Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten getopt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten getopt

    Korting op 420shop
    Gegroet!! ik heb 3 dagen geleden mijn planten 1 dag voor de bloei getopt! Nu is er maar 1 plant die een nieuwe hoofdscheut aanmaakt... Hoelang duurt het meestal voordat er een nieuwe hoofdscheut groeit en wat als ik fout getopt heb, dan komt er na een tijdje toch wel een nieuwe hoofdscheut uit? Bedankt alvast!

    #2
    Re: Planten getopt

    geduld komt wel heb geen id wat de gemiddelde tijd is bij mij duurde het een dagje of 5 voor je duidelijk kon zien dat er wat verannderde bij sommige zal dit wel vroeger/later zijn hangt er wat van af denk ik
    Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

    Comment


      #3
      Re: Planten getopt

      Als je hier een scherp macrofotootje plaatst van dat gedeelte wat je getopt hebt >
      zitten er hier genoeg die mee kunnen kijken en kunnen zien of je topaktie gaat werken of niet.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Planten getopt

        Foto's lukt even niet maar heb maar 1 vraag als ik fout getopt heb komt er dan uiteindelijk ooit nog wel een nieuwe hoofdscheut ? Mvg ssw!

        Comment


          #5
          Re: Planten getopt

          ik heb een tekeningetje staan in een postje over stekjes, zie hieronder :

          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f27/simpel-zelf-stekken-maken-t9962.html

          fout getopt betekend meestal teveel getopt. Uiteindelijk komt er altijd wel weer een nieuwe hoofdscheut (tenzij je in de bloei hebt getopt of zo laag dta er niks meer onder zit...

          EDIT : er gaat iets mis bij mij met het volgen van dat linkje. Mocht het bij jou ook niet lukken : topic staat onder binnen wiet kweken - binnen wiet kweken info - en dan "simpel zelf stekken maken"

          succes
          Last edited by moreweed; 24 January 2010, 10:22.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Planten getopt

            Heel erg bedankt! Ik heb in de groei getopt en idd te veel! Maare word dan de opbrengst beperkt? Mvg

            Comment


              #7
              Re: Planten getopt

              toppen doe je toch altijd alleen maar in de groei en tijdens de oogst zo lullig om dat tussendoor te doen joh


              hoeveel is er nog over ? hopelijk heb je meer overgelaten dan een paar blaadjes

              kijk naar de groeipuntjes > plekjes waar nieuw spul aan het ontstaan is. 'n leeg stuk stengel met bladeren zonder van die dingetjes erbovenop gaat niks meer doen, maar als de bladeren er voor de rest goed uit zien en je hebt de ruimte > laat maar zitten. tegen de tijd dat de lagere uitlopers eroverheen gegroeid zijn kan je ze altijd nog eraf halen. bladeren zijn in dit stadium wel erg nuttig enzo..

              opbrengst : Xtreme, een gebruiker hier op 't forum heeft ergens een postje staan met een opmerking over dat plantjes laten afzien juist beter zou zijn. 'tis net zoiets als trainen > als je wat grove grenzen aanhoudt kan je met slim werken veel winnen. Volgens mij hoort toppen daarbij, volgens anderen weer niet. tis maar een klein radartje in een groot geheel (zolang er nog van die groeipuntjes aan je plant blijven zitten
              Last edited by moreweed; 24 January 2010, 20:40. Reden: meteen antwoorden is handig
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Planten getopt

                Je kan toppen tot zeker in de tweede week bloei.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Planten getopt

                  bobo rules, er is inderdaad sprake van een ruime marge
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Planten getopt

                    @moreweed: je zegt toppen doe je toch altijd alleen maar in de groei en tijdens de oogst ??????? tidjens de oogst?????????
                    over verkeerd toppen:
                    beste smokesomeweed:
                    toppen verkeerd lijkt me sterk......te veekl niet te weinig kan wel....
                    alleen bij het toppen van een plant krijgt met 2 nieuwe scheuten (zijtakken) waar dus 2 oofdtoppen op komen.....
                    zo heb ik in mijn allereerste verslag een hawaiian snog getopt wat niet zo goed ging,
                    resultaat:......een mislukt topping.....geen chocolade topping op ijs maar een hawaiian snow die verkeerd was dacht...eindresultaat: 7 hoofdtoppen.........
                    zie FIMMEN....is eigenlijk verkeerd toppen.......grets Kweker
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Planten getopt

                      Had ik ook bij me walhalla , verkeerd getopt : resultaat , Dikke baseball bat hoofdtoppen en ook stuk of 6 zoals kweker zegt. Foto's tezien in walhalla verslag.

                      Mvg Izzz

                      Comment


                        #12
                        Re: Planten getopt

                        Maar jullie hebben dan waarschijnliijk meer richting fimmen getopt!weinig dus. ik heb echt alles van die nieuwe hoofdscheut eraf gehaald!!!
                        Hoop dat dit snel bijgroeit, 1tje heeft al een hele nieuwe hoofdscheut en de andere alleen nog maar een zwart paars puntje...
                        Mvg ssw

                        Comment

                        Bezig...
                        X