Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeifase

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groeifase

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Dit is mij eerste keer dat ik ben begonnen met kweken
    maar heb gelezen dat in de groeifase de luchtvochtigheid 60% a 80%
    moet zijn bij mij is het 40% a 50% en tempratuur is wel rond de 25 granden.
    zou ik hier dan bij een luchtbevochtiger bij moeten zetten?

    ik ben van uit zaadjes begonnen en heb me plantjes nu ook onder een TL licht 33 wit staan voor de groei.
    maar ik heb ook gehoord dat ik al met 400watt lamp kan beginnen in de groeifase.

    ik heb ze nu al 3 weken staan en zijn nu ongeveer 10 cm hoog.
    Wat zoude jullie mij aanraden kwa lamp en luchtvochtingheid?

    #2
    Re: Groeifase

    Dat licht er aan hoe meer licht hoe meer gewicht ik zou voor 600 W gaan en de LV is redelijk goed . en de Temp mag niet onder de 20 gr komen dag en nacht

    10 cm hoog nog effe 5 cm erbij en omzetten naar bloei

    Comment


      #3
      Re: Groeifase

      hey man,

      LV kan wel hoger ja, 400watt-er zou ik nog effe mee wachten. nu meteen 'n bloeilamp erop kan zorgen voor lange internodes, tenzij je dat zou willen. wat is het voor soortje ? 3wkn 10cm is niet erg veel trouwens

      stel je effe voor :

      Last edited by moreweed; 24 January 2010, 22:03.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Groeifase

        @tempor:
        Niet mee eens wat je daar zegt...........eerder een discussie over gehad met licht is gewicht NOPE NOPE NOPE.............. denk eens na over het maximum wat een plant kan geven....
        licht is gewicht NEE.....want anders zou ik er 50.000 watt in hangen en hopen op een opbrengst van minimaal 0,5 gram per plant zou dus totaal 25000 kg zijn en heb er dan 10 planten in staan dus per plantje zou dat uitkomen op 2500kg....lol......loijkt me sterk he....

        ander voorbeeld:
        je hebt 1800 watt met 10 planten....je behaald 0,5 wat makkelijk moet kunnen als je een beetje kunt kweken....... dus zou 900 gram zijn kan ik enigszins nog wel in komen.....
        maar hang je dus 6000 watt zou je 3 kilo van 10 planten halen wat uiteindelijk 300 gram per plant zou zijn.....dus NEE lijkt me sterk......
        dus laat je niet wijsmaken door "licht is gewicht he"lol...niet verkeerd bedoeld maar had zo eens een discusie met precies hetzelfde met DEVILS HAZE waardoor ik dat ook vertelde en uiteindelijk snapte hij het wel....je hebt voor en plant wel een maximum snap je......waar deze zit zul je zelf moeten zoeken.....sommige zetten 60 gram op een plant sommige 30 dus waar komt het door??
        lol.............greets kweker.

        @moreweed: waarom wachten met een 400 watter....laat ze lekker de lucht in gaan...?
        toch? of zie ik dat verkeerd......de tijd dat ik voorgroeide stonden ze onder een 600 watter 2 weken lang op 18 uur......
        lol.......greets Kweker...........

        @robinpellis: maak je niet druk om de LV....je start uit zaad dus dat mag gerust wel lager....geeft niets....... 60-80% is vooral bedoeld voor stekken.
        zet AUB geen bevochtiger...neem dan bij voorkeur kleine emmers en snij de bodem eruit.....trek met plastic over en prik gaatjes....gegarandeerd dat ze wel gaan....lol.
        ik praat uit 8 jaar ervaring........lol...altijd deze methode gehad........
        greets Kweker
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #5
          Re: Groeifase

          wachten of niet wachten > hangt ervan af wat die gast wilt met z'n projectje denk ik Kweker. Als ik er nu nog eens over nadenk ja waarom ook niet eigenlijk. Zowiezo zal dat TL-etje er wel veel te ver boven hangen getuige die 10cm in 3 weken...
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Groeifase

            bedankt voor jullie reacties

            Ik ben Bubba Kush aan kweken.

            MoreWeed:
            Zou het misschien kunnen zijn dat met TL verlichting te hoog heb hangen?
            Ik heb me verlichting 20 cm boven me plantjes hangen.

            Comment


              #7
              Re: Groeifase

              Oorspronkelijk geplaatst door RobinPellis View Post
              bedankt voor jullie reacties

              Ik ben Bubba Kush aan kweken.

              MoreWeed:
              Zou het misschien kunnen zijn dat met TL verlichting te hoog heb hangen?
              Ik heb me verlichting 20 cm boven me plantjes hangen.

              hello,

              als je onder tl's laat groeien mogen die echt tot 5 cm boven je plantjes hangen, 20cm is veel.
              hier he je link http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eys-t9914.html van een verslag van VDB, daarbij zie je duidelijke foto's en uitleg van je hoogte van je tl lampen tov je plantjes.

              Grtzz Newgrower

              Comment


                #8
                Re: Groeifase

                yeps veel te hoog.....ik heb ze er bijna tegen aan staan.........lol....greets kweker.........
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                Comment


                  #9
                  Re: Groeifase

                  Thanks Thanks

                  Comment

                  Bezig...
                  X