Hoi,
m'n vorige kweek was een test dat ik mocht doen voor een groothandel.
Ik mocht namelijk de veelbelovende HPS/MH lamp testen.
Deze bevat 70%HPS licht en 30%MH licht.
Het blauwe licht zou eerst voor een goede groei gaan zorgen en dan na het overschakelen naar de bloei zou het ervoor zorgen dat de plant niet veel meer doorgroeit(wat handig is bij sativa's uiteraard)
Voor de groei was ik er dik tevreden over, maar voor de bloei kregen de toppen onder het bladerdek te weinig licht en konden niet tot hun normale formaat komen, de onderste toppen leken wel op een gemiddeld buitenwietje qua structuur.
De hoofdtoppen die wel alle licht konden vangen, werden dan wel weer even hard en dik als hun zusjes die onder de gewone HPS stonden.
Even de opstelling vermelden:
- Tent 240/120/200( mooi in twee verdeeld door zw/w plastiek)
- 1x HPS, 1x HPS/MH, beide 400W
- Afvoer van oude lucht met een softbox 1000kb met 1500kb koolstoffilter.
- Toevoer buisventilator 425kb
- beide kanten 2 klipventilatoren
- zelfgemengde aarde
- Voedingslijn van BioNova
- aan beide kanten 9x Haze(met indica trekjes) uit eigen moeder, en lekker met hun voetjes in elk 18L aarde.
De uitslagen na 3 weken groeien en 10 weken bloeien:
-HPS: 287gr, dus 0,72gr/W
-HPS/MH: 224gr, dus 0,56gr/W
m'n vorige kweek was een test dat ik mocht doen voor een groothandel.
Ik mocht namelijk de veelbelovende HPS/MH lamp testen.
Deze bevat 70%HPS licht en 30%MH licht.
Het blauwe licht zou eerst voor een goede groei gaan zorgen en dan na het overschakelen naar de bloei zou het ervoor zorgen dat de plant niet veel meer doorgroeit(wat handig is bij sativa's uiteraard)
Voor de groei was ik er dik tevreden over, maar voor de bloei kregen de toppen onder het bladerdek te weinig licht en konden niet tot hun normale formaat komen, de onderste toppen leken wel op een gemiddeld buitenwietje qua structuur.
De hoofdtoppen die wel alle licht konden vangen, werden dan wel weer even hard en dik als hun zusjes die onder de gewone HPS stonden.
Even de opstelling vermelden:
- Tent 240/120/200( mooi in twee verdeeld door zw/w plastiek)
- 1x HPS, 1x HPS/MH, beide 400W
- Afvoer van oude lucht met een softbox 1000kb met 1500kb koolstoffilter.
- Toevoer buisventilator 425kb
- beide kanten 2 klipventilatoren
- zelfgemengde aarde
- Voedingslijn van BioNova
- aan beide kanten 9x Haze(met indica trekjes) uit eigen moeder, en lekker met hun voetjes in elk 18L aarde.
De uitslagen na 3 weken groeien en 10 weken bloeien:
-HPS: 287gr, dus 0,72gr/W
-HPS/MH: 224gr, dus 0,56gr/W
Comment