Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

    Hoy trix,

    Plz fasten your seatbelt and keep arms and legs inside the vehicule at all times!!!
    Tzal weer een serieus textje met heel veel feiten worden denk ik want ik heb enkele bemerkingen bij de opmerking die je zelf maakte ivm Mg tekort. Eerst en vooral zou ik je willen vragen foto's te nemen in het donker trix indien mogelijk. Zo kun je beter de ware kleuren van het blad zien. Ook werk je precies met een speciaal lampje omdat je foto's net paars rood zijn ipv geel oranje zoals bij hps. Ik ben het niet echt gewoon dus van te beoordelen op dit soort foto's maar doe mn best.

    Eerst en vooral lijkt me dit zeker geen Mg tekort.
    De theorie: Deze omvatten dunne, zwakke stammetjes en bleke, ongezond uitziende middelste bladeren. Bladgroenkorrels in de middeloude bladeren (onder de bloeiende top) worden afgebroken, de randen krullen om en de magnesium wordt naar de jonge delen getransporteerd. Uit mijn ervaring blijkt dat de randen van de bladeren naar omhoog krullen of in minder erge gevallen serieus naar boven gaan wijzen. Vaak lees ik dat dit betekend dat je plantjes "bidden" om Mg.
    Je ziet vaak ook, afhankelijk van de waardeplant, roestbruine vlekjes en/of vage, wolkachtige gele vlekken tussen de nerven (deze blijven echter meestal groen), chlorose (zie 4) genaamd. Omdat Mg een immobiel element is kan Mg uit de oudste bladeren moeilijker onttrokken worden. Een licht tekort heeft weinig effect op de bloei, hoewel de bloemvorming de gebreksymptomen wel verergert zoals reeds werd opgemerkt in vorige posts door mn collegas. Echter door mn toevoegingen aan mn water uit mn watermanagementdraadje kan ik hier ook opmerken uit de praktijk dat dit verleden tijd is. Eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik er opnieuw mee werd geconfronteerd na de zwelweken (7-8) wanneer de toppen eigenlijk te zwaar werden voor de steeltjes.

    Voor meer info ivm magnesium(klikken voor link) verwijs ik je door naar het draadje van jona maar post hieronder de foto’s uit zijn draadje zodat iedereen onmiddellijk kan volgen.

    1134Magnesium-11..jpg

    ozone_damage..jpg



    Magnesiumtekort..JPG
    Magnesiumtekort &#4.jpg

    Ter vergelijk voeg ik enkele uitgeknipte stukjes toe van foto’s die ik uit je postje haalde:
    WW6-7%202010-04-01%&.jpg
    WW6-7%202010-04-01%&.jpg
    In de blauwe cirkels kun je duidelijk zien waarom ik bijna 100% zeker ben dat het geen Mg tekort is. Kenmerkend blijft zeker de hoofdnerf groen. De bruine stipjes kunnen eventueel je deze richting uitduwen maar ik vind dat ze niet lijken op de foto die ik hierboven postte. Dat wil op zich uiteraard niets zeggen maar ik heb ervaren dat greenhouse haze zo reageert bij Mg tekort en deed me afkomen met de theorie dat een tekort grotendeels afhankelijk is van de waardeplant (ouders waar je strain ooit uit vertrokken is).
    Op de laatste toegevoegde foto kun je de typische strepen waarnemen die volgens mij op de andere helft van de plantjes voorkomt en ook hier is dit volgens mij niet het geval.

    Over de groene cirkel moet ik je eigenlijk nog enkele vragen stellen. Zijn dit vingers van hetzelfde blad? Jammer dat de kleur zo vertekend is maar het is wel belangrijk om te weten of het geel bruin is of echt roestkleurig voor een juiste diagnose.

    Je kunt nu misschien gaan denken aan een Ca tekort, maar dat is het volgens mij ook niet…
    Calciumtekort - g.jpg (klikken voor vergroting)

    Als je zoekt naar calcium deficiency vind je genoeg foto’s dus ik sla dit hier over. Ik vind het vaak ook onduidelijk en tref meer pH problemen of stikstoftekorten aan dan wat volgens mij een echt Ca gebrek is.
    Ook hier kan ik zeggen dat, de eerst chlorotische en daarna necrotische, vlekken veel groter zijn (maar dit zou ook wel eens van waardeplant kunnen verschillen). Echter heb ik ervaren dat een ca tekort zich hoger in de top afspeelt, omdat ze nog meer immobiel is dan Mg volgens mij. Enkel de houtvaten kunnen Ca transporteren en dus maakt dat in theorie al de helft van de transportcapaciteit uit. Eerst kun je het opmerken in de nieuwe zijscheutjes die van boven af (dus uit de top) beginnen verschrompelen, geel worden en ook volledig geel verdrogen. Niet roest dus zoals op jouw foto denk ik. Ook vind ik dat de zijscheutjes er nog redelijk goed uitzien en de onderste aangetaste bladeren in principe al volledig weg zouden zijn. Je zou zelf zeker al stilstand opgemerkt hebben en ik denk niet dat je plantjes zo ver geraakt zouden zijn.

    Om mn beweringen te staven voegde ik de 2e foto toe.
    Mg tekortjes spelen zich naar mijn ervaring op tussen de 2 lijnen. Ca erboven, maar in de onderste scheutjes ga je het merken onder de lijn.

    Na wat bijlezen, goed nadenken en opzoeken ging ik elimineren:
    - geen stikstof
    - geen fosfor
    - geen kalium
    - geen magnesium
    - geen calsium
    Nja, dan schieten enkel nog de sporenelementen over maar hier ben ik echter geen krak in…het zijn ook sporenelementen.
    Ik moet er ook bij vertellen dat tekorten van sporenelementen eigenlijk niet vaak voorkomen, zeker niet op grond (eerder bij hydrokwekers die zelf hun voeding samenstellen). Ik zet even alles op een rijtje:

    - je meet de pH dus daar zou geen probleem mogen zijn
    - omdat je regenwater gebruikt is een overdosis Mg of Ca praktisch uitgesloten, een tekort echter is zeker een van de mogelijkheden. De foto’s doen daar niet echt aan denken maar laten we dit onthouden voor straks.
    Oorspronkelijk geplaatst door Trix View Post
    Er zijn ook wat kleine vliegjes opgedoken in de kast. Lijken kleine fruitvliegjes, geen muggen.

    - ik las dat je reeds met vliegjes werd geconfronteerd en vraag me af of deze nog steeds in je hok aanwezig zijn. Ik weet of fruitvliegjes zich goed kunnen voortplanten in je hok en eigenlijk schadelijk zijn voor je plantjes. Volgens mij niet echt en dus denk ik ook niet dat ze je hok zullen opzoeken.
    Onlangs bracht mn vriendin volgroeid kattengras mee en deze was volledig ingepalmd door varenrouwmug. Kleine zwarte vliegjes die toch wel sneller voortbewegen dan een simpel fruitvliegje. Het vliegje zelf kan geen kwaad maar de larve des te meer + je ziet ze niet. Deze eet je fijne haarworteltjes op maar ook organisch materiaal zoals bvb sporenelementen die zij zelf ook nodig hebben.
    Als je het vliegje onder een degelijk vergrootglas legt moet je eens kijken naar de vleugel. De tekening in de vleugel is specifiek en hieraan kun je varenrouwmug herkennen. Voor de herkenning ervan verwijs ik je door naar deze site (klikken voor link)
    Oorspronkelijk geplaatst door Trix View Post
    De dames krijgen regenwater met 5ml plagron terra bloom + 1ml green sensation per liter

    - ik had je er nog voor verwittigd maar reeds in de 3e week van de bloei ben je gestart met greensensation geven met de dagelijkse pH+. Er werd dus heel veel kalium toegevoegd onder verschillende vormen en daar zit hem volgens mij het probleem.


    Na heel wat zoeken, lezen en opnieuw ten rade gaan bij collega’s denk ik dat je geconfronteerd wordt met hoofdzakelijk (onder andere dus als we het vorige in rekening houden) een mangaan Mn (klikken voor link) tekort door overdosering van een ander element, nl. kalium.

    Plz exit the vehicule on the right hand side. Ik weet niet of het nog goed komt maar zou zeker gaan spoelen met water met correcte pH en enzymen. In de toekomst kun je dit probleem oplossen door
    Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
    deze mag eigenlijk maar toegediend worden 4 weken voor je denkt te gaan oogsten

    Als je kaliumoverdosis, Ca & Mg tekort in je regenwater in de toekomst echt volledig wil uitsluiten verwijs ik je nogmaals door naar mn watermanagementdraadje.

    Suc6 en grtz $iR
    Attached Files
    Last edited by SirSmokeAllot; 3 April 2010, 02:30.
    sigpic

    Comment


      #47
      Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

      foto's in daglicht
      Attached Files
      sigpic
      Trixters kweekje

      Comment


        #48
        Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

        Strange trix, ja plantjes zijn nochtans mooi donkergroen. Iets wijzer geworden uit de uitleg van esko?
        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #49
          Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

          Ja $ir, heb wat opgestoken van esko zijn info. Bedankt esko en $ir!
          Ze hebben gisteren beide 500ml (regen)water gekregen zonder voeding. Ik ga ze vanaf nu enkel nog langs onder water geven, tenzij het bovenaan echt te droog word.

          De dames zijn nu ook verhuisd naar hun nieuwe verblijfplaats. Een luxe suite in het Trix-In hotel.
          Ik moet enkel nog een luchtbevochtiger gaan halen. Regeling voor LV is reeds voorzien. Ook 2 webcams om een oogje in het zeil te houden.

          cam_1_20100407_0959.jpg
          cam foto van de dames

          sigpic
          Trixters kweekje

          Comment


            #50
            Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

            leuke p^lanten trix zo'n indica kenmerken dat ze heeft dikke korte bladeren en vette gespierde toppen

            grtz

            Comment


              #51
              Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

              Foto update.
              Begin 8e week bloei, nog 2 weekjes en ze mogen om.
              Attached Files
              sigpic
              Trixters kweekje

              Comment


                #52
                Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

                Juhmy Juhmy, dat ziet er al heel goed uit trix. nice man.

                Grtz

                Comment


                  #53
                  Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

                  die zullen lekker roken man!!!
                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #54
                    Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

                    laatste week, vlug nog een paar foto's genomen.

                    De toppen voelen hard aan.

                    't zal smaken als ze klaar zijn
                    Attached Files
                    Last edited by Trix; 20 April 2010, 23:55.
                    sigpic
                    Trixters kweekje

                    Comment


                      #55
                      Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

                      Mooi...haartjes zeggen volgens mij dat ze klaar zijn. Well done trixdude!
                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #56
                        Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

                        $ir, je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

                        Ik heb zojuist met de microscoop naar de trichomes gekeken en .... die zien allemaal melkwit en hier en daar een amberkleurige.

                        Ik heb 1 uit de kast gehaald om nog een paar fotos te nemen onder gewoon licht.
                        Last edited by Trix; 21 April 2010, 21:48.
                        sigpic
                        Trixters kweekje

                        Comment


                          #57
                          Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

                          Nieuwe foto's genomen met digicam, dat had ik nog niet geprobeerd.

                          Trichomes zijn duidelijk zichtbaar nu.

                          Nog een weekje wachten om te oogsten?
                          Attached Files
                          sigpic
                          Trixters kweekje

                          Comment


                            #58
                            Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

                            Yo trix,
                            Ik denk niet dat volgens de haartjes ze nog een hele week moeten staan. Echter oogst ik altijd op tricho's met de microscoop omdat ik weet dat het soms wat kan bedriegen. 50% amber is het moment dat ik ze omleg (soms eens eentje minder en eens eentje meer om het verschil wat te zien).

                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment


                              #59
                              Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

                              De toppen lijken met de dag dikker te worden.

                              Nog ff wachten voor te oogsten dus, nog geen 50% ambere trichomes. Op de foto's kan je het wat zien.

                              Er hangt een klein topje (van onderaan) al een paar dagen te drogen. Als het morgen droog genoeg is kan ik al een proevertje rollen.
                              sigpic
                              Trixters kweekje

                              Comment


                                #60
                                Re: 2e kweekje 1x Northern Light & 2x White Widow (fem)

                                Foto update
                                sigpic
                                Trixters kweekje

                                Comment

                                Bezig...
                                X