Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

Ik heb ze vandaag verplant in grote potten en op 12/12 gezet. De wortels zagen er echt goed uit deze keer . Foto's volgen nog.
    sigpic
    Trixters kweekje

Comment

Hier zijn ze dan fotos van een paar dagen geleden. De Northern Light heeft 3 hoofd toppen gekregen.
      Attached Files
      Last edited by Trix; 13 February 2010, 23:33.
      sigpic
      Trixters kweekje

Comment

Slecht nieuws voor de northern light ... zie foto hieronder
        Attached Files
        sigpic
        Trixters kweekje

Comment

yep.......zeker dat...........
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

ben benieuwd

Comment

waar ben jij dan benieuwd heen.... naja jammer trix
              gr batssman

Comment

De northern light (man) staat nu al een week op een andere kamer om het stuifmeel op te vangen. De eerste bloempjes zullen weldra open gaan. Ik ga dat stuifmeel bijhouden, zo heb ik er mss later nog iets aan als ik zelf eens zaad wil maken.

De white widows doen het prima, bijde dames beginnen kleine toppen te vormen. Ze krijgen elk 100ml water (5ml plagron grow + 1ml enzymes /liter, PH 5,9) om de 2 dagen. Volgende week start ik met green sensation mee te geven ipv de enzymes.
                Bijde plantjes zien er gezond uit, mooie donker groene blaadjes. Nogal een verschil met mijn eerste kweekje.

Nog een vraagje over het stuifmeel, hoelang kan je dat bewaren? en wat is de beste manier om het te bewaren? gewoon in alu folie?

Nog wat fotos van de NL man en de ww dames.
                Attached Files
                sigpic
                Trixters kweekje

Comment

staan dr mooi op

Comment

Dankje markster, we doen ons best. Ook bedankt voor de tip om een topje van een white widow te bestuiven met stuifmeel van de northern light, en zo een soort NLX zaad te maken ... NLtriX dan

De northern light begint al aardig wat stuifmeel te gooien, en er zijn nog maar een tiental bloempjes open. Hij staat op een andere kamer dan de ww's onder gewoon (zon)licht.

Ik heb nog een paar fotos van de ww's gemaakt. 3e week bloei.
                    Attached Files
                    sigpic
                    Trixters kweekje

Comment

in een woord hhhmmmm neej in twee woorden
                      mooi , gezond gr batssman

Comment

Attached Files
                        Last edited by Trix; 4 March 2010, 23:38.
                        sigpic
                        Trixters kweekje

Comment

Ik zou het op een Ijzerprobleem gokken.
                          Ik heb je thread niet gelezen maar kan je even zeggen wat je EC was van je voedingswater?
                          Aan de kleur van je bladeren te zien -die zijn heel donker- zal je tegen het maximum van je voeding aanzitten, dus niet teveel voeden, zwak het best wat af

Greetzzz

Jona
                          Last edited by Jona; 4 March 2010, 23:49.

Comment

Attached Files
                            sigpic
                            Trixters kweekje

Comment

Hoy Trix,

Je WWs staan er toch mooi bij. Ik zie dat je met regenwater werkt en plagron net zoals ik en vind de dosis 5 ml bloom in dit stadium zeker goed. Volgens mij zit je daar owkay en mag je zeker tot 6 gaan voor maximale ec. Echter is het niet wijselijk bij WW om te veel te gaan voeden omdat deze ervoor bekend staat dan de smaak van je voeding aan te nemen. Als je op het randje van te hoge ec zit beginnen je vingertopjes wit te kleuren maar verbranden nog niet (bruin en verdroogd = kapot). Gewoon doorgaan vind ik. Goed spoelen in de laatste week is een must en overvoeden uit den boze!!!
                              Ik ken het plagron schema maar vind het eigenlijk zeer misleidend. Als je eens goed kijkt en je trekt bij bloom 2 weken af voor omschakeling, dan merk je dat dit schema voor een 7 weken soortje is dat ken ik niet of het is een autoflower of echte AK47.
                              Ik denk dat het daardoor komt dat je nu al green sensation toevoegt, maar deze mag eigenlijk maar toegediend worden 4 weken voor je denkt te gaan oogsten. Voor een 9w soortje (die bij mij toch altijd 10 duurt) begin ik met 0,7 ml/liter in de 5e week VOLLE bloei (dus 7 weken als je de 2 weken omschakeling meetelt), bouw op tot in de 8e week 1,3 tot 1,5 (want we werken met regenwater!!!) mits afbouwen basisbloeivoeding. In week 9 terug zakken naar 1 ml/liter en de laatste 5 dagen van week 10 serieus spoelen. Voor vragen aan plagronvertegenwoordiger CIAze kun je steeds hier terecht.

Aangezien je goed zit met je bloeivoeding en je al K toevoegt onder de vorm van green sensation en volgens mij ook pH+ (kaliumbicarbonaat of kaliloog) sluit ik deze al uit.
                              Ik denk aan stikstof, Ca of Mg gebrek maar weet hiervoor te weinig. Ik zag hier en daar datums maar ben niet zeker van mn stuk en stel je dan eerst liever de vragen:
                              - hoe lang heb je voorgegroeid en onder welke lamp?
                              - hoe groot was de pot toen je voorgroeide met welke aarde?
                              - heb je overgepot voor je op 12/12 ging en hoe groot is de pot waar ze nu in staat?
                              - of gaf je misschien nog groei mee tijdens de overschakelingsweken na 12/12?
                              Voor meer basiskennis over Mg/Ca en een plantvriendelijkere manier van werken met regenwater ipv pH+ toevoegen verwijs ik je door naar mijn waterdraadje. Voor de volgers, ook hier is de carbonaathardheid zonder twijfel hoger dan de totale hardheid onder invloed van de toevoeging van kaliumcarbonaat zonder verhoging CaMg (totale hardheid), en misschien is dit wel het gevolg daarvan.

Het is momenteel nog een wilde gok, maar ik denk toch dat je plantjes al enige dagen achter de rug hebben en vermoed een calciumgebrek (misschien ook wel wat Mg maar minder sterk) door te lange voorgroei. Stikstof zou wel kunnen maar ik denk het eerlijk gezegd niet omdat je de pH controleert en goed voedt. Echter op termijn zou dit wel eens kunnen door ontregelde NPK waardes (je voegt ook dagelijks tamelijk wat pH+ of Kaliumkarbonaat toe) indien te lang voorgegroeid.

Grtz $iR
                              Last edited by SirSmokeAllot; 3 April 2010, 03:06.
                              sigpic

Comment

Last edited by Trix; 5 March 2010, 11:52.
                                sigpic
                                Trixters kweekje

Comment

Bezig...
                                X