Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje ivm ph verlagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje ivm ph verlagen

    Korting op 420shop
    even kort uitleggen.
    ik ga met zo een blumat systeem werken en dit aansluiten op een voedingsvat van 120l waar ik wel maar elke keer 50 liter voeding in ga maken voor de plantjes, die wordt verwarmt door een aquarium vewarmings element en wordt in beweging gehouden door een circulatiepompje uit een aquarium ook.Heb gisteren verteld gekregen dat ik eerst mijn voeding in mijn 50l vat moet doen en dan mijn ph verlagen naar 6.0 tot 6.2;
    maar vraag me nu af, als dat een week blijft staan in mijn vat dat water vermindert de PH waarde dan en breken er stoffen af in die week, of kn ik dat gerust laten staan en verder gebruiken ??

    grtzzz NewGrower

    #2
    Re: vraagje ivm ph verlagen

    Je kan gewoon om de zoveel tijd je ph controleren en opnieuw afzuren. PS als je met blumats werkt en je vat staat in je hokje is het niet echt nodig om je vat te verwarmen
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3
      Re: vraagje ivm ph verlagen

      ik meng mijn voeding op een 100 liter vat, ik voeg altijd eerst de ec toe en dan de ph-,meten... dan +-12 u laten rusten en de volgende ochtend weer meten en eventueel opnieuw afzuren, dan geef ik het aan mijn plantjes in de voedingsbakken dus ik kan daarna niet meer controleren, en dat schijnt geen problemen te geven... grts

      Comment


        #4
        Re: vraagje ivm ph verlagen

        hello there merci voor reactie's.

        Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
        Je kan gewoon om de zoveel tijd je ph controleren en opnieuw afzuren. PS als je met blumats werkt en je vat staat in je hokje is het niet echt nodig om je vat te verwarmen

        Comment


          #5
          Re: vraagje ivm ph verlagen

          *als het voedingsvat 30 cm hoger staat dan je potten is het al genoeg

          *voedingsvat van 60ltr is in jou geval meer als genoeg

          *maak in het begin niet teveel voeding aan 30 ltr is meer als genoeg voor 5 dagen wel blijven controleren natuurlijk ook je plantjes, het kan wel eens voorkomen dat er een slang verstopt gaat zitten
          ik zou je ook een dripcleaner gaan toevoegen dit voorkomt dat je systeem verstopt raakt (aptus is een goeie)

          *aangemaakte voeding niet langer als max 5 dagen gebruiken

          *voedingsvat niet in je kweekhok zetten
          het licht zal je voedingsstoffen afbreken

          *22gr is ideaal dit kan ook berijkt worden door een verwarmings element

          *zorg voor circulatie in je voedingsvat (luchtpompje)

          *in het begin van je kweek kun je het beste je PH op 6.4 houden
          in een laater stadium kan dit wel naar PH 6

          Comment


            #6
            Re: vraagje ivm ph verlagen

            Oorspronkelijk geplaatst door ledpower View Post
            *als het voedingsvat 30 cm hoger staat dan je potten is het al genoeg

            *voedingsvat van 60ltr is in jou geval meer als genoeg

            *maak in het begin niet teveel voeding aan 30 ltr is meer als genoeg voor 5 dagen wel blijven controleren natuurlijk ook je plantjes, het kan wel eens voorkomen dat er een slang verstopt gaat zitten
            ik zou je ook een dripcleaner gaan toevoegen dit voorkomt dat je systeem verstopt raakt (aptus is een goeie)

            *aangemaakte voeding niet langer als max 5 dagen gebruiken

            *voedingsvat niet in je kweekhok zetten
            het licht zal je voedingsstoffen afbreken

            *22gr is ideaal dit kan ook berijkt worden door een verwarmings element

            *zorg voor circulatie in je voedingsvat (luchtpompje)

            *in het begin van je kweek kun je het beste je PH op 6.4 houden
            in een laater stadium kan dit wel naar PH 6

            hey ledpower !! nog maals dank voor al je hulp !!

            * inderdaad 30 liter zal elke keer meer als voldoende zijn. Dripcleaner is een heel goed idee. die zal ik me nog halen voor ik het installeer.
            * vat staat bovenaan de trap in de kelder en is zwart met deksel op dus kan geen licht binnen gaan.
            * ga er een verwarmings element inleggen en pompje voor circulatie.

            maar mijn vat is iets te groot die ik heb gekocht...120liter, vond niks kleiner...daarmee kan ik de verwarming niet aan de zijkant hangen omdat de ton maar voor een 40 cm gevuld is, zou dit ook werken moest ik mijn pompje op de bodem zetten en naast de uitlaat van het pompje het verwarmingselement op de bodem. zodat alle het water hij uitblaast passeerd langs de verwarming maar dan wel op de bodem.

            wat denk je ervan?


            Grtzzz

            Comment


              #7
              Re: vraagje ivm ph verlagen

              stijgt warm water ook niet?Hoe dieper je gaat in de zee hoe kouder het wordt dus denk het wel
              Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

              Comment


                #8
                Re: vraagje ivm ph verlagen

                Oorspronkelijk geplaatst door furocious View Post
                stijgt warm water ook niet?Hoe dieper je gaat in de zee hoe kouder het wordt dus denk het wel

                zou wel eens goed kunnen, dus misschien nog geen slecht idee e om de verwarming en pomp op de bodem te leggen? of juist wel ???


                grtzzzz

                Comment


                  #9
                  Re: vraagje ivm ph verlagen

                  hallo iedereen.
                  ik heb mij ook een aptus voeding pakket aangeschaft.
                  maar ik ondervind dat het moeilijk is om te meten met ec en ph meter.
                  gezien hier maar weinig voedind in moet.
                  hoe kan ik mijn ec op 1.6 hebben.
                  en mijn ph op 5.8 hoe moet ik te werk gaan.
                  graag jullie advies....

                  Comment

                  Bezig...
                  X