Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

Trix,
    wat misschien geen slecht idee is.
    Je vangt het stuifmeel op in een potje door het uit de ballen te schudden.
    neem een verfpenseel en bevrucht een 2 tal topjes van je WW.
    Heb je je eigen kruising gemaakt + heb je terug zaad voor volgend jaar.
    Veel suc6

Comment

@Ready Set Grow: het stuifmeel van de Northern light heb ik al opgevangen ... eens ferm met de ballen gerammeld
      Volgende week is de 4e week van zichtbare bloei, zal ook ongeveer het moment zijn om 1 of 2 topjes te bestuiven denk ik. Het zaad zou dan een soort NL(tri)X zijn hebben ze mij verteld.

Grtz
      sigpic
      Trixters kweekje

Comment

Last edited by SirSmokeAllot; 6 March 2010, 18:57.
        sigpic

Comment

$ir bedank voor de info.
          De kast waar ze in voorgegroeid zijn is klein (30x40x85) vandaar die kleine 1,5l potjes. Ik wou ze eerst laten voorgroeien tot ze ongeveer 30cm groot waren. Achteraf bekeken is zoals je zegt 6weken voorgroeien beter want de grote hangt natuurlijk van de soort zaad af. Al doende leert men he .
          Die gele blaadjes die je ziet in post 8 en 15 zijn eraf gegaan, en er zijn toen ook geen andere blaadjes meer verkleurd.

De gele bladeren van de vorige fotos zijn er nu af, ze vielen er bijna af. Deze bladeren kwamen allemaal (3) van de stam. Er zijn er nu nog 2 die wat geel verkleurd zijn. Het lijkt nu ook wel al wat trager te gaan. Water heb ik nog niet bijgegeven, de grond is nog vochtig onder de bovenlaag.

Nog wat foto's van gisteren en daarnet.

Die tomatenvoeding is van DCM, vloeibare tomaten en groenten voeding.
          Ik had het etiket ingescanned maar op de foto bleek dat mijn dop lekte ... gans de scanner vol heb dat vlug opgekuist, gelukkig niks in de scanner gelopen. Ik zal straks nog een poging ondernemen en als het lukt volgt de foto nog.
          sigpic
          Trixters kweekje

Comment

Hier is dan de foto van de tomatenvoeding

Plantje doet het al wat beter, er worden geen andere bladeren meer geel. Dus lijkt de goeie weg op te gaan. De potgrond was wat droog en ik heb dan 200ml regenwater met voeding aan elke plant gegeven. Ik had al een litertje klaargemaakt 2 dagen geleden ph was toen 5,9. Als ik de ph checkte voor het water geven was deze nu 6,3.

Kan je die ph+ en ph- ergens in be kopen?

Vraagje: Voor het bestuiven van een topje met het northern light stuifmeel, zou dat nu ongeveer het moment zijn? of nog wat wachten? Het is de 21ste dag van zichtbare bloei.

grtz
            Attached Files
            Last edited by Trix; 10 March 2010, 02:38.
            sigpic
            Trixters kweekje

Comment

Thnx voor de pic man, als ik nog eens in tuincentrum ben ga ik dat zeker eens onder de loep nemen.
              Grtz $iR
              sigpic

Comment

Vlug nog even de tussenstand meegeven.
                Na het geven van 500ml regenwater met ph 5,9 zonder voeding, kwamen er geen gele blaadjes bij. Ik ben dan na 4 dagen (grond was droog) terug regenwater met een 3/4 dossis bloei voeding.
                Na 2 dagen terug langzaam een paar bladeren die geel worden, op bijde planten. Ik heb dan bij volgende waterbeurt geen voeding meegegeven. Gisteren hebben bijde planten terug regenwater met voeding gekregen (iets minder dan een halve dossis).

Zou het kunnen zijn dat de bladproblemen het resultaat zijn van overvoeding? Daar lijkt het volgens mij wel op. Telkens ze water krijgen zonder voeding gaat het beter. Op de foto's zie je ook dat sommige bladeren een bruin puntje hebben. Dit is toch een teken van overvoeding of ben ik daar verkeerd in?

Ze staan nu 37 dagen op 12/12. Eerste tekenen van bloei was 24 dagen geleden.

Gisteren heb ik ook bij elke plant 1 topje bestoven met het stuifmeel van de northern light.

Dat zal het zowat zijn tot nu, enkel nog wat foto's toevoegen.

Ik ben trouwens vollop bezig met de aanbouw van een hok voor de dames.
                Attached Files
                sigpic
                Trixters kweekje

Comment

netjes mooi plantjes
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Mooi man!!! Heb wel respect voor wat je doet omdat het zo wat op het gevoel is. Misschien dat het nog wat beter kan op termijn met ervaring zoals met het geel blad maar ik vind ze er zeer gezond uitzien. Lekker donker en misschien zoals je zegt op het randje van overvoeden. Maar dat is een plek waar ik graag zelf altijd zit
                    Keep up the good work!

Grtz $iR
                    sigpic

Comment

Nog eens een updateje. Er blijven blaadjes geel worden, daarom ben ik wat voorzichtig met de voeding. Ik hou de vochtigheid van de grond goed in het oog, met meter.
                      Gisteren hebben beide planten 1l regenwater gekregen, slechts bij 1 plant kwam er wat water onderaan uitgelopen.
                      Beide planten zien er wel goed uit behalve dan de gele blaadjes. Zit nu ongeveer halfweg de bloei (32 dagen sinds eerste tekenen bloei, 46 dagen op 12/12).
                      Attached Files
                      sigpic
                      Trixters kweekje

Comment

Die gele bladeren zijn normaal, aan de oranje haartjes te zien ben je al zeker week 5 bloei gepasseerd dus laat ze maar doen Komt wel dik in orde
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Nog een update van de dames. Er beginnen meer en meer bladeren bruine puntjes te krijgen.
                          Denk dat dit een Mg tekort is of niet?
                          Attached Files
                          sigpic
                          Trixters kweekje

Comment

Ze zien er volgens mij goed uit... aan het eind van de bloei trekken ze altijd wat voedingstoffen uit de bladeren dacht ik..
                            kan geen kwaad. =D

Comment

Comment

Ze staan nu 53 dagen op 12/12 en het is dag 39 van zichtbare bloei.
                                sigpic
                                Trixters kweekje

Comment

Bezig...
                                X