Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
    Ni laag genoeg geknipt dan. Kzie eigenlijk geen voordeel aan fimmen. Denk dat de plant daar moeilijker van herstelt.
    Inderdaad beowulf,

te hoog geknipt denk ik ook. maar geeft niet, onderliggende zijscheuten hebben mooie boost gekregen daardoor en zijn nu getopt. dus geeft toch goed eindresultaat.

Morgen update met Foto's terug !!!

Grtzzzz

Comment

Hallo MedeGrowers ,
      Hier ben ik terug met een Update, Vandaag dag 22 van de Groei in gegaan.

Alles gaat nog steeds lekker volgens mij maar heb toch enkele vraagjes.

Maar natuurlijk eerst mijn update'je voor jullie volgers

Paar dagen geleden kwam ik beneden kijken mijn afscheiding die ik gemaakt had in mijn kelder was helemaal losgekomen... Die was namelijk maar van zwart/wit folie gemaakt en met duck tape bevestigd...(zie je ook op de eerste foto's van het verslag) Nu heb ik alles hersteld en een houten wand geplaatst (witte platen 18mm dik) en een deurtje ingemaakt. alles opgespoten met pu schuim zodat alles lucht dicht was en een verluchtingsgat gemaakt en een gat voor de darm naar buiten te leiden van de afzuiging. Dus alles is nog beter geworden dan daarvoor nu met een klein investering maar (foto's zie je onderaan bij de andere pics van planten in deze topic)

Plantjes zijn ongeveer 20 tot 25 cm groot, en zeer bosserig !!! korte internodes en heel goede zijvertakkingen. Die bijna allemaal op de zelfde hoogte gekomen zijn dan de hoofdtop.komen lekker boven piepen allemaal de zijscheuten . Denk dus lekker breede planten te krijgen door dat fimmen/toppen.
      Plantjes krijgen nog steeds enkel Enzymes mee 1ml / liter water, Afgezuurd naar PH 5.9 - 6.0.
      Maar Heb niks van Groeivoeding meegegeven en bladeren zien echt lekker groen. dus hebben de voeding nog niet nodig. Denk ze woensdag om te schakelen naar de bloei 12/12.
      Vanaf ze in bloei gaan, geef ik ze Plagron Terra Bloom 5ml / liter water mee en eerste drie weken van de bloei nog de Enzymes 1ml / liter water ook.(Dit is volgens het voedingsplan van plagron zelf.)

Nu enkele vraagjes :

1) Is het normaal de plantjes nog maar 20-25cm zijn na drie weken groei ?
      2) De eerste bladen die op het plantje gekomen zijn, zijn inmiddels al heel grote bladen geworden.(Groter dan mijn hand), Maar die nemen wel het licht weg van de onderste zijscheuten of soms zitten de onderste scheuten gewoon zich te wringen tegen de onderkant van het grote blad...
      Kan of Mag ik die grote bladeren verwijderen zodat de onderste zijscheuten meer licht krijgen en hun weg naar boven vinden. Of is dit geen Goed idee????
      3) Is dit goed om nog enzymes mee te geven, de eerste drie weken van de bloeifase ?
      4) Vinden jullie het een goed idee om e woensdag om te schakelen naar 12/12 ? PLanten mogen een max hoogte bereiken van 90cm...

Ziezo hier was mijn update en enkele vraagjes. nu volgen enkele foto's van elke plant en ook paar foto's van de topping... Veel kijkplezier

Bubblegemmer 1.jpgBubblegummer2.jpgBubblegummer 3.jpgIced Grape Fruit 1.jpg
      Iced Grape Fruit 2.jpgIced Grape Fruit 3.jpg
      Iced Grape Fruit 4.jpgSweet Afghani Delicious 1.jpg
      Sweet Afghani Delicious 2.jpgDe 4 Iced Grape Fruits samen.jpg
      DSC02076.jpgDSC02074.jpg
      Topping 1.jpgtopping 2.jpg
      topping 3.jpgtopping 4.jpg
      Topping 6.jpg

Grtzzz NewGrower

Comment

Comment

hey bedankt voor je reactie,

denk ze dan nog even te laten staan dat ik zeker geen te kleine planten krijg ook en zal de bladeren laten hangen en de nieuwe scheuten er gewoon boven steken zodat ze naar licht kunnen groeien.

Grtzzz Newgrower

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NewGrower View Post
            [ATTACH]22126[/ATTACH][ATTACH]22127[/ATTACH]
            [ATTACH]22128[/ATTACH][ATTACH]22129[/ATTACH]
            [ATTACH]22130[/ATTACH][ATTACH]22131[/ATTACH]
            [ATTACH]22132[/ATTACH][ATTACH]22133[/ATTACH]
            [ATTACH]22134[/ATTACH][ATTACH]22135[/ATTACH]
            [ATTACH]22136[/ATTACH]

Grtzzzz Newgrower

hallo,,
            heb een vraagske.. op mijn termometer staat er ook RH% op..
            is da voor de luchtvochtigheid ?

bedankt

Comment

Met LV bedoeld men relatieve LuchtVochtigheid. Dat relatieve laat men voor de gemakkelijkheid weg in de afkorting. Jouw meter geeft dit int engels aan relative humidity. RH dus.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                Met LV bedoeld men relatieve LuchtVochtigheid. Dat relatieve laat men voor de gemakkelijkheid weg in de afkorting. Jouw meter geeft dit int engels aan relative humidity. RH dus.

Grtz

bedankt,,
                maar weet jij soms hoe ik da juist moet doen,, normaal binnen 2 dagen ga ik mijn ontkiemde zaadjes planten in 10 liter potten,, 5 bubblegummers.. maar als ze zoals op u foto zijn op 7 dagen oud,, als ik mijn lamp van 600watt daarboven hang moet ik dan een blazer zetten op de stralen van de lamp zodat de plantjes niet verbranden?

grtz

Comment

Niet zo heel netjes om je vragen in iemand anders zijn kweekverslag te blijven stellen. Stel je vragen over je binnenkweek voortaan Hier !

Lamp op 100 meter zetten de eerste dagen, dan pas langzaam zakken iedere dag tot 60 cm.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                    Niet zo heel netjes om je vragen in iemand anders zijn kweekverslag te blijven stellen. Stel je vragen over je binnenkweek voortaan Hier !

Lamp op 100 meter zetten de eerste dagen, dan pas langzaam zakken iedere dag tot 60 cm.

Grtz
                    Inderdaad bedankt monty, begon me al wat te ambeteren dat kweekverslag zelf stil staat maar wel niet stil staat omdat er vragen hebben over hun kweek...terwijl er alle mogelijkheden op het forum zelf zijn, dus bedankt voor je reactie monty !!

grtzzz

Ps morgen update met foto's

Comment

Plantjes staan er mooi bij !! Benieuwd wat dit zal geven in de toekomst.
                      Blijf je volgen

Grtn

Comment

DSC02101.jpg
                        gefimde plant nog eens
                        DSC02102.jpg
                        getopte plant
                        DSC02105.jpg
                        groepsfoto
                        DSC02106.jpg

Grtzzz Newgrower

Comment

Lijkt mij ne schone moment om om te schakelen. Ze gaan die eerste dagen 12/12 ferm strekken en de eerste 2 weken groeien ze nog goed door. Die schrik had ik ook, maar dat hok zal binnen 3 weken propvol staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                            Lijkt mij ne schone moment om om te schakelen. Ze gaan die eerste dagen 12/12 ferm strekken en de eerste 2 weken groeien ze nog goed door. Die schrik had ik ook, maar dat hok zal binnen 3 weken propvol staan.
                            oke leuk om dit eens te horen van iemand
                            zaterdag schakel ik ze om naar 12/12. vanaf dan krijgen ze hun water via Blumat systeem. benieuwd wat dit gaat geven... naar schijnt wel goed te zijn, planten krijgen wanneer medium droger word. foto's volgen uiteraard na zaterdag de omschakeling.

Beowulf thanks voor de hulp

Grtzzz

Comment

Eyyy mate,

Wat had ik nou gezegt over dat toppen-D. Ben zelf ook eigenwijs, soms loop je hierdoor tegen de lamp en een andere keer ontdek je iets moois. Eerst fimmen, dan toppen, stress stress stress, niet zo gek dat ze nog geen 35 cm zijn. Wanneer je ze niet getopt had had ik ze nog een 10-15 extra aan laten komen. Getopt zullen ze veel ruimte gaan innemen in de breedte en is het nu de hoogste tijd om ze om te schakelen in bloei!.
                              Strakt heb je een mooi groen veldje heerlijk ziet dat eruit!! Veel pics posten dus

Qua voeding heb je het uitstekend gedaan door enkel enzymen te geven btw, grond geeft genoeg voeding! Veel sneller hadden ze niet kunnen gaan (mooie donker-groene kleur zegt genoeg)

Greetz mate

Comment

hey

staan er mooi groen bij en dik bebost,
                                omschakeling naar 12/12 fijn,zien we dan binnekort een mooi bloeiend veld.kijk er al naar uit.
                                see you

Comment

Bezig...
                                X