Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia x Auto AK 47

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Amnesia x Auto AK 47

Voelt zich nog niet helemaal lekker maar kerel de stress heeft je wel een trichomes boost gegeven. bloei blijft wat achter wat begrijpelijk is maar zal nu wel bijtrekken. maar je trichoom ontwikkeling is verbazingwekkend.

Grtz

Comment

Staan er mooi bij, en zijn als 'n dolle fosfaat aan het omzetten zo te zien.

misschien kan je ze nog 'n keertje aanvullen met pk13-14 , hoe lang zouden ze nog bloeien... week of 2-3 ?
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
        Staan er mooi bij, en zijn als 'n dolle fosfaat aan het omzetten zo te zien.
        misschien kan je ze nog 'n keertje aanvullen met pk13-14 , hoe lang zouden ze nog bloeien... week of 2-3 ?
        Ze zijn nu aan begin week 5 ongeveer
        pk13-14 heb ik niet staan spijtig genoeg,
        maar denk ook dat het niet veel zal uithalen in dit geval.
        Het is namelijk een zaadkweek

Comment

Picture time

AMS_x_AF_AK_47_12x12_week6_female1.jpg
          AMS_x_AF_AK_47_12x12_week6_female1_close1.jpg
          AMS_x_AF_AK_47_12x12_week6_female1_close2.jpg
          AMS_x_AF_AK_47_12x12_week6_female2.jpg
          AMS_x_AF_AK_47_12x12_week6_female2_close.jpg

De zaadzakjes vullen zich goed, en er begint heerlijk veel thc op de planten te komen
          Miss one is nog steeds haar luie zelve geen grote hoofdtop maar vele kleinere,
          maar geleidelijk aan zwellen ze wel op en het begint duidelijk te worden dat ze zaad aanmaakt
          de eerste bruine pistels zijn er al dus ze mag wel is tempo beginnen maken
          Miss two begint echt vet te worden ze heeft een hoofdtop om van te smullen
          Ik hoop dat deze plant mij een lekker brokje hasj gaat opleveren na de zaadoogst

Verder geef ik ze nog steeds voeding om elke waterbeurt, en de verschijnselen zijn in hun opmars gestopt
          Nu hopen dat het verder goed gaat en de schaal niet in de andere richting laten omslaan (aka overvoeding)

Greets

Copro

Comment

AMS_x_AF_AK_47_12x12_week7_female1.jpgAMS_x_AF_AK_47_12x12_week7_female2.jpg

Ik dacht dat het probleem gestopt was maar het lijkt nu vele male erger
            Effe gechekt in Monty's blad-probleem-oplosser en dit staat er:

De punten van bladeren worden geel, bruin, of dood. Plant ziet er voor de rest vrij gezond & groen uit.
            >> Over-bemesting (vooral N), over-bewaterd, beschadigde wortels, of onvoldoende bodem beluchten (gebruik meer zand of perliet). Af en toe als gevolg van niet voldoende N, P, K

Maar er staat ook
            bladeren zijn donker groen of rood/paars.
            >> Fosfor (P) tekort.

Zou het dan een fosfor tekort kunnen zijn en een teveel van N of K?
            Heb beendermeel staan, zal dit eventueel eens proberen meegeven met het gietwater en zien wat het doet
            extravoeding.jpg

Wat denken jullie?
            Morgen is de volgende waterbeurt, dus alle input is welkom

greets

Comment

Wel heel donkergroen, Geelverkleuring zit in de nieuwe bladeren boven in de plant. Denk zelf dat je ze overvoed. N vergiftiging. Zou eens geen voeding geven voor een paar dagen.

Grtz

Comment

Kzou ook een paar waterbeurten geen voeding geven en afwachten. Als het overvoeding is dan ga je duidelijk zien dat de bladeren verdrogen. Als het een tekort is kan je nadien nog bijvoeden. Spoelen is al een pak lastiger. Vooral ook wat monty zei, het begint bij uw nieuwe blaadjes. Tekorten beginnen eerder onderaan de plant.

Comment

Thnx voor de input Monty en Beowulf

De schaal is dan wel snel omgeslaan van onder- naar overvoeding op 2 weken tijd
                  Weer een ervaring rijker in de buitenkweek heb je duidelijk een grotere foutmarge, binnen is die dan weer zeer nouw
                  Een aardebuffer van 15 liter of van volle grond is dan ook wel mandarijntjes met appelsienen vergelijken

Nu ja, het is nu ongeveer begin week 7 dus ik stop volledig met voeding
                  De planten zullen hopelijk terug een gezond kleurtje krijgen en nu rustig verder hun zaad laten afrijpen.

Nog 2 weken en de pronostiek-tabel wordt geopend
                  (met een suprise voor de winnaar)

Greets

Comment

Update :
                    De problemen blijven maar komen
                    Paar dagen geleden zag ik dat op de onderste scheuten nieuwe pistels werden aangemaakt.

Eerst niet veel aandacht aan gegeven, kon late ontwikkeling zijn maar vandaag was het toch duidelijk dat er iets mis was
                    Er waren enorm veel pistels bijgekomen, behalve aan de hoofdtoppen.

Ff 'systemcheck' zeg maar, en dan ontdekt dat mn timer ontregeld was, stond continu ON
                    Dit moet dus al een week zijn ongeveer, want toen heb ik de timer laatst gechekt.

Ik heb ze nu totale duisternis gegeven, en ga ze morgen terug op 12/12 zetten.
                    Goed idee?
                    Nu hopen dat er geen herma's van komen

Soit, hoe meer er mis gaat, hoe meer ervaring voor de volgende jaren
                    Voor het zaad (en de hoeveelheid) denk ik niet dat ik me zorgen moet maken,
                    juist dat er nu vele kleine topjes bij zullen komen.

Comment

Ai, dat gaat wel wat stress en vertraging opleveren. Die hoofdtoppen hebben nu weer twee weken nodig om weer goed in de bloei te geraken lijkt me.

Comment

Welkom bij de club Khad hier ook een timer verkeerd afgesteld, 4 weken 12/12 weggesmeten. Bij mij was het wel men temperatuur, dus plantjes stonden gewoon stil. Nuja, weinig kweken lopen echt perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                          Ai, dat gaat wel wat stress en vertraging opleveren. Die hoofdtoppen hebben nu weer twee weken nodig om weer goed in de bloei te geraken lijkt me.
                          Monty, aan de hoofdtoppen is er niet echt sprake van nieuwe pistels,
                          het zijn vooral de lager gelegen delen die veel pistels hebben aangemaakt.
                          Ik heb wat foto's gemaakt ter illustratie.
                          De hoofdtoppen zien er elke dag slechter en slechter uit, ze lijken wel af te sterven.
                          Dit is natuurlijk best te begrijpen aangezien ze in hun 8ste week zijn.
                          Tenzij het weer een gebrek of overvloed is maar buiten water krijgen ze niets meer

Picture time
                          Overzichtje:
                          AMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_overzicht.jpg
                          De dames side-by-side

Miss One:
                          AMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female1.jpgAMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female1_closeup1.jpgAMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female1_closeup2.jpg
                          AMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female1_nieuwePistels1.jpgAMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female1_nieuwePistels2.jpgAMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female1_nieuwePistels3.jpg
                          De blaadjes rond de hoofdtop beginnen bruin te trekken, hier en daar wat roestplekjes en stervende blaadjes.
                          De lager gelegen delen zijn bezaaid met nieuwe scheutjes

Miss Two:
                          AMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female2.jpgAMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female2_anderre belichting.jpg
                          AMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female2_closeup1.jpgAMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female2_closeup2.jpg
                          AMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female2_nieuwePistels1.jpgAMS_x_AF_AK_47_12x12_week8_female2_nieuwePistels2.jpg
                          Bij deze plant ziet de hoofdtop er nog ongeveer hetzelfde uit als vorige week, buiten hier en daar een bruin geworden zaadzakje.
                          De lager gelegen delen zijn ook hier bezaaid met nieuwe scheutjes.
                          Alhoewel de meeste bladeren nog altijd iets te donker van kleur zijn (naar mijn mening) vind ik toch dat ze geleidelijk aan terug gezonder groen worden.

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                          Welkom bij de club Khad hier ook een timer verkeerd afgesteld, 4 weken 12/12 weggesmeten. Bij mij was het wel men temperatuur, dus plantjes stonden gewoon stil. Nuja, weinig kweken lopen echt perfect.
                          thnx man dat is nu wel een club waar ik zoveel mogelijk van weg blijf
                          Het is idd niet leuk, en ik hoop dit in de toekomst zeker te vermijden.
                          Dus veel check werk maar dat heb ik er wel voor over

Een week ongeveer zou ik ze nog laten staan, dan heeft al het zaad 4-5 weken gehad om af te bloeien.
                          Dit is wel gerekend van het moment dat het mannetje verwijdert was (lees vermoord )
                          dus het meeste zaad zou wel al klaar moeten zijn ondertussen
                          Nieuwe scheutjes of niet, de laatste dagen zijn geteld voor deze F1 schatjes :p

Thoughts & comments altijd welkom

Greets

Comment

Ahzo dacht dat je toppen weer in de groei waren gegaan. Das gewoon in de bloei gebleven en heeft wel een boost van bloei gekregen in je lagere toppen. Plant ervaart in tegenstelling tot wat ze op het einde van de bloei verwacht geen afname van de lichturen. Ze zal door de overvloed van licht dus waarschijnlijk hebben gereageerd met een tweede bloei.

Om van stress herma te worden heeft een plant twee weken nodig dus ik denk dat dat zal gaan meevallen. Wel vreemd dat ze zo in de bloei is gebleven en zelfs is gaan dubbelbloeien in 24/0 je zou verwachten dat het active phitochroom (bloeihormoon) snel tot oonder de noodzakelijke kwantitijd om in bloei te blijven zou zijn gezakt. Enkele verklaring die ik kan bedenken is dat je lichtspecrum zo is dat het het active phitochoom niet echt snel beinvloed. Normaal is dit de verhouding rood en verrood in je licht die deze reacties beinvloed.

We zullen zien. Wel intressant om te volgen hoe ze verder gaat nu.

Grtz

Comment

Ik hoop echt dat er geen herma's van komen
                              Nu met de laatste dagen die wegtikken zal er, indien herma's, geen herma-zaad kunnen ontwikkelen op zo'n korte tijd

Het volledig lichtspectrum ken ik natuurlijk niet, maar van tl licht gebruik ik 4xcc827 en 2xcc33.
                              Deze opstelling was gekozen als test om strekken te voorkomen in de bloeiperiode.
                              (wat me toch goed gelukt lijkt )

Maar wat ik me afvraag is hoeveel invloed zulks tegenslag kan hebben op zaad in ontwikkeling.
                              Want ik ben wel van plan met dit zaad nog mooie kweekjes te doen

Time will tell
                              Ik ga ze allesinds goed in het oog houden

Greets

Comment

Bezig...
                              X