Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek 5x white widow 1x greenhouse indica mix H (feminised)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweek 5x white widow 1x greenhouse indica mix H (feminised)

drm maak je niet druk ouwu , komt helemaal goed planten zien dr gezond uit , en zullen nog mooi aandikken!! idd oppassen met voeden mvg batssman

Comment

ik wou ff weten wanneer ik het beste de planten kan gaan stressen zodat ze meer hars gaan aanmaken..(stokjes door de stam etc.)

ze staan nu 52 dagen op 12 uur licht.. 44 dagen echte bloei... de planten moeten zo'n 8 tot 9 weken.. dus nog 2 weken ongeveer..
      maar ik ben kleurenblind.. dus kan niet zien wanneer de haartjes bruin zijn.. dus als iemand voor mij op de foto's kan kijken en mij een er een beetje bij kan begeleiden zou dat erg fijn zijn.
      en waneer moet ik stoppen met voeding geven??

grtz

Comment

als het nu idd de laatste 2 weken zijn moet je nu stoppen met voeden en alleen nog water geven met de gepaste ph waarde
        gr batssman

Comment

Eyyy mate,

Kleurenblind joh
          Wat je het beste kan doen is voor elk van de dames 2 weken extra rekenen voor wanneer ze omgaan, dus 8 weken voorgeschreven wordt 10 enz. Weet je tenminste zeker dat ze goed milky zijn en een klein gedeelte amber. Nadat de toppen flink opzwellen en rond de 50% van de haren bruin zijn zou ik stoppen met de voeding en overgaan op water. Daarentegen is er vaak geen lijn over te trekken wanneer ze om moeten. Kijk maar naar die van mij: de eerste ww ging na 10 weken om en de 2e staat nu al 12 weken.
          Voor het beoordelen van de kleur van de tricho's zou je veel pics kunnen plaatsen, moet je alleen wel een goede microscoop hebben of door iemand die je goed kent laten beoordelen.

De voeding zou ik voor de dames waar 8 weken voor staat voorgeschreven doorgeven totaan week 8 en dan week 9 en 10 op water.

Greetz mate

Comment

update... dag 58 (50)

ze gaan allemaal erg goed... mja ze staan nu 7 volle weken en me bloei voeding is op dus ga ze vanaf nu alleen nog maar water geven..
            foto's zal ik vandaag op morgen er opzetten..

geef ze nu water met een ph van 6.1
            maar ik wou even weten wanneer je de plant kan gaan stressen voor meer hars aanmaak ( stokjes door de stam etc etc)?????
            en kan ik al wat grote bladeren eraf gaan halen of is het juist de bedoeling dat die blijven zitten.. als ik andere verslagen bekijk zoals die van psycho zie ik dat zijn plantjes veel minder groot blad hebben, dus je ziet alleen de top(pen).?? of is dit alleen omdat ze er dan mooier uitzien..?

grtz

Comment

Eyyy mate,

Nogmaals, 7 weken op bloei is niet lang, de helft van mijn dames zijn na 13 weken nog niet rijp (9 weken voorgeschreven). Ik raad je dus sterk aan nieuwe bloei-voeding te kopen en tot minimaal de aangegeven bloeiduur voeding mee te geven. Wat het blad betreft zijn jouw dames nog niet aan het aanzetten, de mijne hebben al aangezet en de toppen zijn tot voorbij de bladeren gegroeid (calynx zwellen op). Dit zal ook bij jouw gebeuren.
              Nooit gezond blad verwijderen!, daar halen de dames energie uit die ze nodig hebben voor de afrijping. Gewoon geduld hebben, voeding blijven geven en tricho's en bruine haren in de gaten houden. Komt het helemaal goed

Greetz

Comment

Klieven kan je maar helemaal op het einde doen, na de week water (zou ik ook nu nog niet doen) geven in de droge week. Het klieven werkt enkel als je plant al volledig aan het afrijpen is, dan produceert de plant nog extra THC omdat ze denkt dat ze dan doodgaat. in combinatie kan je ze ook in het donker zetten voor enkele dagen. Klieven is niet gewoon een stok door de stam rammen. Je moet eerst met een steriel gemaakt mes vertikaal door het midden van de stam snijden van op een hoogte van 5 cm tot een hoogte van 25 cm, dan ga je met het mes naar het midden van de snee en je draait het mes dan een beetje en steekt je stokje erdoor (ongeveer formaat van een potlood). Ook doe je best een koordje rond de stam op de uiteinden van de snee, om te vermijden dat je plant niet verder scheurt.

Maar zoals gezegd, daar zou je toch beter nog enkele weekjes mee wachten.

Grtjs,
                The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

@psycho thnx voor het advies.. zal morge direct bloeivoeding gaan halen en doorgaan met voeding geven...!

@pedro.. ik formuleerde dat ook nie als een stok door een stam rammen... mja thnx voor de uitleg

Comment

Was niet mijn bedoeling overbodige info te geven. Zou het gewoon jammer vinden als je mooie planten kapot zouden gaan (vind dat ze er heel mooi verzorgd uitzien) en begin soms info te spuien waar mensen niet expliciet naar vragen (babbelkicks al schrijvend). Dacht zeker niet dat je zomaar je planten zou verminken of zoiets.

Veel growplezier en laat het smaken als het af is.

Grtjs

Comment

ey pedro.. nee was geen overbodige info.. ben altijd blij met hulp van anderen!! mja ik wist hoe het klieven in ze werk gaat.. maar wist alleen niet wanneer ik er mee kon beginnen...
                      mja k hoop dat ze dus nog mooier gaan worden :-p

k zal dus nog ff geduld moeten hebben..

thnx

Comment

Ja is hobby die voor 90 procent uit geduld bestaat, altijd lastig als het zo nog net niet af is en er al zo lekker uitziet. Bij mij smaakt het daardoor dubbel zo goed eens het af is. Denk dan tijdens het roken aan de lange periode van verzorgen en niet aan mogen komen. Veel succes met het wachten (wou dat ik al zo ver zat in mijn kweekje!)

Grtjs

Comment

Hoy Jamal,

Ik pik nu net in op je draadje maar vind dit voor een eerste kweek zeker niet slecht. Jammer van de pH foutjes in het begin want anders zou het misschien wel stukken beter geweest zijn. Ook denk ik dat je wat last had van TMV (weet niet of het al vermeld is geweest). Persoonlijk ben ik van mening dat er misschien ook nog wat beter afgedieft kon worden maar dit is iets wat je leert met ervaring.
                          Ik zag dat je de foto's met een beetje teleurstelling neerdropte in week 6, maar dit is de week waarin je toppen gaan zwellen en harder worden. Ook hoorde ik dat de trainwreck soms nogal eens stilstaat om dan explosief aan te dikken. Ik kan het zo niet zeggen maar moet psycho gelijk geven met het feit dat dit waarschijnlijk nog veel te vroeg is om te stoppen met voeden of al aan klieven te denken (eerst nog spoelen).

Grtz $iR
                          sigpic

Comment

eey sir.. thnx voor de belangstelling.. k heb deze ronde de planten helemaal niet gedieft.. zal ik de volgende ronde gaan uitproberen..
                            en van TMV heb k niks van meegekregen.. heb me ook nog niet erg verdiept in de bladziektes etc. ik heb er ook aan gedacht dat het dat kon zijn omdat ik soms wat rare verkleuringen op het blad aantrof maar het was meestel op een enkel blad dus dacht dat ik met water had geknoeit.. MAAR Heeft die tmv nu nog invloed op mijn schatjes (als het tmv is dan).?????..????

vandaag ff nieuwe bloeivoeding gehaald. maar bij de growshop verkopen ze geen voeding van HESI. dus heb van dutch pro voeding mee genomen (A+B)
                            dus zal ze weer gewoon water met voeding geven..

DUS ZE GAAN NU IN WEEK 7.3 NOG STEEDS AANDIKKEN.. IS DIT IETS WAT ALTIJD GEBEURT OF KAN HET OOK ZIJN DAT ZE NIET DIKKER MEER WORDEN DAN DAT ZE NU ZIJN?????

GRTTZZZZ

grtzz
                            Last edited by jamal112; 7 March 2010, 15:53.

Comment

Update dag 62 (54)

nieuwe bloeivoeding (die van hesi was op) Dutch pro A+B bloom
                              weinig te melden heb zonet foto;s gemaakt van de 5 white widow's en wat close up foto's zodat iemand mij kan melden hoelang k nog door moet gaan met voeding en wat voor de kleur de haartjes hebben>>?
                              de andere 4 greenhouse dames die zet ik een deze dagen ook op de foto (had geen zin meer )

kijk en geniet zou ik zeggen

grtzz

zag net dat er geen volgorde inzit... mja korte uitleg.. ww1 t/m ww----1 is van de zelfde plant..
                              en jullie komen er ook vast wel uit
                              Attached Files

Comment

sigpic

Comment

Bezig...
                                X