Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weet niet goed wanneer te toppen??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    weet niet goed wanneer te toppen??????

    Korting op 420shop

    #2
    Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

    Je moet geen internodes wegtoppen....gewoon de nieuwe groeischeut die je ziet wegknijpen.Over dat groeien hoef je je geen zorgen te maken , ze groeien zowiezo nog een paar weken door , ook nadat je ze op 12/12 zet

    Comment


      #3
      Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

      Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
      Je moet geen internodes wegtoppen....gewoon de nieuwe groeischeut die je ziet wegknijpen.Over dat groeien hoef je je geen zorgen te maken , ze groeien zowiezo nog een paar weken door , ook nadat je ze op 12/12 zet
      zou paar internodes weg knippen om er stekken van te maken en achteraf bij te zetten.

      dat ze nog 2 weken ongeveer doorgroeien wist ik maar als ik vanaf internode drie top, krijg ik toch gewoon kleine stam met twee verlengde toppen of worden die twee scheuten die verder groeien nog deftige planten op zich ?
      Of top ik later de twee nieuwe scheuten gewoon nog eens ?

      grtzzz en thx voor comment salmonello

      Comment


        #4
        Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

        Nieuwe scheuten kan je ook weer toppen , tot 3x toppen is niet ongewoon.Internodes snijden om te stekken kan alleen als je een apart groei en bloeihok hebt...waar ga je ze anders zetten?

        Comment


          #5
          Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

          Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
          Nieuwe scheuten kan je ook weer toppen , tot 3x toppen is niet ongewoon.Internodes snijden om te stekken kan alleen als je een apart groei en bloeihok hebt...waar ga je ze anders zetten?
          heb appart groeihok met tl's voor de stekken.
          maar de getopte mogen grootte hebben van 80 cm, dus steek ik ze al in bloei na het toppen naar internode 3 of wacht ik nog even ?
          Wat denk jij ervan salmonello?

          groeten
          Last edited by buffalorebel; 26 January 2010, 09:35.

          Comment


            #6
            Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

            Ja kan ze misschien ook 2 x toppen? maar zijn andere growers hier op forum die je wel kunnen verder helpen uit eigen ervaring.

            Grtzzz NewGrower

            Comment


              #7
              Last edited by monty; 26 January 2010, 10:52.

              Comment


                #8
                Re: weet niet goed wanneer te toppen??????


                hey monty de buffalorebel is mijn woongenoot van mij die op mijn pc zijn dingen komt doen en vragen soms, en ik heb indertijd die buffalorebel voor hem aangemaakt, en heb dit indertijd mijn naam waarschijnlijk ook gezet en niet bij stil gestaan als ik mijn eigen profiel aangemaakt heb niet zo lang geleden. Ik laat hem dat wel aanpassen of moeten jullie mods dit aanpassen?

                sorry voor de mogelijke misverstanden. en gelieve mijn naam toch niet op forum te delen.dank hiervoor.

                grtzzz
                Last edited by creammdelicious; 26 January 2010, 10:59.

                Comment


                  #9
                  Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

                  Owke duidelijk np kan gewoon zo blijven. Jullie beiden maakten gebruik van een ip vandaar de vraag.

                  na een top groeien er idd twee hoofdtoppen verder. door de stagnatie in de topgroei ontwikkelen de zijscheuten ook meer. je plant vertakt dus ook beter onder de top. verder klopt het helemaal wat hiervoor al verteld werd, je kan meermaals toppen.

                  een moederplant topt men van node 6 terug naar 4 en dan nogmaals vanaf respectievelijk node 8/9 terug naar 6/7 ne nieuwe twee hoofdtoppen dus. een derde keer toppen kan dan weer als de plant weer een node of 4/5 gegroeit is. vaker toppen is niet echt raadzaam.

                  Grtz
                  Last edited by monty; 26 January 2010, 11:02.

                  Comment


                    #10
                    Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

                    Heb hem net eens opgebeld en voor hem is het goed als je buffalorebel verweidert.als hij nog eens iets moet weten vraag ik het via mijn profiel wel aan de medegrowers hier.hij zit hier niet veel op en dan kunnen er ook geen misverstanden meer zijn

                    en nog eens mijn excuses voor de ongemakken. heb er niet bij stil gestaan moest buffalorebel op zelfde naam staan.

                    nu je hier toch in de topic bent, wat denk jij van dat toppen ?


                    Grtzz Newgrower

                    Comment


                      #11
                      Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

                      Zie het vorige geedit antwoord. Verder geen enkel probleem dat men via jou coputer een account heeft. Het viel me gewoon op, vandaar de vraag.

                      Toppen heeft dus twee uitwerkingen een je verdubbeld de hoofttop, twee je bevorderd de vertakkingen groei.

                      Door een of meermaals te toppen verkrijg je dus een breed vertakte plant.

                      Comment


                        #12
                        Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

                        Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                        Zie het vorige geedit antwoord. Verder geen enkel probleem dat men via jou coputer een account heeft. Het viel me gewoon op, vandaar de vraag.

                        Toppen heeft dus twee uitwerkingen een je verdubbeld de hoofttop, twee je bevorderd de vertakkingen groei.

                        Door een of meermaals te toppen verkrijg je dus een breed vertakte plant.
                        hey monty,

                        door te toppen krijg ik bredere planten met 2 hoofdbuds.
                        hoeveel keer raad jij mij aan te toppen en vanaf welke internode als ze 80cm mogen worden ongeveer? en na het toppen wanneer in bloei steken ?

                        groeten

                        Comment


                          #13
                          Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

                          Zoals gezegd van node 6 terug naar 4 en dan nogmaals vanaf respectievelijk node 8/9 terug naar 6/7, de nieuwe twee hoofdtoppen hebben dan dus 3 of 4 nodes vanaf de eerste top.
                          Een derde keer toppen kan dan weer als de plant weer een node of 4/5 gegroeit is.

                          Nadat je een indica op 12/12 hebt gezet, groeit deze nog ongeveer een dag of 16 door vooral de groei eruit is en de eerste pistels zichtbaar worden. Een sativa groeit veel langer door deze groeit ook in de bloei nog behoorlijk.

                          Dus afhankelijk van soort en je eigen wens bepaal je het moment waarop je op 12/12 gaat

                          Comment


                            #14
                            Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

                            Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                            Zoals gezegd van node 6 terug naar 4 en dan nogmaals vanaf respectievelijk node 8/9 terug naar 6/7, de nieuwe twee hoofdtoppen hebben dan dus 3 of 4 nodes vanaf de eerste top.
                            Een derde keer toppen kan dan weer als de plant weer een node of 4/5 gegroeit is.

                            Nadat je een indica op 12/12 hebt gezet, groeit deze nog ongeveer een dag of 16 door vooral de groei eruit is en de eerste pistels zichtbaar worden. Een sativa groeit veel langer door deze groeit ook in de bloei nog behoorlijk.

                            Dus afhankelijk van soort en je eigen wens bepaal je het moment waarop je op 12/12 gaat
                            oke bedankt monty voor je leuke uitleg terug !!
                            denk dan ze maar een keer te toppen en paar dagen later in bloei te steken. zodat ze niet te groot worden. te zien hoe kort de internodes zijn, anders twee keer. maar moest ik nu zien na ik ze in bloei gestoken heb dat ze te groot worden, kan ik ze dan nog bijtoppen ? of gaat dit dan niet meer ?

                            Groeten

                            Comment


                              #15
                              Re: weet niet goed wanneer te toppen??????

                              Als je de overgangsfase (de 1e 2 wkn van de bloei, afhankelijk van de soort) voorbij bent zou ik dat zelf niet meer doen Buf, worden ze dan te groot kan je altijd nog geleiden of bijbuigen (sommigen knakken zelfs, maar da's niet mijn eum..ding).
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X