaar gemaakt met GOLDEXCELERATOR 1ml plus GOLDPROTECTOR 0,6ml (20 graden het water).
          Zoals je op de foto's ziet zijn ze al aardig beworteld in 5 dagen tijd.

De LV schomelde van 60% t/m 85% (nacht en dag)
          De temp: 29 graden lamp aan, 20 graden lamp uit.
          afzuiging op dag 5: max
          Voeding van growstar de GOLDEXCELERATOR plus GOLDPROTECTOR

Elke dame die ik heb overgepot heb naar 7L pot kreeg 200ml voeding mee van boven. Nadat alles overpot was heb ik de dames gerangschikt op grote. Nadat alles een beetje weer was opgeruimt heb ik nog de 2,6L voeding in de bak gegooit zodat deze nog lekker opgenomen kan worden vanonder de potten.

De dames staan nog steeds op 18/6 dit zal nog 2 dagen zijn zodat ze lekker kunnen bekomen van het overpotten.
          Tot heden heb ik nog geen dame gezien die in de stress zat gelukkig morgenvroeg zullen we even de boel weer bekijken of ze evt nog wat water nodig hebben.

Hierbij nog wat leuke pic's
          Attached Files

Comment

komt goed daar precies

Izzz

Comment

hmmmm....FRAPANT...........wat de boer niet kent eet ie niet zeggen ze toch whahahha.......

Ziet er netjes uit allemaal....
              alleen slechts 1 zware opmerking: dat water, je hebt 7 stekken staan geeft ze uiteindelijk niet te veel.....en de rest gooi je er langs onder in om vervolgens de volgende morgen te kijken of ze nog wat moeten hebben/??
              die voedingslijn kost volgens mij wel wat centen he............ dus waarom zo over boord gooien? verder tiptop...hou ze hoog en laat ze flink worden...ziet er netjes uit............greets KWEKER

Comment

Zeer mooie stekjes. Mooie worteltjes mooie. ben benieuwd naar het resultaat. als je klaar bent ga je het dan vergelijken met de andere bloei ofzo. Nu heb me geaboneerd dus volg je scherp. en mooie foto's ook.

Comment

Kleine update:

Vandaag toch een actief inblaas gemaakt ivm dat het toch net iets te warm werd in me hokie temp liep toch stiekem op naar boven de 31 graden. Voorheen hier geen last van gehad maar doordat ik me hokje beter heb geisoleerd voordat ik deze test starte, de warmte zal nu veel langer blijven hangen.
                  Goed voor de koude winter dagen lol.
                  Temp blijft nu netjes hangen op 28 graden bij de toppen en 25 graden bij de wortels. Verder doen de dames het heel netjes al hebben ze toch 1 dag te warm gehad hopelijk geen schade hierdoor.

Kweker: inderdaad ben zeer voorzichtig met watergeven liever te weinig dan te veel en hou ervan om water te geven via de onderkant van de potten. Maar omdat ze nog in het begin statium zijn vandaar die 200ml via de bovenkant van de aarde. Opzich als je kijkt wat je nodig hebt qa voeding in ml valt het allemaal wel mee. De aanschaf lijkt vaak hoog maar je opbrengst is ook hoger en je doet er uiteraard lang mee tenminsten als je de producten goed bewaard donker bv. Maar goed dat zal ik jou niet hoeven uitleggen lol.

Orias: Voorheen heb ik altijd de voedingslijn gehad van Canna wilde nu iets heel anders proberen en omdat goldstar niet zo bekent is wilde ik dit product ook een testen en onder de aandacht brengen. We zullen op het einde zijn wat het allemaal opleverd uiteraard.
                  Ik heb dan ook contact met goldstar voor evt tips en verhoudingen om zo het maximale te kunnen behalen.

Volgende week weer wat foto's en een nieuwe update van de dames.
                  De dames zullen tot donderdag of tot vrijdag nog even te bekijken op 18/12 staan daarna zal de klok op 12/12 gezet gaan worden.

Gr

Marcel
                  Last edited by marcel3; 24 November 2009, 23:37.

Comment

Hier nog een update van de dames.

Week 1 (18 nov t/m 25 Nov):
                    Niet veel van bijzonders alleen de dames wat water gegeven zo 200Ml per plantje. Uiteraard is de samenstelling nog steeds het zelfde GOLDEXCELERATOR plus GOLDPROTECTOR. De dames groeien als kool en voelen zich zeer lekker thuis.

Begin week 2:

Op 27 Nov heb ik de klok op 12/12 gezet, de dames hebben dan zo 9 dagen in de groei gestaan.
                    De dames hebben dan weer een keer lekkere voeding gehad van GOLDEXCELERATOR plus GOLDPROTECTOR al ben ik de GOLDEXCELERATOR
                    al sterk aan het verminderen.

30 Nov vandaag dus heb ik de dames nog eens gerangschikt maar alles gaat zo beetje gelijk op.
                    Ook heb ik de dames getopt vandaag. Ook zie ik al wat wortels onderuit de 7L potten komen ze doen goed hun best.
                    Verder geen water gegeven staan er nog lekker bij. Op 2 dec zullen ze voor het eerst bespoeit gaan worden met
                    de GOLDPROTECTOR dit zal ik dan nog een keer herhalen in de 4e week. Daarna gaan we stopen met de GOLDPROTECTOR.
                    De GOLDEXCELERATOR geeft ik nog mee tot eind 2e week.

Zo hier rest nog wat pic's op tot de volgende update.

Gr
                    Marcel
                    Attached Files

Comment

30 Amnes op growstar

Kleine update:

Net nog even besproeit met 1 L water plus 0.6 ml Goldprotecor.

Hier nog even een foto van de lengte
                      Attached Files

Comment

jah...ziete r netjes uit he........... en je hoeveel voeding is ook prima....zie ze soms 400 a 500 ml geven......bij jou zit het wel goed.........greets Kweker

Comment

Inderdaad kweker,
                          Om gelijk de vole laag tegeven aan voeding is echt niet goed men vergeet soms dat er zeker 4 weken voeding in de aarde zit anders zouden we wel de grond uit de tuin kunnen scheppen al zit daar ook al veel voeding in. Teveel voeding is minder gewicht en om problemen vragen naar mijn meening.

Als we wat verder zijn zal ik de A, B, en C voeding gaan geven van Growstar.

A + B 2 Component Basisvoeding
                          Growstar heeft de beste componenten samengevoegd om zo de meest complete NPK basisvoeding te vormen. Deze basis bestaat uit een A en een B component.

+C BLOEI- & GROEISTIMULATOR
                          GOLDSTIMULATOR is geschikt voor alle substraten en is tevens geschikt voor alle druppel- en beregeningsinstallaties.

GOLDSTIMULATOR is opgebouwd uit:
                          * plantaardige groeihormonen
                          * borium
                          * aminozuren
                          * molybdeen
                          * koolhydraten
                          * algen extracten
                          * mangaan
                          * koper
                          * ijzer
                          * zink
                          * kalium
                          * betaine
                          * silicum

Zo wat extra informatie over de voeding die ik straks ga geven. In het beging rustig opbouwen.

Belangrijkste is nog steeds kijk naar je dames en zie wat ze doen en wat ze nodig hebben.

2 dagen geleden heb ik de dames besproeit met de Goldprotector nu is goed te zien dat de bladeren mooi donker groen zijn van kleur zal vanavond nog eens een mooie foto maken van de dames.

Hierover nog wat extra info:

GOLDPROTECTOR werkt als volgt:
                          Door het vernevelen van GOLDPROTECTOR ontstaat er ook een laagje Silicium op de bladeren waar ongedierte en schimmels geen kans krijgen.
                          De combinatie van opneembaar Silicium met Boor zorgen ervoor dat de vochthuishouding in de plant aanzienlijk zal verbeteren. Er ontstaat een veel betere vezelstructuur waardoor de plant beter bestand is tegen schimmels, ongedierte en stress (temperatuurs- wisselingen, wisselingen in luchtvochtigheid, grote hoeveelheden licht en voeding, etc.).
                          Tevens zal de plant de voeding makkelijker kunnen opnemen en zal de fotosynthese ook worden verhoogd. Dit alles zal uiteindelijk resulteren in en betere worteling , snellere groei en hogere opbrengsten.

Zo dat was het weer voor vandaag.

gr

Marcel

Comment

Hier nog wat foto's van 4 dec zodat je ziet is hebben ze een mooie groene bladjes en een leuke erbij 2 plantjes in 1 lol
                            Attached Files

Comment

Op 1 dag na 3 weken

Hoi Allemaal,

Hierbij nog een updateje de dames staan nu bijna 3 weken en doen zeer goed hun best. Lengte is nu ongeveer 64 cm en gaan mooi gelijk op.

Zoals ik al eerder heb vermeld zijn we gestopt om GOLDEXCELERATOR mee te geven aan het voedings water. Ik geef nog wel GOLDPROTECTOR mee aan het voedings water zo 0.15 ml per liter. In de 4e week zal ik de dames voor de 2e keer benevelen met de GOLDPROTECTOR z'n 0.6 ml per liter. Tevens is dit de laatste keer dat ze beneveld gaan worden.

Uiteraard drinken de dames al heel wat meer dan 200ml per plantje. Ik geef vanaf nu ook alleen maar water via de onderkant van de potten zodat ze alles kunnen opnemen na behoefte. Uiteraard loop ik nog steeds wel alle dames na of ze voldoende water tot toch nemen.

Temp. lamp aan: rond de 29 graden
                              Temp. lamp uit: rond de 20 graden
                              LV. lamp aan: rond de 35
                              LV. lamp uit: rond de 55
                              Kachel staat aan om de temp lekker op peil te houden zoals bij lamp aan als uit.

Zoals je op de foto's ziet is de bloei begonnen helaas was ik net te laat de HPS lamp stond net aan.

Marcel
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X