Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb een kacheltje geplaatst in de ruimte waar de kast staat en dit overdag laten opstaan (nacht voor de planten)
Het probleem is vooral dat die ruimte een berging/werkruimte is en niet verbonden met het huis.
Een kast in huis met plantjes is geen optie
Er loopt hier een vrouwelijke 2voeter rond die al klaagt over de geur als ik nog maar plantjes knip
Verder heb ik de ventilator van de filter van een dimmer voorzien en deze op 1/4 vermogen geplaatst.
Nu halen ze min 8.7 (bij licht uit) en max 25.4 (bij licht aan)
Dus nog steeds verre van ideaal maar toch al beter.
The quest goes on
Nu dat de feestdagen gepasseerd zijn is het tijd voor wat meer werk en liefde in de plantjes te steken
Dus hier zijn we met een update
De gelukkige winnaars voor de volgende canna-sex ronde zijn bekend
2 weken geleden zijn ze op 12/12 overgestapt en de resultaten waren bevredigend.
De 6 geselecteerde planten hebben zich mooi ontwikkeld in 4 vrouwen en 2 mannen.
Het mannetje was snel geselecteerd maar de jury heeft toch lang moeten beraadslagen over de vrouwtjes
Uiteindelijk 2 dames met de beste kenmerken qua vitaliteit en uniforme groei gekozen.
Eens de moeilijke beslissing genomen was, heb ik de gelukkige vrouwtjes verpot in 15L potten.
Het mannetje heeft ook een grotere pot gekregen, maar niet zo'n grote die moet toch zo lang niet meer leven
Verder heb ik de man wat omgebogen tussen de 2 vrouwtjes zodat die terug wat op gelijke hoogte zal komen.
Ik heb afgelopen week de kast geisoleerd onder en boven met een dikke laag piepschuim.
Verder bij gamma een warmtedeken gekocht en dit onder de planten gelegd.
De kabel hierin ga ik nog is herwerken als ik nog wat meer tijd heb om te knutselen,
maar voorlopig hebben ze dan toch al warme voeten
Na een dagje of twee is er vaart in de zaak gekomen en heb ondertussen de lampen al 2 keer mogen verhogen.
De dames gaan weer verder met topontwikkeling en de man staat in zijn startblokken voor het stuifmeel af te geven.
Morgen een schaaltje maken om wat poeder op te vangen
Het eerste vrouwtje staat er mooi bij, afgezien van wat brandschade van de tl
Het tweede vrouwtje heeft de zwaarste klappen gehad blijkbaar en toont een verkleuring op het blad.
De komende week in het oog houden dus en hopen dat het verdwijnt nu ze verpot & geisoleerd staan, en vooral warm
De plantjes genieten echt van hun verwarmde huisje nu
Het deken ligt er niet zomaar onder
Momenteel is het zo :
ik heb het deken netjes gevouwen dat het evenredig verdeeld is over de bodem
hierop staat zo een zwarte plantentray gevuld met kleikorrels, om de warmte wat vast te houden als het deken uitstaat
planten update : het mannetje is begonnen met zijn stuifmeel af te geven
De canna-sex kan beginnen
Al het surplus wordt opgevangen op een tray en bijgehouden voor latere bestuivingen.
Greets
FOTO UPDATE:
De dames staan er goed bij
Pic1: miss one begint aan de topvorming, deze dame groeit ook nog hard in de hoogte,
de tl's hangen al wat schuin om te compenseren
Pic2: mooie vingers
Pic3: miss two heeft al een goede topvorming gaande, ik sta echt perplex
Qua bouw en structuur lijkt deze sprekend op de AK 47, maar dan met veel slankere vingers aan de schuttingsblaadjes AMS_x_AF_AK_47_12x12_week3_female1.jpgAMS_x_AF_AK_47_12x12_week3_female1_detail.jpgAMS_x_AF_AK_47_12x12_week3_female2.jpg
Pic 5: raad is wat dit is spuitplek.jpg
een "spuitplek"
Voila dat was het dan de plantjes gaan goed
Ze staan lekker warm en ik moet weer water geven
een positief teken
Hier een foto van de opstelling nu met het warmtedeken. ideale waarden.jpg
Pic1:Miss one ondergaat een LST om de hoogte wat in te perken
.......De topvorming begint eindelijk door te starten, deze plant is duidelijk een langbloeier
Pic2:Miss two is groeit ook nog een beetje, maar dat is vooral in de top
.......die knalt maar aan, ook wordt er al veel thc zichtbaar
Pic3:Het mannetje heeft al goed zijn best gedaan en zit nu ver over zijn hoogtepunt heen
Ik zal waarschijnlijk eind deze week het mannetje naar de eeuwige bloeivelden zenden
4 tot ?? weken later zouden de zaden dan klaar moeten zijn
Pic4: Probleem de plantjes zijn nog maar net hersteld van de koude nachten rond nieuwjaar en alweer een nieuw probleem
Vreemd genoeg lijkt het op overvoeding maar dit is redelijk onmogelijk (kan ook fout zijn)
Ze hebben namelijk nog nooit voeding bijgehad, ze zijn 3-4 weken geleden verpot en meer niet
Beide vrouwtjes hebben dit probleem, het is nog maar net begonnen maar wil dit toch snel oplossen.
Als iemand een idee heeft wat het kan zijn ...
Voor de rest modderen we maar wat aan
Tot nu toe vind ik m'n eerste winterkweek positief, al veel bijgeleerd maar ik merk wel
dat je bij binnen-kweek meer problemen te bekampen hebt dan bij een buitenteelt
Die punten lijken me niet verbrand dus geen overvoeding lijkt eerder op eerste verschijnselen van tekorten.
Grtz
Thnx Monty, als jij het zegt zal ik maar de proef op de som nemen
Ik heb ze vandaag wat voeding gegeven, bioCannabium,
bevat 4-8-12 npk als ik het mij goed herinner.
Gebruik dit al 2 jaar tijdens de zomer, zal nu ook wel zijn ding doen zeker
Hopelijk doet dit ze goed voeding.jpg
Als het probleem zich blijft voordoen en kan geidentificeerd worden
heb ik wel wat losse npk achter de hand extravoeding.jpg
Hier heb ik nog niet zoveel ervaring mee ben gewend met grotere aardebuffers te kweken
Het mannetje is onthoofd
Miss one is de traagheid zelve nog steeds, maar de zaadzakjes beginnen te groeien.
Miss two is zwaar aan het opzwellen met zaad,
dit zou een ferme hoofdkrop geweest zijn indien de plant niet bestoven was.
Heb ze net voor de tweede keer voeding gegeven en ze reageren er goed op
Nog is bedankt Monty voor de correctie :p
Tips, tricks, comments or whatever zijn nog steeds welkom natuurlijk
Comment