Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit

Nieuwe geboortes zijn altijd zo ontroerend...
    En zoals beloofd een supporter bij!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
      Nieuwe geboortes zijn altijd zo ontroerend...
      En zoals beloofd een supporter bij!
      hehe thx ja inderdaad nu afwachten en kijken hoe het verder verloopt.
      een dezer dagen komt mijn blumat setje binnen per post en die installeer ik dan ook direct bij het verpotten van de plantjes. maar zolang mijn lv en temp stabiel blijven ben ik al tevreden, daarna zien we wel

grtzz newgrower

Comment

Jeuh, leuk die kleine spruitjes.

op je foto's sie ik dat je gebruik maakt van een afzuigslag van een droger. Deze laat licht door zoals je op je foto wel ziet. Als er licht van binnen naar buiten kan kan het ook van buiten naar binnen. Zogenaamd sluiplicht is funnest voor je plantjes. Lowbudget oplossing draai en alufoli omheen.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NewGrower View Post
          @ beowulf : als je ze topt in een kleinere ruimte als mij na hoeveel dagen groei steek je ze dan al in bloei ? Omdat ik van plan was ze direct in bloei te steken nadat ik ze 2 of 3 x getopt heb, ze groeien toch nog 2weken verder in hun bloei.wat denk je hiervan ?

Grtzz NewGrower
          Ik top ze na 18-19 dagen. Dan laat ek ze nog een paar dagen bekomen en gaan ze op 12/12. Ik merk da'k de plantjes kleiner kan houden door wat ontorthodox te zijn met men lamphoogte. Men 600 watter hangt op 30-35 cm nu, men 400 watter op 20-25 cm.
          Mss had ek ze wel sneller moeten toppen, na de 3de internode ofzo. Maar das eigen keus, toppen kan je niet verkeerd doen. In ieder geval ben ik nog niet in de problemen gekomen met men plantjes. Kheb ze uiteindelijk nooit moeten knakken of buigen.
          De ongetopte afghani delicious bereikte in men eerste ronde met 3-4 weken voorgroei een hoogte van 65 cm. Nog plek genoeg dus. Kzie veel mensen met 2 meter ruimte hun indica's al na 3 weken in bloei zetten. Daar worden ze dan wel een meter, wsl omdat de lamp daar op normale hoogte hangt.
          In ieder geval: mijn toppen waren steenhard, dik en plakkerig van de thc. Das toch hetgeen belangrijk is

Comment

@ Beowulf : dus je laat ze gewoon een 3tal weken voor groeien en dan op 12/12. zal wel zien hoe ze de hoogte inschieten in die drie weken en zien of ik 1 of 2 keer zal toppen. maar je lamp dichter hangen is inderdaad misschien wel goede optie om ze kleiner te houden maar dan moet ik die ruimte tussen de plant en lamp wel goed moeten kunnen koelen zodat ze niet verbrand of overhit geraken toch ?

@ Monty :

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            Jeuh, leuk die kleine spruitjes.

op je foto's sie ik dat je gebruik maakt van een afzuigslag van een droger. Deze laat licht door zoals je op je foto wel ziet. Als er licht van binnen naar buiten kan kan het ook van buiten naar binnen. Zogenaamd sluiplicht is funnest voor je plantjes. Lowbudget oplossing draai en alufoli omheen.

Grtz
            Hey monty thx voor je kijkje van mijn verslag en je reactie. is inderdaad licht doorlatend. maar kan in feite geen kwaad want de kamer is pikke donker namelijk het in een kelder is, maar ga toch je raad opvolgen en er aluminium folie rond doen. beter voorkomen

Grtz Newgrower

Comment

ja, daar blaast bij mij zo nen big ass ventilator onder. Cooltube zou anders ook de warmte wegnemen, maar denk dat je dan toch wat verliest aan lichtsterkte.

Comment

hello medegrowers.

Heb daarnet nog eens gaan kijken naar de kleine spruitjes en 9/11 zijn al goed boven gekomen en 2 zitten beetje achter. maar mijn aarde in de kleine potjes blijft wel echt heel vochtig... denken jullie niet het beter is ze vanavond ofzo over te potten naar mijn 11 liter potten al en ze gewoon cm of 5lager te planten in de potten zodat ik later nog kan vullen tot aan de lob blaadjes. want te nat is toch ook niet goed, voor rotten vand e wortel of ben ik hier verkeerd?? hier wat foto's va de potjes appaart allemaal.

Graag jullie mening hierover !!!!

Alle zaadjes zitten in heel kleine potjes (moeilijk te zien met close up) maar de meeste potjes zijn maar zo groot als een tas koffie juist 3 plantjes Iced Grape Fruit zitten in 4 liter potten waar ik de helft afgesneden heb zodat ze maar 10 cm hoog meer waren.

welk soortje in welk potje zit staat er onderaan bij als je de foto opent.

grtzz newgrower
                Attached Files
                Last edited by creammdelicious; 17 January 2010, 11:24.

Comment

Ik zou wachten totdat deze potjes zijn volgeworteld. Als je ze nu meteen overpot zal je kluit ongetwijfeld uit elkaar vallen en er zal veel wortelschade optreden.

Grtz

Comment

Ik zou wachten totdat deze potjes zijn volgeworteld. Als je ze nu meteen overpot zal je kluit ongetwijfeld uit elkaar vallen en er zal veel wortelschade optreden.

Grtz

inderdaad heb ik ook aan zitten denken maar vind je ze niet te vochtig? of kan dit nog niet zoveel kwaad nu? wortels gaan volgens mij nu niet veel moeite doen om nieuwe wortels aan te maken omdat ze zo vochtig staan en niet echt moeten zoeken naar water... ?? want veel uitdrogen zie ikmijn potjes toch niet doen...blijven bijna even vochtig

En als ik ze nu overpot door de onderkant van mijn kleine potjes eraf te snijden dit dan in mijn 11 l potten zet met aarde en rustig de zijkant die er nog rond hangt van het kleine potjes naar boven er af halen zodat de kluit van de kleine potjes geen kans heeft om open te vallen? of zie ikdit te simpel ?

Grtzz en thx voor snelle reactie

Comment

En als ik ze nu overpot door de onderkant van mijn kleine potjes eraf te snijden dit dan in mijn 11 l potten zet met aarde en rustig de zijkant die er nog rond hangt van het kleine potjes naar boven er af halen zodat de kluit van de kleine potjes geen kans heeft om open te vallen? of zie ikdit te simpel ?
                      Dit is idd een goede mogelijkheid om vrij stressloos te verpotten. Zijkanten ken je zelfs gewoon laten zitten als je de bodem er maar uithaald

Comment

Dit is idd een goede mogelijkheid om vrij stressloos te verpotten. Zijkanten ken je zelfs gewoon laten zitten als je de bodem er maar uithaald
                        Hey monty,

dus ik kan mijn kleine potjes gewoon overpotten door enkel de onderkant van mijn potjes die ik nu gebruik er af te snijden en ze zo in mijn 11 l potten steken? kan geen kwaad e zijkant er aan blijft? dit is dan ook nog een optie voor moest het iets te moeilijk zijn om de zijkant er ook af te halen.

Moest ik ze vanav al overpotten ( eerst bekijken vanav als lamp weer aan gaat hoe ze vooruit gegaan zijn en hoe vochtig ze nog zijn ) beste dat ik ze dan 5cm lager pot zekr zodat ik achteraf nog kan bijvullen tot aan de lob blaadjes? zodat ze niet te gestrekt geraken.

Grtzz NewGrower

Comment

Helemaal correct

Comment

Helemaal correct
                            oke thx monty!!! binnen enkele minuten gaat de lamp uit.
                            vanav bekijk hoe ze ervoor staan, en indien nodig verpote ik ze. want nu ze allemaal uitgekomen zijn en redlijk mooi staan die kleine spruitjes, zou ik het jammer vinden dat er paar kapot gaan door te vochtige aarde en wortelrot. ik zie wel, kom vanav zeker met een update !!

Grtzz NewGrower

Comment

DSC01984.jpg DSC01985.jpg

DSC01986.jpg DSC01987.jpg

DSC01988.jpg DSC01989.jpg

DSC01990.jpg DSC01991.jpg

DSC01992.jpg DSC01993.jpg

DSC01994.jpg DSC01996.jpg

Grtzz Newgrower

Comment

Owke, denk als je het zo gedaan hebt dat je inderdaad de wortel schade en stress geminimalizeerd hebt. Mooizo.

Grtz

Comment

Bezig...
                                X