Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
    Owke, denk als je het zo gedaan hebt dat je inderdaad de wortel schade en stress geminimalizeerd hebt. Mooizo.

Grtz

Comment

Hallo medegrowers,

Hier ben ik terug met een update en een vraagje.
      Plantjes zien er nog steeds gezond uit en de eerste blaadjes worden steeds beetje per beetje groter. hebben met hun lamp uit een min van 21.2 gehad en een LV van 89%
      met lamp aan 26.4 en een LV van 62%

nu mijn vraagje,
      1) Kan dit kwaad de LV bijna aan 90% zat?
      2) Hoeveel water geef ik mijn kleine spruitjes nu dagelijks? wil ze namelijk niet te veel geven hebben me wel gezegd beter eens te weinig dan teveel dan maken ze wat meer wortels aan omdat ze achter water zoeken.maar wat raden jullie me aan hoeveel water te geven per plantje dagelijks? staan nu de derde dag op 18/6 .

Grtzz NewGrower

Comment

Eyy mate,

Een LV van 90% is zeker niet schadelijk voor je zaadlingen, beter nog, het is aangeraden om de lv zo mooi hoog te houden. Wat je wel in gedachte moet nemen is dat je ze langzaam aan een minder hoge Lv moet laten wennen voordat ze straks je potten uit groeien en de schok van hun leven krijgen. Vanaf het moment dat de eerste echte 2 blaadjes zich hebben ontwikkeld (wat nu nog niet het geval is) kan je elke dag meer gaatje prikken in de folie over de potten. Na een week zijn ze sterk zat en kan de folie eraf.

Wat water geven betreft neem ik aan dat je je grond goed voorbewaterd/nabewaterd hebt voordat je je zaadlingen in de aarde hebt gestoken. Is dit het geval dan hoef je ze de gehele zaadling fase geen water meer te geven. Vanaf het moment dat de LV daalt (begin vegetatieve groei) zullen je schatjes meer water opnemen uit de grond om koel te blijven en dien je water te geven (50-150 ml is zat) bij het stammetje

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psycho View Post
          Eyy mate,

Een LV van 90% is zeker niet schadelijk voor je zaadlingen, beter nog, het is aangeraden om de lv zo mooi hoog te houden. Wat je wel in gedachte moet nemen is dat je ze langzaam aan een minder hoge Lv moet laten wennen voordat ze straks je potten uit groeien en de schok van hun leven krijgen. Vanaf het moment dat de eerste echte 2 blaadjes zich hebben ontwikkeld (wat nu nog niet het geval is) kan je elke dag meer gaatje prikken in de folie over de potten. Na een week zijn ze sterk zat en kan de folie eraf.

Wat water geven betreft neem ik aan dat je je grond goed voorbewaterd/nabewaterd hebt voordat je je zaadlingen in de aarde hebt gestoken. Is dit het geval dan hoef je ze de gehele zaadling fase geen water meer te geven. Vanaf het moment dat de LV daalt (begin vegetatieve groei) zullen je schatjes meer water opnemen uit de grond om koel te blijven en dien je water te geven (50-150 ml is zat) bij het stammetje

Greetz

Comment

Jaja, gaan zeer mooi man!!

Om nog even terug te komen op je vorige update: door meer gaatjes te prikken in de folie zal je de temperatuur niet verlagen, enkel de LV verlagen. Zoals ik al eerder aangaf folie verwijderen wanneer eerste 2 blaadjes ontwikkeld zijn. Ook de oscilerende-fans verlagen de temperatuur niet in je kweekruimte, dit kan je alleen doen door een grotere aanvoer van koele lucht te verkrijgen. De ventilatoren die op je schatjes gericht zijn hoeven niet hard te draaien, enkel om nieuwe co2 aan te voeren en stammetjes stevig te laten worden (stand 1 is prima). Je kan de aarde vanaf de start al aanvullen tot de lobblaadjes, geeft meer stevigheid en snellere wortelontwikkeling (doen dus) Hierna even goed bewateren zeg 100-150 ml rond stammetje
            Gaat lkkr mate, komt helemaal goed zo te zien!
            Ik zou persoonlijk voor me eerste kweekje nog niet beginnen met een blumat systeem, door zelf water te geven leer je hoe je schatjes reageren op de hoeveelheid voeding die je geeft. Mijn mening.. Het blijft uiteindelijk jouw beslissing

Greetz mate

Comment

hey psycho bedankt voor je reactie man !!!
              De folie is er inderdaad al af geaan redlijk snel omdat de temperatuur erin veel te hoog werd...
              Ga vanavond de plantjes vullen tot aan de lobblaadjes dan al
              Maar ga mijn potten toch allemaal 5 tot 10 cm moeten bijvullen met de verse aarde en dan meot ik ze nog eens 100-150 ml water geven per plantje ? de aarde op zich is toch ook al goed vochtig op zich ? of kan dat geen kwaad ?
              En die 100-150 ml water, mag ik daar mijn enzymes bijdoen ?

en om op de blumat terug te komen, heb je mss wel gelijk in maar ga binnen kort nog voor weekje weg en heb geen zin dat mijn vriendin mijn planten te veel of te weinig water geeft in dat weekje ik hier niet ben.daarom aanschaffing van blumat systeem

Grtzzz Newgrower

Comment

Eyy Newgrower,

Het kan geen kwaad na het aanvullen tot de lobblaadjes 100-150 ml afgezuurd water te geven, heb je voor je je schatjes overpotte naar de 11 liter potten je grond al voorbewaterd met enzymen/wortelstimulator? Zo ja, hoef je enkel afgezuurd water te geven. Zo niet kan je gewoon je enzymen meegeven op 1/4 sterkte, eventueel ook meteen 1/4 sterkte wortelstimulator meegeven (verlaagd meteen de veroorzaakte stress van het bijpotten)

Wat de blumat-situatie betreft, zul je eerst je gehele blumat systeem werkend moeten monitoren voor minimaal 1 week voordat je het aan het lot over kan laten. Afstellen kan soms best tricky. Begin dus vroeg met instaleren als je binnenkort voor een weekje weg gaat

Greetz

Comment

Eyy Newgrower,

Het kan geen kwaad na het aanvullen tot de lobblaadjes 100-150 ml afgezuurd water te geven, heb je voor je je schatjes overpotte naar de 11 liter potten je grond al voorbewaterd met enzymen/wortelstimulator? Zo ja, hoef je enkel afgezuurd water te geven. Zo niet kan je gewoon je enzymen meegeven op 1/4 sterkte, eventueel ook meteen 1/4 sterkte wortelstimulator meegeven (verlaagd meteen de veroorzaakte stress van het bijpotten)

Wat de blumat-situatie betreft, zul je eerst je gehele blumat systeem werkend moeten monitoren voor minimaal 1 week voordat je het aan het lot over kan laten. Afstellen kan soms best tricky. Begin dus vroeg met instaleren als je binnenkort voor een weekje weg gaat

Greetz
                  hello psycho

Oke vanav als de lamp aangaat vul ik ze tot de lobblaadjes
                  heb de grond niet voorbewaterd toen ik ze overpotte, dag daarna heb ik ze alk 50ml water gegeven met de roots bij op 1/3 van de opgegeven dosering. Op het voedingsplan van plagron staat dat ik de roots enkel de eerste keer ik ze water geef mag meegeven en de enzymes elke keer.
                  dus zou ik dan nu enkel de enzymes toevoegen ? en wel maar op 1/4 van de opgegeven dossering ? Is dit niet te moeilijk als ik zie dat ik maar 1 ml enzymes mag toevoegen aan 1 liter water?

By the way, ik ging eerst alle negen de plantjes toppen, maar heb nu gezien dat het gelijk beter is om ze te proberen fimmen, dan vertrekken alle nieuwe hoofdBuds uit een stam, bij toppen wordt dit elke keer verdeeld...maar kan fimmen mislukken of zou ik dat niet proberen voor mijn eerste keer?
                  Of ze gewoon 1 x toppen ? planten zouden max maar 90cm mogen worden ongeveer....Daarmee

Grtzz en thanks voor de hulp
                  Last edited by creammdelicious; 23 January 2010, 13:24.

Comment

Eyyy mate,

Enzymen gewoon geven op 1/4 met je water (gewoon een tank van 5 liter aanmaken, voor je voeding geeft ff goed schudden en voila.. scheelt weer werk) Ik zit momenteel al met een tank van 50 liter, schudden zit er niet meer in wel roeren en roeren.. moet niet gekker worden heh

Wat het fimmen betreft: zou hier nog even mee wachten, had me moeder ook eens gefimt en na een week had ze nog steeds 1 hoofdtop Vergt gewoon oefening. Zou ze gewoon toppen, weet je tenminste zeker dat ze een laag profiel houden

Greetz

Comment

FF een vraagje van mij: Waarom heb jij gekozen voor female seeds x-line ice grapefruit, bubblegummer en de afghani delicious van sweet seeds? Heb je rookervaring met deze soortjes?

Ik zit zelf namelijk ook te twijfelen om me aan de eerste 2 te gaan wagen, heb nog wat andere soortjes nodig voor naast me powerplant stekken Scheinen lkkre zoete fruitige soortjes te zijn met een zeer gewenst effect! Ook de bubba kush van greenhouse seeds lijkt me erg lekker

Greetz

Comment

FF een vraagje van mij: Waarom heb jij gekozen voor female seeds x-line ice grapefruit, bubblegummer en de afghani delicious van sweet seeds? Heb je rookervaring met deze soortjes?

Ik zit zelf namelijk ook te twijfelen om me aan de eerste 2 te gaan wagen, heb nog wat andere soortjes nodig voor naast me powerplant stekken Scheinen lkkre zoete fruitige soortjes te zijn met een zeer gewenst effect! Ook de bubba kush van greenhouse seeds lijkt me erg lekker

Greetz

Hallo psycho,

Betreft uw vraagje :

ik heb voor de soortjes gekozen omdat ik naar wat research wel goede commentaar heb gelezen van die 2 soortjes van X - Line. En ben zelf wel voorstander van een lekker zoet weedje daarmee denk ik dat de Iced Grape Fruit en de Bubblegummer me hierbij wel tevreden zullen stellen. en de Sweet Afghani Delicious heft een vriend van me nog gekweekt en was echt wel super weedje, mooie harde Buds en ook wel een zeer lekker smaakje !!!!
                        Dus is voor mij ook nog een test wat het worden zal maar denk ik naar mijn gewenste smaak wel goed zit

Betreft het fimmen / toppen :

ja dacht dit wel ervaring nodig had dat fimmen, zal dan maar bij mijn toppen blijven, denk ze dan 2 x te toppen, meesten raden me aan na internode 3/4 en 5/6 en daarna in bloei zetten, maar wil ze ook niet te klein houden .... mogen wel max 90 cm zijn. maar ga dit nog bekijken hoe kort de internodes op elkaar groeien en zo, denk dit ook wel rol zal spelen in de grootte.

Betreft de enzymes:

Oke, maar na hoeveel dagen bouw ik dan stil aan op of blijf ik ze gewoon 1/4 geven daarna ??

Ziezo, hoop je ook beetje geholpen te kunnen hebben met zoeken naar nieuw soortje voor bij je PP

Grtzz NewGrower
                        Last edited by creammdelicious; 23 January 2010, 14:33.

Comment

Eyy mate,

Gewoon 1/4 blijven geven tot ze de vegetatieve fase ingaan (snelle bladgroei), dan langzaam opbouwen naar volle dosering.

Je zult snel genoeg zien wat je dames doen, uitschieters meteen toppen

Ik ga er nog over brainstormen wat de soortjes betreft

thanx for the advise

Greetz

Comment

Eyy mate,

Gewoon 1/4 blijven geven tot ze de vegetatieve fase ingaan (snelle bladgroei), dan langzaam opbouwen naar volle dosering.

Je zult snel genoeg zien wat je dames doen, uitschieters meteen toppen
                            hello again

tot de vegetatieve fase, dus tot wanneer is dat? wanneer start die snelle bladgroei ?
                            En wat het toppen betreft zal ik inderdaad wel nog zien wat de dames doen ze zijn nog klein nu dus dat is toch maar voor binnenkort.

Grtzzz Newgrower

Comment

Zoals je zegt: tot de groei bovengronds gaat versnellen De fasen zien er als volgt uit: ontkiemen 1 week, zaadling fase (wortelontwikkeling) duurt 2 weken en dan begint de vegetatieve groei waarbij de energie van de dames zich minder gaat richten op de wortelontwikkeling en meer op het vormen van groei bovengronds. Afhankelijk van de grootte kan je zelf bepalen hoe lang de vegetatieve fase duurt, tenminste als het geen auto-flower soort is uiteraard. De duur van de verschillende fasen zijn daarnaast wel afhankelijk van de omgeving, zou best een week of 2 langer kunnen zijn als er niet aan de behoefden wordt voldaan. Dus neemt de groei explosief toe, dan weet je genoeg

Greetz

Comment

Bezig...
                              X