Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te vroeg in de bloei gezet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Te vroeg in de bloei gezet?

Korting op 420shop
    Vraagje: Ik heb (hybride)Haze stekken staan, bloeien af in 9 weken, maar weet de naam niet meer. Ik heb ze 3 dagen op 18/6 gezet, daarna 7 dagen op 12/12 onder een 400 watt HPI, afstand 45 cm. Sinds 5 dagen onder een 600 watt HPS, afstand 65 centimeter. LV rond de 50%, temp is aan 24, uit 18,5 - 19,5

Ze hebben een tikker gekregen van het transport (kou), maar de stelen worden langzaam aan weer mooi groen zonder paarse strepen.

Ik zie al duidelijk de eerste vrouwelijk verschijnselen.

De vraag is nu of ik ze toch niet te veel klein heb willen houden en nu dus eigenlijk afsteven op te kleine planten, of dat ik gewoon vertrouwen moet hebben in de lengte die elke haze gaat hebben.

Wat u te doen? Laten gaan, of toch maar weer terug naar 18/6, met wat stress, maar wel op evt goede lengte............

Grtz Fashim
    Attached Files

Re: Te vroeg in de bloei gezet?

Verplaatst naar vragen binnen wiet kweken!

Ik zou ze niet meer terug in de groei dwingen. Dat brengt veel sress met zich mee en ook veel tijdverlies en kost ja ook behoorlijk wat energie aan stroom. Waarschijnlijk groeien ze in de bloei nog wat door. Aldoende leert men dus volgende keer neem je deze ervaring mee en plant je kweek anders. Dus nu gewoon in bloei laten staan is mijn advies.

Grtz

Comment

Haze-plantjes groeien bij mij nog minimaal 2 weken door nadat ik ze in de bloei heb gezet. Zou me er niet te druk over maken zoals Monty zegt, en vooral niet terugzetten naar groei. Het zijn al van die treuzelaars, ga je dat nog es flink verlengen!
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Jep, terug in bloei zetten is natuurlijk uit den boze!
        Leert uit je fouten man
        Het zal nog wel goedkomen hoor, het zijn sterke planten. Misschien ze wat lekkere meststoffen geven om ze terug op hun positieve te laten komen?
        Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deerriz View Post
          Jep, terug in bloei zetten is natuurlijk uit den boze!
          Leert uit je fouten man
          Het zal nog wel goedkomen hoor, het zijn sterke planten. Misschien ze wat lekkere meststoffen geven om ze terug op hun positieve te laten komen?
          Grtz
          Waarom is dat uit den boze? Als ik ze nu weer terug zet in de groei dan kan ik wanneer ze een beetje op formaat zijn toch weer terug in de bloei zetten, of gebeurd er dan iets schadelijks met mijn plantjes? De groei lijkt er echt uit te zijn, topvorming all over, dus als ik niks die steven ik af op overtreffende trap van dwarfen . Meeste plantjes hebben 4 a 5 korte nodes, waar bij mijn langste plantje 15!!! cm is .

Zo langzamerhand denk ik dat die stekken boer maar wat riep toen ik vroeg welk soortje ik kreeg en dat ik gewoon een regelrechte indica heb meegekregen.

Advies is gevraagd....

Comment

Het kan wel echter je stressed de plant enorm en het kost je denk ik zeker 4 weken meer tijd en stroom en grote kans op hermaas!!!!

Comment

af laten bloeien en volgende keer zaadjes zetten ipv stekjes. weet je zeker wat je kweekt (en 't levert nog meer op ook in gewicht). het wiel is al uitgevonden weet je, alleen nog even de gebruiksaanwijzingen goed doorlezen (en daar wat mee doen...

veel succes !
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                af laten bloeien en volgende keer zaadjes zetten ipv stekjes. Weet je zeker wat je kweekt (en 't levert nog meer op ook in gewicht). Het wiel is al uitgevonden weet je, alleen nog even de gebruiksaanwijzingen goed doorlezen (en daar wat mee doen...

veel succes !
                rtfm

Comment

rofl, heb daar een t-shirt van

Comment

Ik heb mijn plantjes nu iets vroeger in de bloei gezet. Merk dat ze nu eerst toch effe doorgroeien en later beginnen met pistels aanmaken.
                    Tis een haze, ze zullen wel genoeg doorgroeien.

Comment

Bezig...
                    X