Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek 5x white widow 1x greenhouse indica mix H (feminised)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweek 5x white widow 1x greenhouse indica mix H (feminised)

Het vliesje zit er nog omheen volgens mij als je kijkt op de eerste 2 foto's dat geeft volgens mij het bruine gekleurd stukje , heb dat toch al meer gezien. Wist ook niet dat de zaadhuls er in de grond afmoest gaan , heb dat nog nooit gehad hihi xD weer iets bijgeleerd vandaag

Mvg Izzzz

Comment

jah heb vanmiddag met een mesje een opening gemaakt in plantje.. dus nu maar ff afwachten.

voor de rest gaat alles nog goed.. alleen vind ik ze niet zo snel gaan.

ik gebruik grond van het merk goldlabel special mix LIGHT.. dus vanaf wanneer voeding meegeven..?

@monty bedankt voor het advies.. zal ze voortaan er niet weer uithalen en ze hun gang laten gaan..

Comment

Je moet op de zak zien voor hoeveel weken voeding er in de grond zit. Dan na die weken beginnen met de helft wat op de bus staat. En geleidelijk aan opbouwen. En geef haar de tijd voor de voeding op te nemen. Dus geef haar niet bvb: 1ste dag 50%, 2de dag 60%, 3de dag 70%, .. Maar geef haar ongeveer 3-4 dagen de tijd voor het op te nemen.

Comment

ok bedankt voor de tip.. had nog nie op de zak gekeken.. staat op dat er voldoende voeding inzit voor de eerst 3 weken.

maar bij de growshop waar k het gehaald heb. heb ik nog gezegt dat ik zelf voeding ga gebruiken. toen gaf hij me dus de light versie van goldlabel. mja er staat duidelijk op genoeg voeding voor 3 weken.

dus als je de eerste 3 weken geen voeding hoeft te geven is de helft van het hesi pakket voor niks aangeschaft lijkt mij?

en als ik met de voeding ga beginnen is het dan de bedoeling dat ik elke keer als ik ze water geef daar ook voeding bij moet zitten, of dat je het een beetje moet afwisselen 3 dagen voeding - 4 dagen water
          Last edited by jamal112; 15 December 2009, 01:20.

Comment

Nou ja voor niets...... na dit gorte succes ga je toch niet stoppen? Of wel, dan heb je teveel voeding. Stuur me maar een PM

NIet elke dag voeding mee geven, zeg: 3dagen wel en dan de rest niet. Dus, ma wel, di niet, woe wel.........
            Dan na elke week meer voeding er bij doen
            Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
            Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Beste Jamel,

Voeding moet je gedurende de eerste 3 weken niet geven. Het klopt niet wat je zegt dat je de helft van je voeding niet gebruikt. In het schema wordt pas gewerkt met een plant in de vegetatie fase (fase waarin de snelle groei van het blad plaatsvind) welke na 3 weken zaadlingfase zal gaan starten en dan ga je pas volgens het schema werken. In het schema wordt er vanaf een stek begonnen niet vanaf zaad. Aangezien je light grond hebt mag je vanaf het moment dat de vegetatieve groei begint gaan starten met voeding op 1/4 sterkte en bouw dit elke paar dagen een keer met kleine hoeveelheden op (EC van 0,2 opvoeren). Als je geen ec meter hebt gewoon halve mililiters opvoeren per liter. De voeding mag je vervolgens bij elke waterbeurt meeggeven als je niet van plan bent om nog bij te mesten. Dit raad ik je zeer sterk aan, is goed te controleren en makkelijk corrigeerbaar. Uitermate geschikt voor een eerste kweek. Mocht je nog twijfelen kan je altijd me draadje checken Ik kweek namelijk ook op lightmix en heb ook schatjes van greenhouse seedmix H

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Greetz
              Last edited by Psycho; 15 December 2009, 18:27.

Comment

Kijk se....een uitleg waar iedereen wat aan heeft he.
                Was ongeveer het zelfde wat ik zat te denken....alleen wat later...lol.
                Blijf dit volgen....
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Psycho dank u voor de duidelijke uitleg!!

en zal jou draadje ook zeker gaan volgen....

Comment

heb dus een blad probleem(pje) bij 2 plantjes. nu weet k ni hoe dit komt.. mischien iemand die dit wel weet.. ik zou ze de eerste 3 weken allleen water geven.. maar heb ze toch een keer water met voeding gegeven, mischien dat het hierdoor komt? de tl lamp hang er echt nie te dicht bij lijkt mij (zie foto)

hoop dat het bij trekt en nie erger wordt!!
                    HELP ME
                    Attached Files

Comment

Lijkt me toch een overvoeding. Enkel water geven. Spoelen zal denk ik niet nodig zijn.

Grtz

Comment

dank je monty.. was ook de bedoeling om enkel water te geven.. mja beetje eigenwijs..
                        heb voor de zekerheid de tl ook een haakje omhoog gedaan.

hoop dat het gauw bijtrekt!!
                        thnx

Comment

Dat puntje trekt niet meer bij das dood. moet nu alleen niet meer erger worden en het nieuwe blad moet er gezond uitzien zonder verbrande punten van overvoeding. geoon eens aankijken met alleen water. ziet niet vreselijk overvoed uit dus komt wel goed.

Grtz

Comment

Ja ja, wat moet ik daar nou van zeggen....., eigenwijze mensen trekken af en toe aan het kortste eind.

Nu zoals Monty ook al zegt, niet spoelen enkel water geven. De lamp mag je best een paar centimeter omhoog zetten, zal ze minder stress bezorgen nu ze het zwaar hebben Ze zullen door de voedingsstress minder licht omzetten in groei, door minder licht te geven geef je ze de rust die ze nodig hebben om te herstellen van de verbranding.

De schade is gelukkig beperkt gebleven

Greetz mate

Comment

update

Hier weer ff een update. alle plantjes doen et goed alleen 1 white widow en 1 great white shark die lopen achter maar gaan het wel redden denk ik.

ze staan nu 18 dagen boven de grond. (21 dagen vanaf het ontkiemen)

ze krijgen 18 uur licht en geef ze water met een ph van 6.1/6.2 wanneer k denk dat ze het nodig hebben.

het probleem met de verbrande puntjes van de bladeren is zo goed als opgelost ze lijken er geen last meer van te hebben.

verder heb ik ze gister besproeit met plant vitality plus. en heb een flesje bloombastic gekocht.

de 4 zaadjes van greenhouse zijn duidelijk groter dan de 4 white widow
                              maar vind dat ze allemaal een beetje langzaam groeien in de hoogte dan

mischien nog tips of advies..? hoor het graag!!
                              tot nu toe loopt alles nog lekker

de eerste 6 foto's zijn van de white widows, 7 t/m 11 greenhouse, 12en13 achterblijver white widow, foto 14en15 zijn van de great white shark die ik zelf uit haar zaadhoes heb geholpen de laaste 2 alle dames bijmekaar.
                              Attached Files

Comment

update

kleine update.. heb vandaag de plantjes overgepot naar 11 liter potten.

ik laat ze nu nog 1 week groeien onder 400 watt.
                                de afstand van lamp tot plant is nu 1meter.

dus vanaf volgende week gaat de klok op 12/12

hier wat foto's
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X