Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lucht aanvoer vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lucht aanvoer vraag

    Korting op 420shop
    Me kastje is ongeveer 1.1m bij 1.1m en 2m hoog. Ik heb me kast goed geisoleerd met steenwol en hij staat in de kelder. Verder ga ik kweken met een 400w lamp. Ik heb alleen nog een vraag over de af en aanzuiging van lucht. Ik heb vier goede pc fans van 12cm, deze: http://www.ct-systemen.nl/product_in...oducts_id=1323, aangesloten op een fan controller. Is het voldoende als ik er twee gebruik voor aanzuig en twee voor afzuig? Of is het beter om een afzuiger te kopen en zo ja wat voor capaciteit en hoeveel pc fans moet ik dan gebruiken voor de aanzuiging van lucht? Ik heb gelezen dat de capaciteit vd afzuiger gelijk moet zijn aan het vermogen vd lamp (400w lamp - 400 kuub afzuiger) of de capaciteit bereken door de formule: LxBxHx 30. Graag zo ik willen weten hoe jullie er over denken en waarom.. Alvast bedankt voor de moeite

    #2
    Re: Lucht aanvoer vraag

    Ik probeer bij binnenteelt ervoor te zorgen dat mn ruimte elke 3 min volledig ververst is, met bij voorkeur actievere afzuiging en passievere aanvoer. Connect the dots, er is hier zat info.

    lampwattage vs afzuiger : hoger wattage betekend meer warmteproduktie, wat je OA mbv een afzuiger kan reguleren. De minimaal benodigde afzuigcapaciteit kan je zo niet berekenen, die moet afgemeten worden aan de ruimte, oftewel het luchtvolume wat je moet verplaatsen om die 20x/uur verversing te krijgen.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment

    Bezig...
    X