Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit
Last edited by creammdelicious; 13 January 2010, 06:38.Tags: Geen
-
Re: 1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit
hallo medegrowers,
denk dat ik mijn afzuiging vandaag nog ga verhangen achter of voor mijn lamp, zodat ik de lamp tot aan het plafond kan hangen indien nodig (namelijk de ruimte maar 1.6m hoog is)
Want heb eens gemeten daarnet en ik heb maar 1.25m over onder de lamp als die op zijn hoogste punt hangt nu onder de afzuiging. en met mijn 11l potten verlies ik nog eens 25cm en lamp moet op 50cm hoogte hangen... dan heb ik maar plaats voor planten van 50cm grootte ongeveer, en dit lijkt me toch iets te klein?
iemand die me kan verbeteren of helpen, reactie's meer dan welkom !!!!!!
Grtzzzz NewGrower
-
Oorspronkelijk geplaatst door de groene wolk View PostHoi
Mijn eerste kweekje was een sweet afhani delicieus ik vond het super plantjes die goed groeidn en bloeien. De oprengst was ook niet slecht en had een goede smaak.
Geniet ervan.
groetjes
de groene wolk
hey, bedankt voor je reactie, nog geen enkel zaadje open gekomen maar ja liggen nog geen 24u te kiemen dus normaal, kan je me helpen met mijn vragen hierboven in mijn eerste en tweede posts ?
Grtzzz NewGrower
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Baron View Postzaad heeft geen lv van 70 % nodig stekjes wel dus je zou niet hoeven sproeien voor de lv op te krikken 40 is wat aan de lage kant maar doet het 50 % was beter maar 70% is overkill heb je echt nietnodig
Morgen zaadjes in aarde steken en vanaf dan op 18/6 en hopen ze allemaal mooi uitkomen natuurlijk!!!
Grtzz NewGrower
Comment
-
kan mss wel zijn, zelf hebben ze me toch aangeleerd dat de ideale omstandigheden voor de plantjes zijn, juist boven de grond rond de 75% iets later mag je zakken naar 50 - 60 %
en in de bloei naar 30-40% gaan. we zien wel, ga hem alleszinds toch omhoog krikken zo hoog ik kan met emmers en handdoeken en zo.
Wil mijn plantjes in ideale omstandigheden laten opgroeien.
maar toch bedankt voor de comment.
grtzzzz NewGrower
Comment
-
Eyyy Newgrower,
Allereerst welkom, mooie opstelling, mooie zaden, kan niet meer mis.
Op je vragen:
Hoeveel uren licht geef ik ze dan?:
Gedurende seedling stage: 18 uur licht
Gedurende vegetatieve groei 24 of 18 uur, net hoe snel je wilt dat ze gaan en of je qua temp en LV alles mooi stabiel kan houden.
Op welke hoogte hang ik mijn 600W hps? Begin op een minimale hoogte van 1.20 meter, wanneer ze in de vegetative fase zijn (veel groei boven de grond) verlagen met 10 centimeter per dag tot de aangegeven 60cm.
Als je deze hoogte niet hebt zou je ze het beste onder tl'tjes kunnen starten en dan na een week of 2 onder de hps, weet je zeker dat ze het zullen trekken onder de 600watter.
Suc6 mate
Greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Psycho View PostEyyy Newgrower,
Allereerst welkom, mooie opstelling, mooie zaden, kan niet meer mis.
Op je vragen:
Hoeveel uren licht geef ik ze dan?:
Gedurende seedling stage: 18 uur licht
Gedurende vegetatieve groei 24 of 18 uur, net hoe snel je wilt dat ze gaan en of je qua temp en LV alles mooi stabiel kan houden.
Op welke hoogte hang ik mijn 600W hps? Begin op een minimale hoogte van 1.20 meter, wanneer ze in de vegetative fase zijn (veel groei boven de grond) verlagen met 10 centimeter per dag tot de aangegeven 60cm.
Als je deze hoogte niet hebt zou je ze het beste onder tl'tjes kunnen starten en dan na een week of 2 onder de hps, weet je zeker dat ze het zullen trekken onder de 600watter.
Suc6 mate
Greetz
ga mijn afzuiging nog verhangen tot voor mijn lamp zodat ik mijn lamp eigenlijk zelf tot net onder mijn plafond kan hangen. en mijn potten zijn 11l(dus 25cm hoogte) en heb in totaal 1m60 hoogte min mijn 25cm van de pot en min de15cm van de lamp. heb ik in totaal 1m20 over. dus ja als ik uiteindelijk moet gaan naar 60cm van de top van de plant tot mijn lamp kan ik maar plantjes van 60cm hoogte kweken ongeveer. zou ik dan starten onder tl's of gewoon starten met een 400W HPS en derna overgaan in de bloei naar mijn 600W HPS ?
ps : zaadjes net bekeken en zijn allemaal uitgekomen. had er voor het zekerste 11 laten ontkiemen (voor moesten er paar zaden niet ontkiemen ofzo, zodat ik toch nog mijn 9 zaadjes had. maar worden er 11 dan nu
Ga ze nu in mijn kleine potjes steken en in de tent zetten op eerste dag nu 24u licht en vanaf morgen op 18/6. nu nog onder welke lampen...???
alleszinds bedankt voor je hulp Psycho
Grtzz NewGrower
Comment
-
Graag gedaan mate!
Het mooiste is om ze onder de 400 watt hps te zetten (110 cm) de eerste week van de groei en 2 weken bloei alvoren ze onder de 600 watter te plaatsen, kunnen ze mooi wennen aan de toenemende intensiteit.
Kijk dat gaat al lkkr, 11 van de 11! Nog niet overmoedigd raken, ze moeten straks ook nog boven de aarde verschijnen
Wanneer ze uitgekomen zijn kan je ze in de aarde steken op een diepte van 1,5x de breedte van het zaadje met het worteltje naar beneden. Nog niet bijvoeden nu, enkel klein btj water geven met een ph van 6,2. dan kan je ze meteen onder tltjes zetten, heb je deze niet dan kan je ze onder je 400 watt hps zetten (maximale hoogte). Als je de potgrond tot 5 cm onder de rand van de pot vult, kan je plastic folie over de pot heentrekken met wat gaatjes erin zodat ze een mooie hoge lv behouden. Wanneer de eerste 2 echte blaadjes zich tonen kan je de lv langzaam afbouwen dmv meer gaatjes enz. Ook een luchtbevochtiger does the trick
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Greetz
Comment
-
Ik zou ze toch direct van bij het begin van de bloei onder die 600 watter zwieren. Ik zit in mijn laatste week groei en heb mijn lamp al vervangen. Je ziet ze harder vooruitgaan nu, dus echt wennen hoeven ze niet. Tis eerder een soort 'verademing'.
Ik begin met mijn lamp op een meter, dan 80, 60, 40 en na 2 weken mogen ze tot 25 cm van de lamp komen. Geen cooltube, wel een ventilator die de warme lucht wegblaast.
De plantjes mogen wat strekken in die eerste dagen, als je ze overpot kan je ze dan wat dieper zetten. Staan ze ook wat steviger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View PostIk zou ze toch direct van bij het begin van de bloei onder die 600 watter zwieren. Ik zit in mijn laatste week groei en heb mijn lamp al vervangen. Je ziet ze harder vooruitgaan nu, dus echt wennen hoeven ze niet. Tis eerder een soort 'verademing'.
Ik begin met mijn lamp op een meter, dan 80, 60, 40 en na 2 weken mogen ze tot 25 cm van de lamp komen. Geen cooltube, wel een ventilator die de warme lucht wegblaast.
De plantjes mogen wat strekken in die eerste dagen, als je ze overpot kan je ze dan wat dieper zetten. Staan ze ook wat steviger.
Hey bedankt voor je reactie, mss geen slecht idee om ze van in de bloei onder mijn 600 W HPS te zetten maar denk je niet dat ze echt de hoogt zullen inschieten dan in hun bloei fase omdat ze nog 2 weken verder groeien??? naar de ruimte die ik maar heb (zie bovenstaande post over uitleg hoogte van mijn ruimte)
daarom pshcho me voorstelde denk ik, om mijn eerste twee weken bloei ze onder de 400 W HPS te laten staan zodat de die eerste 2 weken van de bloei (waar ze nog in verder groeien ook) niet te groot zouden worden???
grtzzz newgrower
Comment
Comment