Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit

Oorspronkelijk geplaatst door De Baron View Post
    zaad heeft geen lv van 70 % nodig stekjes wel dus je zou niet hoeven sproeien voor de lv op te krikken 40 is wat aan de lage kant maar doet het 50 % was beter maar 70% is overkill heb je echt nietnodig
    zaad en zaailingen hebben wel een hoge lv nodig voor de ontwikkeling van de chloroplasten en een temp van ongeveer 25 gr en voldoende licht om chlorofyl aan te maken zodat ze groeien
    als ze dan een beetje gegroeid zijn dan pot je ze over en dan kan de lv wel iets naar beneden

ik zelf begin met 90%lv en ik eindig met 40%lv(over de hele kweek)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      Ik zou ze toch direct van bij het begin van de bloei onder die 600 watter zwieren. Ik zit in mijn laatste week groei en heb mijn lamp al vervangen. Je ziet ze harder vooruitgaan nu, dus echt wennen hoeven ze niet. Tis eerder een soort 'verademing'.

Ik begin met mijn lamp op een meter, dan 80, 60, 40 en na 2 weken mogen ze tot 25 cm van de lamp komen. Geen cooltube, wel een ventilator die de warme lucht wegblaast.
      De plantjes mogen wat strekken in die eerste dagen, als je ze overpot kan je ze dan wat dieper zetten. Staan ze ook wat steviger.
      een 600watt HPS 25cm boven je plant ??

wil je de toppen gelijk drogen ofzo ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ledpower View Post
        een 600watt HPS 25cm boven je plant ??

wil je de toppen gelijk drogen ofzo ?

dit dacht ik toch ook veel te dicht was voor verbranding en zo, ik dacht 40 tot 60 cm zeker boven de planten blijven met een 600 watter... niet?

grtz

Comment

Eyy mate,

Of je je dames nou onder een 400watt of 600 watt hps zet maakt geen verschil voor de strekking in de beginfasen, het aantal lumen welke ze nu ontvangen is ruim voldoende om ze niet al te veel te laten strekken (400 watt op ruim 100 cm). Zoals led-power al zegt kan je ze de eerste weken prima een btj laten strekken in hun groei en dan dieper overpotten. Om nou te gaan starten onder een 600watt is totaal zinloos, zoveel lumen zal ze niet korter houden en is daarnaast voor je portemonee niet al te gunstig. 25 centimeter is idd overkill, ik weet niet wat voor circulatie je dan wel niet nodig hebt?, 40cm maxx onder een 600 watter met goede cirulatie, onder een 400 watt maxx 20 cm met goede circulatie (alleen late fase).
          Onder tl is een prima start voor je zaadlingen (5 cm van de top) en scheelt je niet alleen electriciteit aan watts maar ook aan circulatie (weinig warmte ontwikkeling onder TL)

Greetz

Comment

De eerste 3 weken staan ze onder een 400 watter, daarna 600. Daarmee dat er ook staat da'k mijn lamp al vervang in de laatste week groei. Mss niet duidelijk genoeg geformuleerd, soit.

@ psycho: starten onder 600 watt geeft toch wel een duidelijk verschil. Internodes zijn veel korter, plantje bossiger. Kvond zelfs iets te bossig, daarmee liet ek ze nu wat ruimte maken tussen hun internodes onder de 400 watt. (2de kweek direct gestart onder 600)
            @newgrower: dat stretchen in de eerste weken van de bloei doen ze omdat ze naar licht zoeken, door de plotse omschakeling van 16-8 naar 12 uur licht. Tis de donkere periode dus die ze doet stretchen en die blijft gelijk onder 400 of 600.
            Ik heb een ruimte van 1 meter 25 hoogte. Voor uw sad's is dat geen probleem, die heb ik ook en die moeten zelfs niet per se getopt worden. De ice is een 60/40 sativa, die ga je zeker moeten toppen. Uiteindelijk zijn er nog steeds de noodoplossingen, knakken, buigen, extra toppen.

Comment

Comment

Eyy Newgrower en Beowulf,

Als je het strekken van de internodes echt wil verkleinen zul je eerder een lamp moeten nemen met een spectrum met meer blauw (son agro met 30% meer blauw spectrum licht of een HPI) De hps lamp, 400 of 600 hebben allebij dezelfde rode spectrum en zullen dus qua strekking niet veel van elkaar verschillen.

Op je vraag over het toppen: vaak zul je zien dat 1x toppen afdoende is op 3e internode. Mocht je vaker willen toppen, zul je meer onnodige stress bezorgen aan je dames. Ik zelf had mijn Skunk-dame begin week 1 bloei getopt, en gedurende de eerste 2 weken bloei had ze voldoende tijd om hiervan te herstellen en 2 prachtige toppen te vormen!

Greetz

Comment

Ik vind kweekverslagen zonder foto's oersaai!!!

Comment

hey medegrowers !!!

effe Update, zaadjes zijn bijna allemaal boven aarde gekomen maar nog niet helemaal en ook niet allemaal over de kleine potjes heb ik plastic folie getrokken om de lv in potje hoog te houden, met enkele gaatjes in voor verluchting. eerste dag op 24u licht gestaan en vanaf gisteravond ze op 18/6 gezet. dus vanav als de lamp weer aan gaat zal ik eens wat foto's nemen van de boven gekomen plantjes en ze updaten bij mijn kweekverslag

@ Psycho : thx voor de uitleg weer eens denk ze odner mijn 400 w te laten staan en dan over te gaan naar mijn 600w in de bloei. wat bedoel je met "vaak zul je zien dat 1x toppen afdoende is op 3e internode" ? meesten zeggen mij toch zeker twee keer te toppen met de hoogte ik maar heb in mijn kweekruimte en daarna in bloei te trekken? als jij dan in je eerste week bloei topt naar internode 3 dan moet je toch een heel pak internodes weg knippen ??? of geef je ze niet lang groei? of begrijp ik dit hier verkeerd wat je mij wil uitleggen ?

@ salmonello : dit begrijp ik heel goed Salmonello, maar foto's van potjes aarde waar een zaadje inzit, vind ik nogal redlijk saai, deze avond ga ik eens kijken of ze al boven gekomen zijn, en vanaf dan begin ik mijn foto's bij te posten hoor bij elk verslag ik uit breng. dont worry !!!

Grtzzz Newgrower
                    Last edited by creammdelicious; 16 January 2010, 11:17.

Comment

Eyy Newgrower,

Ik had het uiteraard over mijn eigen opzet met 2 meter ruimte in de hoogte. Ik wil ermee zeggen dat 1x toppen vaak afdoende is om de onderliggende internodes op gelijke hoogte te krijgen voor maximale lichtopvangst. Ivm jouw hoogte, zal vaker toppen waarschijnlijk nodig zijn. Alhoewel het ook afhankelijk is van de groei van de individuele dames, mijn lemon skunk en train whreck zijn niet groter als 60cm geworden met 2 weken voorgroei en 1x toppen. Ik ga er van uit dat je dit prima zelf kan inschatten

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psycho View Post
                        Eyy Newgrower,

Ik had het uiteraard over mijn eigen opzet met 2 meter ruimte in de hoogte. Ik wil ermee zeggen dat 1x toppen vaak afdoende is om de onderliggende internodes op gelijke hoogte te krijgen voor maximale lichtopvangst. Ivm jouw hoogte, zal vaker toppen waarschijnlijk nodig zijn. Alhoewel het ook afhankelijk is van de groei van de individuele dames, mijn lemon skunk en train whreck zijn niet groter als 60cm geworden met 2 weken voorgroei en 1x toppen. Ik ga er van uit dat je dit prima zelf kan inschatten

Greetz
                        hey psycho, ja zal ze aarschijnlijk wel twee keer toppen of misschien indien nodig drie keer zelf. maar als ik ze drie keer zou toppen, wanneer die ik dit dan ? Eerste keer toppen : als plantjes 4 of 5 internodes hebben terug knippen naar internode 3, tweede keer toppen : Als de twee nieuwe aftakkingen verder groeien en hebben ook terug drie internodes ze toppen tot internode 2 allebei ? Derde keer toppen : zelfde als stap 2 maar dan op de vier nieuwe aftakkingen? En ze dan in bloei steken? Of ben ik hier verkeerd mee? Wanneer raad jij me elke keer aan te toppen? Zodat de plant niet te veel stress krijgt en genoeg kan herstellen ook??

Grtzz Newgrower

Comment

Eyy mate,
                          Wat het toppen betreft, zit je goed, terug knippen naar 3 van 4/5 internodes dan de 2 nieuwe primary shoots toppen enz. Ik denk voor jouw hoogte dat 2x toppen genoeg is (gok). Hier spreek ik niet uit eigen ervaring maar uit literatuur (Grow Great Marijuana door Logan Edwards). Ik zelf zag dat na 2 dagen de groei verder ging na de eerste x toppen. Je moet natuurlijk ook bedenken dat wanneer je ze in de bloei topt ze 12 uur de tijd hebben om te herstellen van de schade in tegen stelling tot de 6 uur in de groei. Om de stress minimaal te houden doe je er goed aan om ze bij te knippen net voordat de lamp uitgaat en dan meteen van top tot teen te vernevelen met rhizo (van canna) of een ander stressverlagende oplossing met vit B1 en B2 (kunnen ze de hele nacht herstellen). Ga je meer toppen eruit knippen zal dit meer stress met zich meebrengen en heeft ze dus ook meer hersteltijd nodig. Hoe vaak je zal moeten toppen ivm je hoogte is niet te voorspellen, zul je moeten afwachten.

Greetz

Comment

Ik heb 35 cm minder en top ze maar 1 keer, soms ook niet als ik merk dat ze klein blijven. Ik kweek wel enkel indicas. Sad 80%, moham ram 85% indica. Die wild rose die voor buiten bedoeld was heb ek ook 1 keer getopt, maar die ga ik wel ferm mogen buigen.
                            Ik wacht tot de 6de internode en knip dan de kop eraf.

Comment

Last edited by creammdelicious; 16 January 2010, 17:20.

Comment

hello, hier ben ik met een update.
                                3 x Iced Grapefruit van X - line Female Seeds
                                3 x Bubblegummer van X - line Female Seeds
                                3 x Sweet Afghani Delicious van Sweet Seeds

Ontkiemt op 13 januari 2010. In aarde gestoken op 14 januari 2010.
                                vandaag 16 januari hebben de meeste vrouwtjes hen al laten zien
                                Heb mijn kleine potjes in een bak gezet onder de lamp en die afgedekt met folie zodat ik mijn temperatuur en lv kan meten tussen de kleine plantjes. want daarvoor had ik elk potje apart met folie gedaan maar kon ik natuurlijk de lv en temp niet meten onder de folie. denk zo mijn lv wel goed hoog te kunnen houden met de lamp aan ook en temerauur is nog steeds dezelfde als in vorige post.
                                Verdere updates volgen. Reactie's meer dan welkom. wil altijd wel wat bijleren !!!!

hierbij enkele foto's van mijn kweekhok in de kelder en een kijkje inside the home-made growbox.

DSC01923.jpg

DSC01926.jpg

DSC01928.jpg

DSC01931.jpg

DSC01932.jpg

DSC01933.jpg

DSC01934.jpg

DSC01936.jpg

DSC01937.jpg

Grtz NewGrower

Comment

Bezig...