Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer kweken binnen.. graag hulp ;)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste keer kweken binnen.. graag hulp ;)

Korting op 420shop
    hallo,
    ik wil ook eens een keer gaan kweken, omdat ik smoke, en dus ook weet dat dat best wel wat geld kost zou ik dit wel eens willen proberen het is binnen in mijn huis, hou het graag very-low budget ik begin eerst met 1 plantje, feminised seed wil ik gaan halen, en als het goed lukt zou ik wel vaker en meer gaan zetten natuulijk

ik heb nog helemaal niks ik heb wel wat rondgelezen op het forum, en weet nu wel het een en ander over ontkiemen, in de bloei, dieven, toppen, wanneer je moet oogsten(trichos ofzo) hoe je moet drogen, mannetje of vrouwtje, maar heb wel nog wat vragen..

1: hoe krijg je kraanwater, op de juiste PH-waarde voor de plantjes
    2: wat voor grond zou ik moeten hebben, waar is dit te halen, hoe duur?
    3: welke potten zou ik moeten hebben, hoeveel L?
    4: lampen, welke? hoeveel watt? hoeveel afstand van de plant?
    5: hoelang moeten ze groeien?
    6: hoeveel water drinken ze? ;o

voor de rest zou t nog wel even handig zijn als iemand even kan samenvatten hoe en wat als ik antwoord krijg zal ik ook natuurlijk foto;s van me plantjes maken en posten
    hoop dat ik snel antw krijg, want wil erg graag beginnen

Rustig..
    Last edited by maureno; 28 January 2010, 19:55. Reden: ff netjes gemaakt lol

Re: eerste keer kweken binnen.. graag hulp

Surf eens rond op het forum: dan vind je alle antwoorden op de door jou gestelde vragen. Succes

Comment

hello maurenzo,

heb paar antwoorden voor jou

1 : door PH min toe te voegen aan je water. dit kan je in growshop kopen.
      2 : ook in growshop te halen, voor prijzen ga vb eens naar site van growshop alien http://www.growshopalien.com/onlineshop/nl/index.html

Comment

OI!Maureno
        Allereerst wijze beslissing om je wietje zelf te kweken,maar 1 plantje is maar weinig dan zou ik info zoeken op Micro-kweek(zaadjes worden meestal per 3 of per 5 verkocht)en een kastje ineen knutselen,hier hebt je hopelijk enkele antwoorden op je vragen
        1: hoe krijg je kraanwater, op de juiste PH-waarde voor de plantjes:door PH- Toe te voegen(vergeet niet een ph-meter aan te schaffen)gebruik liever regenwater
        2: wat voor grond zou ik moeten hebben, waar is dit te halen, hoe duur?Canna terra of Plagron kijk eens bij http://www.exoticgarden.eu/nl of https://www.growshoponline.nu
        3: welke potten zou ik moeten hebben, hoeveel L?Beginnen in atami bounce bloks of jiffypotjes met aarde,daarna 3,6L(vegetatief stadium) om te eindigen in 11l potten of 18l,die 3,6L is niet noodzakelijk(overpotten=stress)
        4: lampen, welke? hoeveel watt? hoeveel afstand van de plant?je hebt keuze tussen verschillende lichtsystemen:600watt hps,Tl-lampen,LED150watt
        5: hoelang moeten ze groeien?Hangt van de soort afBeginnen met 200ml/plant rond de stam gieten anders moet je maar eens naar volgend filmpje kijken: http://www.humo.be/tws/humo-docu/163...wing-weed.html (heel leerzaam over water geven enzo)
        Groeten en veel succes met je toekomstige kweek(je)

Comment

1e kweekje : hou het simpel.

alle info die je nodig hebt staat hier op het forum, als je het zelf samenvat snap je het beter(wij zouden dingen kunnen weglaten die voor ons overduidelijk zijn, maar voor jou volkomen nieuw).
          Regulier zaad heeft als voordeel dat er mannen bij kunnen zitten, die je vrouwtjes kunnen bestuiven, en je daarmee kunnen voorzien in zaad. zo hoef je niet elke keer zaad te kopen (sorry bobo)

bedenk van te voren waarom je wil kweken en wat je er precies mee wilt bereiken. Vervolgens maak je een simpele eerste opzet, en per keer verander je steeds 1 ding. zo zie je het resultaat van je aanpassingen en leer je maximaal.

succes

ps : als je een kweekverslagje maakt met wat leuke foto's enzo zal er vanuit hier een hoop info je kant op geslingerd worden
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjille View Post
            Beginnen met 200ml/plant rond de stam gieten anders moet je maar eens naar volgend filmpje kijken: http://www.humo.be/tws/humo-docu/163...wing-weed.html (heel leerzaam over water geven enzo)
            Groeten en veel succes met je toekomstige kweek(je)
            zie daar dat je zegt rond het stammetje weet niet meer precies wie er tegen was (denk monty) omdat je plant haar ballaststoffen afzet daar of iets in die aard?Kan mis zijn ook hoor je hoort het wel snel genoeg beter is rand of drainagebuisje
            Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

Comment

zie daar dat je zegt rond het stammetje weet niet meer precies wie er tegen was (denk monty) omdat je plant haar ballaststoffen afzet daar of iets in die aard?Kan mis zijn ook hoor je hoort het wel snel genoeg beter is rand of drainagebuisje
              Idd

Comment

koop een ingericht tent http://www.growcenter-noord.nl/ is een inversterign maar heb dit ook gedaan en het betaalt zich zelf terug! MAAR ik heb tegen de shop gezegt(mail)dat ik de lamp+armatuur en niet bij wil, doen ze iets van de prijs af, maar ben overgestapt naar de toekomst namelijk LED grow ik bevoorbeeld heb een SPECTRABOX PRO met flower booster op www.kweekotheek.nl is prijzig maar je moet is goed lezen wat ze schrijven op de site en zoek is ff op google.

Comment

Zoo, 899 voor een lamp!

Maar scheelt je wel 1/3de van de stroom.
                  Dus betaald zich best snel terug volgens mij..

Zet je toch aan het denken..

Comment

Bezig...
                  X