Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

laatste kweek met vrouwelijk zaad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

laatste kweek met vrouwelijk zaad

Korting op 420shop
    hallo iedereen,
    Deze word mijn laatste kweek met vrouwelijk zaad.Ooit begonnen met stekken,tot ik op een bepaald moment aan geen stekken meer kon geraken.Dan overgeschakeld naar vrouwelijk zaad waar ik na een tijdje ook stekken van ging snijden.Dat ging in het begin allemaal goed maar de laatste jaren zijn er zoveel verschillende zaadleveranciers die plots allemaal "vrouwelijk zaad" produceren.En de markt word nu overspoeld met hermafrodieten.Ik ben vorige oogst weer naar regulier zaad overgestapt en kan daar zoveel stekken nemen zonder dat er herma's tussen zitten.Had nog heel wat vrouwelijke zaden liggen die ik toch niet kan weg gooien,dus heb die nu allemaal gezaaid,die ga ik gewoon laten uitbloeien zonder er stekken van te nemen.De soortjes zijn;2Black Jacks,7psicodelicias,3moham rams,5green poisons,allen van sweetseeds.Dan nog 5strawberrie blue's van world of seeds en als laatste nog wat eigen gemixte nlx zaden.in totaal 29plantjes in 6.5liter potten,in een homebox kweektent van 120op120met in de zomer een 400watt erboven en vanaf nu een 600watt.Voeding,supermix en pk13/14 van bio nova.allemaal op aarde van een tuincenter om de hoek,van het merk D.C.M.(zit al veel voeding in dat in tot week 5 van de bloei niet moet bijvoeden).Morgen ga ik foto's maken dus nog ff geduld tot morgen.grtzzzz
    Last edited by lsdaffy; 28 December 2009, 17:01.

Re: laatste kweek met vrouwelijk zaad

Mooi mixje ben wel benieuwd

Comment

ben ook wel benieuwd hoor.....
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

We wait in anticipation

Greetz

Comment

hier zijn dan eindelijk de foto's,veel is nog niet te zien ,ze staan pas een paar dagen in bloei.onder de tl buizen staan plantjes waar ik moeders uit ga selecteren voor de volgende ronde,er staan 5madonna's,5lady cane's en 5 jackberrie gekruist met blue kronic,allen van sannie seeds en regulier.
          Attached Files

Comment

Dat lijkt me een heel mooi assortiment van een heleboel plantjes daarzo!
            Wat mij wel interesseert zijn die Sweet Seeds soortjes. Ik ga mij daar samen met een vriend van me in 'verdiepen' door wat kweekjes te draaien en dan te vergelijken. Iets wat jij ook wel kan doen met die soortjes dat je daar hebt. Daarom raad ik je aan om ter info uiteindelijk de gemiddelde opbrengst PER plant per soortje bekend te maken (als je daar de tijd voor hebt). bvb, je hebt van je drie Moham Rams in totaal 100g, dus dat is dan 33g gemiddeld per plant. Die kan je dan vergelijken met bvb 200g van 7 psychodelicia's die elk iets minder dan 30g elk hebben opgebracht en zo gaan vergelijken. Dat is wat ik ga doen in Februari namelijk . Altijd handig om anderen hun keuze eventueel iets makkelijker te maken.

Sorry dat dit eventueel een irritant voorstel is maar ik ben wel iemand die graag vergelijkt en experimenteert . Het zou alleszinds heel handig zijn om een beeld te scheppen omtrent diverse soortjes en wat hun opbrengst betreft .

Succes, ik hou je in de gaten!

Greetzzz

Jona

Comment

bedankt voor de reacties.Jona,wat betreft die vergelijkingstest,ik wil dat wel voor je doen.Voor mij is deze ronde ook een experiment.Normaal kweek ik in 4liter potjes ,zo kunnen er 49 in mn tent(7op7).Nu heb ik potten van 6.5liter genomen.En staan er slechts 29plantjes.Anders dief ik ook altijd tot 1week in de bloei wat ik nu niet zal doen.Als ik dezelfde opbrengst wil hebben moeten de zijtakken evenveel opbrengen wat die overige20planten anders zullen doen.20hoofdtoppen moet gelijk staan met zijtakken van 29planten.we zullen zien.Heb ze nu 2weken laten voorgroeien,vroeger gingen ze direct in bloei.Het is zelfs al een tijdje geleden dat ik mijn wiet gewogen heb.Meestal heb ik verschillende soorten staan met verschillende bloeitijden en ben ik al van de ene aan het roken voor de andere droog of rijp is,maar ik doe mn best,beloofd.

Comment

Ik kan je wel meegeven dat sweetseeds stuk voor stuk lekkere soortjes aanbieden.Vooral de black jack(eerste 3 foto's)en die is wel black en de psicodelicia(laatste foto)hebben mijn voorkeur maar dat is ieder zijn smaak;
                Attached Files

Comment

Heb de blackjack en de psycodelicia ook in tent staan, plantjes zijn nu een kleine 2 week oud. Heb er grote verwachtingen van

Je plantjes zien er goed uit wordt ongetwijfeld een nette scrog

Comment

Onder hoeveel Watt heb je die doen voorgroeien? Was dat onder een gewone Bloeilamp?
                    Ik zou met een 3x3 opstelling wat aantal planten betreft mijn hok even groen willen krijgen als jou in 2 weken. Dus dat lukt me niet want jij staat met 4x4 zie ik(of zelfs nog meer).
                    Greetzzz

Jona

Comment

Comment

okay, hartelijk dank voor de info. Ik zal met een 600w voorgroeien (eventueel een 400w GROEIlamp) dus op 2 weken zou dat moeten lukken
                        thx
                        greetzzz

Jona

Comment

Met een 3op3 opstelling zou ik ze toch wat langer laten voorgroeien.Bij mij heeft het,met 29 plantjes,2weken geduurd vooraleer de plantjes, met hun bladeren,gans de oppervlakte van de tent gevuld hadden..Dat is voor mij een teken dat ze in bloei mogen,maar nogmaals dat is hoe het voor mij het beste werkt.Iedereen heeft zowel zn eigen systeem van kweken.Ik ben nu ongeveer fulltime 12jaar bezig onder 1lampie en dat voor mezelf.En nu nog leer ik dagelijks bij.Het blijft me ook boeien,en het houdt me bezig met iets positief.Zelfvoorziening was en is nog steeds de beste beslissing die ik ooit genomen heb.
                          Last edited by lsdaffy; 20 December 2009, 22:24.

Comment

Zou met 16 plantjes in 2 weken onder een 600w gewone hps de boel vol geraken denk je? (sorry voor effe off topic maar dat kan ik me wel permitteren )

Greetzzz

Jona

Comment

Met 16 in grote potten moet dit wel lukken denk ik,ga ervoor zou ik zeggen.

Comment

Bezig...
                              X