Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek 5x white widow 1x greenhouse indica mix H (feminised)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste kweek 5x white widow 1x greenhouse indica mix H (feminised)

Korting op 420shop
    dit wordt mijn 1e kweek. dus heb totaal nog geen ervaring.. heb alleen heel veel gelezen op dit forum.

3-12 heb ik de zaadjes tussen papier gelegt.
    5-12 zeven van de 10 zaadjes waren ontkiemt dus die heb ik gelijk in de aarde gestopt (stekaarde)
    6-12 de andere 3 zaadjes waren ook ontkiemt dus die ook in de aarde gestopt.
    7-12 twee plantjes zijn boven gekomen.
    dus vanaf nu ga ik de tl verlichting aan doen 20/4 afstand ongeveer max 5cm
    ben van plan mijn planten eerst te laten voorgroeien onder tl verlichting. heb een oude tv kast omgebouwd tot groeihok. (zie foto's). de kleurcode's van de tl's zijn 2x 830 en 2x 840. afzuiging/toevoer: 2 pc fans
    daarna wil ik de planten in me groei/bloei hok zetten en ze daar eerst nog een aantal dagen/weken laten groeien onder een 400 watt hps.
    als k de planten in de bloei zet komt er nog een 400 watt lamp bij. foto's van mijn groei/bloei hok die komen later. de afmeting van die ruimte is 150x120x180.

ik gebruik voeding van HESI.

hoop dat alles goed gaat met een beetje hulp van hier moet het wel goed komen
    Attached Files
    Last edited by jamal112; 8 December 2009, 00:09.

Re: 1ste kweek 5x white widow 1x greenhouse indica mix H (feminised)

Maar goed dat het geen flatscreen kast is... Ziet er goed uit!
    Begrijp ik het goed dat je ze 7dagen onder 24/0 zet?

Nog wel even wachte he.. met de voeding. Heb je al een idee voor een filter? tegen de geur?
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

jah was een fout 24/7.. moet zijn 20/4.. geef nog geen voeding ff wachte tot ze wat groter zijn.. en was eigenlijk van plan om geen filter te gebruiken.. zoiezo al nie bij de groei/tvkast.. heel mischien in me andere hok waar ze komen te bloeien.. k heb een afzuiger voor die ruimte van 1900 kuub.. wat veel te veel is.. dus ik zal hem moeten dimmen tot bijna het max. ik zelf zal geen last hebben van de geur. me buren blowen ook.. ik zelf ook de hele dag. dus ik ga het eerst ff afw8 hoe erg de geur wordt. of wordt dit sterk afgeraden.. en toch een filter aanschaffen.. ?

Comment

Jah....we horen er van mocht iets aan de hand zijn ik ben er wel benieuwd naar dus zal geregeld wat commentaar en advies geven ...ook wel complimentjes als het nodig is.....lol........
        Hesi voeding is een prima keuze...zelf ook een mix gehad....(te dikke mix) met hesi voeding
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Hoelang laat je ze daar onder staan 20/4?
          Als jij en de buren er vrede mee hebben dan kan je er niets aan doen. Ik zou het wel doen. Je kan redelijk makkelijk een filtertje maken.
          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

k denk dat ik ze 3 weken onder de tl verlichting laat staan en dat ik ze daarna nog 1 week onder een 400 watt hps zet. weet niet hoe de planten er dan uit zien dus is nog ff zien.

en las laatst ook een topic over hoe je een filter zelf kon maken. dus mischien dat ik dat nog ff probeer. en als het echt stink koop ik er wel een uit de growshop.

Comment

Filter maken is niet zo'n probleem. Heb er zelf een gemaakt, link: Link

Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n link maak met alleen een naam? Je weet wel zo'n mooi blauw ding.
              Ik heb m door!

Mocht je wat willen weten stuur me ff eem pm

Comment

woord selecteren en op klikken daar de url van de link invullen voila een mooie blauwe link.

Woord

Comment

Hey, dat werkt nog beter.... Thanks!

Comment

hey.. hier ff een kleine update.

van de 10 zaadjes die ik ontkiemt heb zijn er 8 daadwerkelijk boven gekomen na een aantal dagen. alleen kwamen 2 zaadjes maar niet boven na 5 dagen. dus ben ik van het weekend gaan kijken in de potjes. zag ik dat ik de zaadjes er niet helemaal goed had ingelegd dus die zaadjes waren verkeerd om gaan groeien dus met het worteltje na boven..

dus k heb ze gelijk proberen te redden, dus goed in de aarde gestopt. maar nu is er een probleem met 1 van de 2 het lijkt wel op zij er niet uit kan komen k zie geen blaadjes of iets wat er op lijkt(zie foto's) die andere die gaat het wel redden alleen heeft die een kleine achterstand met de rest. nu was ik benieuwd na jullie mening betreft het plantje wat er wat vreemd uit ziet..?? overleefd dit plantje wel? Foto 1&2

ik geef nog geen voeding alleen water (ph6.2)
                    wanneer kan ik met de voeding beginnen??
                    uren licht: 18/6
                    temp licht aan: 26
                    lv: 50%-60%
                    temp licht uit: 19
                    lv: 40%-50%

ook nog wat foto's van de andere dames
                    Attached Files
                    Last edited by jamal112; 13 December 2009, 17:14.

Comment

ziet er toch netjes uit
                      klimaat onder controle ???
                      zijn mooie waardes houden zo

grtzz DH

Comment

Even wachten trekt wel bij dat blaadje. Je kan na de 3e week beginnen met voeding. Hangt ook nog wel af van je medium.
                        Last edited by MiChel N; 15 December 2009, 11:31.

Comment

je moetfoto 1 en 2 es bekijken... tis nog geen eens een blaadje.. mja hoop wel dat het bijtrekt.

voor de rest gaat alles nog goed

@devils haze, jah het klimaat is redelijk stabiel in me groeikast.

Comment

wel ja..gewoon positief blijven denken....dat zaadje zal er wel doorkomen hoor...anders eens een foliepapiertje eroverheen trekken komt het vast goed........lol.....ziet er goed uit daar..houden zo he. Greets Kweker
                            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Normaal verliest een ontkiemd zaadje de zaadhoes en blijft deze in de grond achter. Als de zaadhoes er niet afkomt dan is je grond te los! Verder zitten de lobbladen nog in een soort van vlies. Ik kan op je eerste 2 foto's niet goed zien of dit vlies er ook af is. Het komt wel eens voor dat dit vlies om de lobladen blijft zitten en indroogt. Hierdoor ontvouwen de lobbladen dan niet en je spruitje kan weinig fotosynthese doen dus verbruikt ze haar reserves uit de kiem. Geen ideale start dus. Als het vlies er nog om zit peuter dit dan heel voorzichtig er een naaldje eraf.

Verder geef je aan dat je da zaden verkeerd om hebt gepoot. Een wortel zal ten alletijden naar onder groeien. In de worelpunt zitten celen die zwaartekracht kunnen detecteren en de wortel naar onder sturen. Misschien via een omweg maar een wortel groei nooit naar boven maar zal zich een weg zoeken naar onder. Volgende keer niet gaan uitgraven maar gewoon wachten dus. Bij het uitgraven en herplanten beschadig je onherroepelijk de haarworteltjes en dit levert weer onnodig veel stress en achterstand op.

Grtz
                              Last edited by monty; 14 December 2009, 15:49.

Comment

Bezig...
                              X