Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

15 x NL 600 watt Tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

15 x NL 600 watt Tent

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik ben de broer van Bob . Ik ben bezig met mijn eerste kweekje 15 NL's. Ik heb ze opgekweekt uit zaad. Alles GING helemaal perfect. Tot aan ongeveer 3 a 4 dagen geleden. Een heel aantal (de helft) zijn zwaar aangetast, uitgedroogd, en/of verbrand (althans zo lijkt het). Van de vele experts die hier rondlopen zijn alle kleine beetjes advies meer dan welkom! Kunnen jullie zien wat er mis is met mijn dames? En vooral wat kan ik eraan doen? Of is het einde oefening? Heb ik mijn dochters vermoord?

Hier onderstaand mijn opzet en mijn log:

Tent van 120 x 120 x 200 een 600 watt met spiegelkap een afzuig met fann controller en een filter van 400m3 en een passieve aanzuig (en een thermo hygro meter).

Er staan 5 plantjes in. Ze staan in 11 liter potten. Licht is 16/8. Temperatuur 28 a 29 graden lv 60/70% lamp.
    Lamp uit 18/20 graden lv 60% lamp uit. Ph meter: houdt voedings water tussen 5,5 en 6. Soms viel die iets lager uit omdat ik het teveel had afgezuurd (laagste was ongeveer 4,5).

1 14-12-2009 Zaadjes ontkiemen tussen natte papieren doeken. In een donkere luchtige tas gedaan met een kruik.
    2 15-12-2009Verse doeken gepakt. En kruik warm houden.
    3 16-12-2009In groeikast geplaatst en beneveld met de plantenspuit (geen voeding geven!!!). En onder de TL 18/6 gehangen (1ste dag 24 uur).
    4 17-12-2009Klok op 18/6 gezet. Bij gewarmd met de HL-lamp (temp rond 25-30 gr.). Paar keer water gegeven met de plantenspuit. 1ste Staan al boven.
    5 18-12-2009Alleen water gegeven.
    6 19-12-2009De 1ste omgepot in 11 liter potten.
    7 20-12-2009Alles omgepot en wortelstimulator gegeven (125 cl). Aarde ingewaterd met 1 liter water. Tevens alle potten met plastic afgedekt.
    8 21-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. De eerste stekjes hebben 4 bladeren.
    9 22-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk.
    10 23-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. De eerste stekjes beginnen plantjes te worden.
    11 24-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. Alle 20 uitgekomen waarvan 1 laatbloeier.
    12 25-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. Ook voeding toegevoegd (op 12 liter: 1 dop wortel, 15 druppels C-gro, 2 dopjes pokon)
    13 26-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk.
    14 27-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk.
    15 28-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. 1 Plant heeft gele plekjes (waarschijnlijk wantsen).
    16 29-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
    17 30-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
    18 31-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
    19 1-1-2010Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
    20 2-1-2010Alleen water gegeven. De meeste planten zijn overbemest.
    21 3-1-2010Alleen water gegeven (400 ml om ze door te spoelen). De meeste planten zijn overbemest (waarvan 6 zwaar).

Foto's volgen zsm.
    Last edited by Rob Marley; 3 January 2010, 23:04.

Re: 15 x NL 600 watt Tent

Ik ben benieuwd naar de foto's. "Aangetast, uitgedroogd en/of verbrand" doet me wel denken aan overbemesting, maar dit kunnen we pas vast stellen als we foto's gezien hebben .
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Hierbij tevens een aantal foto's. Als ze te onduidelijk zijn hoor ik het graag. Want ik heb ze ff snel met de tel. genomen. Vandaar dat ze wat onduidelijk zijn. De Volgende zal ik ff met een fatsoenlijke camera doen. Deze dochters staan zeer treurig in het leven momenteel. Dit is ongeveer iets minder dan de helft de rest staat er aardig fruitig bij.

Overigens heb ik in het bovenstaande het over wantsen. Maar dit moet ik corrigeren. Dit waren geen wantsen, maar eerste tekenen van overvoeding (blijkt achteraf).
      Attached Files
      Last edited by Rob Marley; 3 January 2010, 14:22.

Comment

Ligt het aan mij, of kan ik ze niet vergroten?

Wat ik zo zie is het overvoeding.. grondig spoelen dus.

Hoe heb je ze tegen wantsen behandeld? Met een of ander spul? Als ik zo je datums bekijk is dat spul de boosdoener.

Comment

Hey Weedy,

Ik denk dat je wel eens gelijk kon hebben. Nu ik er zo overna denk. Zijn ze echt slecht geworden nadat ik ze behandeld heb. Het was een spuitbus van de Praxis (merk ben ik ff kwijt). Wel op biobasis overigens. Ik heb de lamp ook iets hoger gehangen zodat ze niet dubbel verbranden ( ruim 75cm).

Spoelen heb ik trouwens geprobeerd. Ik heb kraanwater gegeven (5,8 ph). En per stuk ruim een halve liter aanghouden. Nu ff afwachten of ze hier van opknappen.

Thxs man!
          Last edited by Rob Marley; 3 January 2010, 14:28.

Comment

Yep we kunnen nu alleen afwachten. In ieder geval niet meer behandelen tegen wantsen

Comment

I promise!

Comment

Eyyy Rob Marley,

Naast het overvoeden en behandelen tegen wantsen zag ik dat je temperatuur 28-29 graden was met de lamp aan, probeer deze lager te krijgen, in een latere stadium van de bloei kan hij best naar de 28, probeer hem nu op de 25-27 graden te houden. Ik denk dat hier sprake is van een combinatie van misstappen: een te lage ph (4,5 kan echt niet) probeer deze tussen de 6,0 en 6,5 op aarde te houden, te vroeg te veel voeding (is je grond bemest?)
                Zoals Weedy al zegt, spoelen spoelen en nog eens spoelen met afgezuurd water met een ph van 6,2-6,5 niet 5,8. Je hebt namelijk al teveel je bodem verzuurd.

Lamp zou ik nu op 100cm zetten, hierdoor geef je ze rust om te herstellen van de schade

Zou je goede foto's kunnen plaatsen? kan er een beter diagnose volgen

Suc6 mate

Comment

waarom d elamp op 16 uur?
                  -teveel water voor die jonge dingetjes........
                  -temperatuur is goed op zich wel proberen ietsje te minderen
                  -Lv is goed..........

-geef ze eens OM DE DAG water........dus NIET iedere dag....
                  -als je een fout maakt met de ph of wat dan ook zodat deze stukken lager valt....
                  Gooi AUB uw voedingswater WEG en start rustig opnieuw....bij mij gaan er zelfs nog liters door de gootsteen.........beter goed doen dan er lak aan hebben he.......
                  maar ja.........ieder zijn eigen manier zullen we mmaar zeggen............
                  Niet te veel wateren aub............. verder sluit ik me aan aan hierboven beschrijving

-lamp:
                  1e week van bloei: vanaf 1 meter afbouwend naar 80 cm
                  2e week: 75 a 60
                  3e week: 400 watt lamp op 50 cm...RUSTIG afbouwen dus..........
                  sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

huh? Je hebt 2 topics aangemaakt! Haha kijk ook ff in die andere!
                    Battle the Ocean!

Comment

Hoi allen,

Ik heb idd 2 topics aangemaakt. Niet echt slim ( van mij dan ). Ik ga hier daarom maar verder.

Voor jullie info ik heb idd voorbemeste aarde. Op de verpakking stond voor 6 weken geloof ik voeding. Dit is mijn eerste keer dus zoals jullie zien heb ik nog veel te leren. Maar sta 1000% open voor alle tips. Ik houd jullie goed op de hoogte en hopelijk hebben andere beginners hier wat aan!

@ Kweker: Jij vraagt de lamp op 16 uur? Dit is een typefout ik heb ze op 18/6 staan.
                      Last edited by Rob Marley; 3 January 2010, 23:10.

Comment

Ik zou ook minderen met de wortelstimulator , deze moet je echt niet elke dag meegeven , 1 keer per week in de eerste 3 weken is voldoende.

Comment

Zoals beloofd zou ik wat duidelijkere foto's plaatsen. Hierbij dan. Ik heb vandaag niks gedaan dus ook geen water helemaal niks. Ga ze morgen weer water geven en laat ze vandaag rusten.

Nog tips voor de mindere dames?
                          Attached Files

Comment

lekker zo laten en idd geen water geven vandaag en rustig doen met de voeding.....
                            mislukt de meting voor je PH.....gooi het weg en doe het overnieuw he.....dan komen we er wel..............lol...........greets kweker
                            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Ik heb even een vraag. Ik wil morgen weer gaan spoelen, maar wat is een aan te raden hoeveelheid water per stuk? Thxs alvast!

Comment

Bezig...
                              X