Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekje wil niet wortelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekje wil niet wortelen

    Korting op 420shop
    Aangezien de post wel erg lang weg bleef met de bestelde Clonex StekgeStekplugtray gezet.
    Als dit niet lukt ga ik erg balen want deze bubbels was te gek
    Ik probeer dan ook alles om er alsnog een plantje uit te halen alleen schijnt het niet erg mee te zitten, heeft iemand nog tips om het stekje alsnog te laten wortelen , alle standaard manieren zoals o.a op dit forum beschreven hebben tot nu toe geen zin gehad helaas , dus alle nieuwe tips of truuks zijn zeer welkom.
    Last edited by ro65; 22 January 2010, 16:53.

    #2
    Re: Stekje wil niet wortelen

    van mijn favoriete bubbels kunnen knippen toen deze al bijna in de laatste fase was van de bloeiperiode.
    Het is een jarige plant en als je echt zo laat stekken heb gesneden,heeft het plantje het seintje, einde in zicht gekregen. En sterft het af.

    Zou het knap vinden als het lukt met de laaste.
    recht is recht. krom is krom.

    Comment


      #3
      Re: Stekje wil niet wortelen

      ben bang dat dat stekje van je gewoon weg kan ro, zodra planten bloeien is de stekfun over, als er al wat lukt is dat puur onvervalst en niet-reproduceerbaar geluk.

      Zowiezo is "dubbelsnijden" zoals je dat omschrijft al een tricky verhaal. Als die stek na 3wkn niet beworteld is, is de kans op beworteling na een nieuwe stengelsnede niet gegroeid. Je maakt alleen een nieuwe wond, met meer infectiemogelijkheden terwijl je stekje al zowat al z'n energie heeft gestopt in omgaan met die eerste stengelsnede. Als die daar al energie in heeft gestopt, wat me waarschijnlijker lijkt is dat er een extra bloeiboost is geweest in het topje van dat stekje. En nog wat : nooit stekblokken hergebruiken (tenzij er geen wortel in heeft gezeten en je ze even opbakt in de oven ofzo.

      Natuurlijk zijn er nog opties, maar die komen wel uit het grote wiet-sprookjesboek, niet dat er geen reet van klopt maar het zijn in elk geval geen reguliere methoden.

      1- regeneratie na de bloei > zie topic http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...oei-t2443.html

      2- bladstekken > zie topic http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...lis-t7283.html

      heel veel succes gewenst, in elk geval veel plezier met je bubbelsoogstje. Mocht het misgaan niet getreurd : heb j weer een reden om eens wat nieuws te gaan uitproberen
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Stekje wil niet wortelen

        Het is altijd mogelijk om van een bloeiende plant een stek te nemen het is iets moeilijker maar het lukt wel. Je kan een plant toch ook regenereren dus dit is zeker mogelijk.

        Ik vermoed dat het probleem eraan ligt dat je je stekken ook niet te vochtig mag zetten + temperatuur niet constant genoeg.

        Effe kleine uitleg:
        -je neemt je stekken best van de onderste vertakkingen van je plant daar daar het meeste groeihormoon aanwezig is.
        -je snijd je stekken af onder een hoek van +-45gr
        -plaats deze stek direct met zen voetjes in een glas water
        -daarna schreep je +-10mm van je stammetje af van onder en dop je hem es in je clonex, wrijf het overtollige clonex weg (teveel clonex is schadelijk)
        - poot hem in je stekgrond (die stekgrond eerst doorwateren met afgezuurd water op 5.8-6.5 kan je ook een lichte dosis rhizo bij toevoegen)
        -dan houde worteltemperatuur rond de 22gr, de luchtvochtigheid op 90% dit gedurende 4/5 dagen
        -daarna laat je deze elke dag wat droger komen (zowel het medium = grond als de lv), zodat je stekje niet al zen vocht via de lucht kan trekken, maar wortels aanmaakt om water te zoeken in je medium

        en normaal na 10/14dagen moet je toch al de wortels uit je potje zien komen



        Natuurlijk zijn er nog opties, maar die komen wel uit het grote wiet-sprookjesboek, niet dat er geen reet van klopt maar het zijn in elk geval geen reguliere methoden. ????
        Regeneren uit het wietsprookboekje, vroeger werd dit wel meer toegepast dan nu maar kan je verzekeren dat dit niet zo moeilijk is en geen sprookje is
        Last edited by Smoking Fifi; 23 January 2010, 01:03.
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: Stekje wil niet wortelen

          Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
          ben bang dat dat stekje van je gewoon weg kan ro, zodra planten bloeien is de stekfun over
          Voor jou misschien , maar heb al meerdere keren gestekt in de bloei , ken ook mensen die helemaal opt einde van de bloei gestekt hebben waarop dikke buds stonden , kan allemaal maar moet wel goed te werk gaan.
          Als je fief zen methode volgt komt alles goed

          Mvg Izzzz

          Comment


            #6
            Re: Stekje wil niet wortelen

            jullie hebben natuurlijk gelijk : het zal best kunnen, ik doe het alleen niet nadat ik onder andere flink groeivertraging zag optreden.

            Omdat ik over het algemeen tegen een fikse overmaat aan planten aan kijk, zijn zaken als regeneratie hooguit interessant als experimentje, en valt het niet binnen mijn normale set aan kweektechnieken. Vandaar mn misschien wat kort-door-de-bocht opmerking over het grote wiet-sprookjesboek, excuses daarvoor.

            Stekjes maken heb ik geprobeerd duidelijk en simpel te maken met onderstaand topic : http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ken-t9962.html als daar fouten in zitten hoor ik het graag !
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Stekje wil niet wortelen

              hehe no prob, maar als je gewoon een paar plantjes hebt en ruimte zijn die manieren extra interressant om es een super soortje over te houden of als je te laat beslist om toch nog een stekje te houden van je plantje of dat je wil verder doen met die genen.
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #8
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Stekje wil niet wortelen

                  en weten jullie hoe ik het doe??? NEE??? wel zal ik dat es uitleggen in eenvoudige stappen....

                  In week 4 van de bloei periode kijk ikm naar de onderste takken...daar zie ik mooie kleine scheutjes zitten.........

                  Dus ik haal de tak weg..........krak..............weg...........
                  ik bekijk het scheutje en knip deze RECHT niet in een hoek of krom en ovaal of rond, vierkant, zeshoekig welke vorm dan ook......... geeft niet ik KNIP ZE RECHT af of draai ze tussen duim en wijsvinger af......weet je wel alsof je iemand zijn vinger wil breken....lol
                  en duw ze meteen in water dus ik laat ze niet effe liggen. want dan trekken ze valse lucht....en lucht is dodelijk........lol.

                  daarna neem ik de schaar.....en schraap de onderkant voor 1 cm los...... gewoon afschrapen alsof je kaas of worteltjes schraapt.....lol.....
                  dus ze in de stekpoeder en doe er gel op en zet ze in een blokje of meteen in de grond.....
                  zorg dat er niet te veel bladeren aanhangen en besproei ze dagelijks met water.......
                  ze staan bij mij onder het goedkoopste tl lampje dat er bestaad........ en 1 week later hebben we wortelen en nieuwe zijscheutjes aan het stekje.....
                  thats all................greets kweker................... verdere vragen PM ME EFFE DAN voor iemand die er wat over wilt weten...........lol..............
                  sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Stekje wil niet wortelen

                    ken ook mensen die helemaal opt einde van de bloei gestekt hebben waarop dikke buds stonden
                    Ik geloof het allemaal wel,maar zou het ook eens willen zien.
                    recht is recht. krom is krom.

                    Comment


                      #11
                      Re: Stekje wil niet wortelen

                      moet je's langskomen laat ik het je zien......
                      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Stekje wil niet wortelen

                        ministekjes, lol man dat doe ik altijd met de topjes die ik in het begin uit mn plantjes trek, gaat als een speer (maar werkt bij mij wel het beste als ik goed schoon werk...)

                        toppen bij de oogst : yep, zo zo'n hele top eruit, bijknippen en ophangen. heb pas sinds kort weer genoeg ruimte om een hele plant aan z'n voetjes op te hangen ....
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Stekje wil niet wortelen

                          Oke, mei juni/juni goed?
                          recht is recht. krom is krom.

                          Comment

                          Bezig...
                          X