Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Test HPS tegen HPS/MH

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Test HPS tegen HPS/MH

Korting op 420shop
    Hoi,
    m'n vorige kweek was een test dat ik mocht doen voor een groothandel.
    Ik mocht namelijk de veelbelovende HPS/MH lamp testen.
    Deze bevat 70%HPS licht en 30%MH licht.
    Het blauwe licht zou eerst voor een goede groei gaan zorgen en dan na het overschakelen naar de bloei zou het ervoor zorgen dat de plant niet veel meer doorgroeit(wat handig is bij sativa's uiteraard)

Voor de groei was ik er dik tevreden over, maar voor de bloei kregen de toppen onder het bladerdek te weinig licht en konden niet tot hun normale formaat komen, de onderste toppen leken wel op een gemiddeld buitenwietje qua structuur.
    De hoofdtoppen die wel alle licht konden vangen, werden dan wel weer even hard en dik als hun zusjes die onder de gewone HPS stonden.

Even de opstelling vermelden:

- Tent 240/120/200( mooi in twee verdeeld door zw/w plastiek)
    - 1x HPS, 1x HPS/MH, beide 400W
    - Afvoer van oude lucht met een softbox 1000kb met 1500kb koolstoffilter.
    - Toevoer buisventilator 425kb
    - beide kanten 2 klipventilatoren
    - zelfgemengde aarde
    - Voedingslijn van BioNova
    - aan beide kanten 9x Haze(met indica trekjes) uit eigen moeder, en lekker met hun voetjes in elk 18L aarde.

De uitslagen na 3 weken groeien en 10 weken bloeien:

-HPS: 287gr, dus 0,72gr/W
    -HPS/MH: 224gr, dus 0,56gr/W
    Attached Files

Re: Test HPS tegen HPS/MH

Heyy Prutser,

Wat een superdraadje is dit!! Wat kan je goed het verschil zien tussen de 2 kweken in groei!, volgens veel bronnen wordt er veel gezegt over een kleinere internodal afstand bij het toevoegen van meer blauw spectrum licht gedurende de groei, denk je dat dit verwaarloosbaar is wanneer ze in de bloei doorschieten?

Ik bloei nu onder een 400 watt philips son-t agro welke ook meer licht heeft in het blauwe spectrum. Wat ik mij afvroeg: gebruik jij hier dezelfde lamp of hebben we het hier over een conversion bulb? Want de son-t agro geeft geen blauw licht zoals bij jouw op de foto maar nog een feller orange licht. Welke lampen gebruik je hier van welke merken?

Echt ontzettend mooi gedaan man!

Greetz

Comment

Dit soort topics vind ik heel interessant. Ook heel mooi van je dat je deze info en dit onderzoek (of test of hoe je het ook mag noemen) met ons deelt. De vraag is -aansluitend op wat Psycho zegt- of die Son-T-agro beter zou zijn wat groei betreft. Dus mocht je nog eens willen gaan testen (aangezien je de luxe hebt van 2 kweekboxen in 1 te hebben) misschien eens die Son-T-Agro vs HPS/MH lamp, lijkt me ook heel interessant. Puur wat de groei betreft dan. Want de normale Bloei-HPS lamp lijkt me het beste, dat bewijst ook je test.
      Heel mooi!

Greetzzz

Jona

Comment

Attached Files

Comment

Hee Pruter,

Ik had al ook eens een verslag gelezen over ook zn test. Die had hetzelfde de HPS/MH lamp bleek ook in de groei de beste te zijn maar de gewone hps lamp won het qua de opbrenst. De HPS/MH lamp is mooi voor de groei en dan weer lekker overstappen naar de HPS lamp denk dat je dan wel een mooi resultaat ga krijgen.
          Maar wel leuk zulke testen daar hebben we wat aan.
          Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Comment

stukie kleiner maar toch betere opbrengst zag ik lol wel tof

Comment

ja een stuk kleiner...heb al meerdere keren ervaren dat de kleintjes soms de dikste toppen krijgen

Comment

inderdaad mijn ervaring ook

Comment

Ja, zoals gezegd is het misschien het beste om te groeien met die combinatielamp maar uiteindelijk toch over te stappen op een 100% HPS. Ik denk dat het grootste verschil gemaakt wordt in de BLOEI aangezien die HPS nog steeds meer haalt qua opbrengst dan de grotere planten (van de MH/HPS) die afgebloeid worden onder MH/HPS. Had je beide gegroeid met MH/HPS en afgebloeid met pure HPS had je in beide gevallen een beter resultaat gehaald, dat staat vast. Weer iets bijgeleerd .
                  Waar heb je trouwens dat ding vandaan gehaald? Zijn die in 600w te verkrijgen? Wat kost zo'n combo-lamp?

Hartstikke interessant deze dingen, voor herhaling vatbaar!

Greetzzz

Jona

Comment

Comment

http://www.growshop.be/ denk ik dat je bedoelt, bij GSA zag ik ze niet staan op de site :/

Comment

Beste Jona en Prutser,

Zoals jullie weten kweek ik momenteel met de phillips son t pia greenpower/agro welke naast een 400watt rood licht ook een 30 watt extra blauw licht heeft om de internodal afstand klein te houden (niet zoals in de test). Op basis van jullie uitspraken ben ik nu toch geneigd nu ik in eind bloeiweek 3 zit in bloeiweek 5 (wanneer de groei er definitief uit is) over te stappen op de 400watt hps zonder de extra 30 watt blauw licht. Het blauwe licht is alleen voor de groeifase van me schatjes belangrijk om de internodes kort te houden en tijdens de bloei wil je dat ze niet meer groeien en alleen rood licht ontvangen voor maximale bud productie. Daarnaast ben ik er wel van overtuigd dat cannabis onder de zon waarin een mooie ballans aanwezig is tussen de verschillende lichtsoorten de mooiste en beste weed produceerd.

Ik zou graag jullie mening hierover horen. (waar zouden jullie voor kiezen?)

Alvast bedankt!

Psycho

Comment

Doen zou ik zeggen...
                          Heb me verdiept onlangs in afbloeien onder TL licht...waar de keuze ook is blauw en rood om het kort te zeggen...de eerste weken bloei heb ik ook de blauwe lampen laten zitten om de internodes kort te houden en dan pas rood toegevoegd...

Maar sorry moet gaan "feesten", schoonfamilie...pfff...

Comment

Bezig...
                          X