Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar vragen over mn SCROG...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paar vragen over mn SCROG...

    Korting op 420shop
    Mijn SCROG net begint al goed vol te raken.
    Zo vol zelfs dat ik op bepaalde stukken mijn nieuwe groeischeuten niet meer neer kan binden, dit komt voornamelijk door de grote bladeren die er zitten.

    De planten staan nu 12 dagen op 12/12, dus ik verwacht over 2 a 3 dagen de eerste bloemen.

    Nu was ik oorspronkelijk van plan om, zodra ik de eerste bloemen zie, alles onder het net te dieven.
    Aangezien ik nu ruimtegebrek heb weet ik niet goed wat ik nu moet doen.

    Ik neem aan dat ik niet alle bladeren boven het net weg kan halen, die hebben ze straks nog nodig om water te verdampen, maar kan het kwaad als ik de grote bladeren nu verwijder?

    Dit houdt voor sommige uitschieters wel in dat ze na het dieven onder het net bijna geheel bladloos zijn, ik weet niet of dit erg is?

    Verder vraag ik me af hoelang ze planten nog door gaan groeien. Het is een haze en daarom had ik ze al op 12/12 gezet zodra de eerste uitschieters door het net kwamen, maar het groeit werkelijk als kool.

    Alle planten zijn minimaal 2 keer getopt, sommige zelfs 4 keer.

    Graag suggesties...

    #2
    Re: Paar vragen over mn SCROG...

    Die haze zal doorgroeien ook in de bloei, wel wat minde hard.

    Bladen wegnemen zla zeker wat stres opleveren maar niet dramatisch. je zal keuzes moeten maken, kansloze zijtakjes onder je net offeren zou ik zeggen. Uiteindelijk kan alles onder je scrog weg. Snoei echter nooit meer dan 20 tot 30 % in een keer.

    Comment


      #3
      Re: Paar vragen over mn SCROG...

      De lamp is nu uit maar in dat geval verwijder ik morgenvroeg meteen de grootste bladeren die echt in de weg zitten.

      Nu heb ik nog de kans om mn netje mooi vol te krijgen, over een tijdje is het te laat.

      Het grappige is dat ik bijna geen kansloze takjes heb. 95% zit boven het net, vanaf de eerste internode....

      Comment


        #4
        Re: Paar vragen over mn SCROG...

        Je hebt altijd dunnere takjes die weg kunnen...
        Ik zou zo weinig mogelijk groot blad wegnemen, maar eerder proberen onder het net te duwen (kraakt hij af, doe hem weg...), want daar zie je de eerste voedingstekorten (onderste grote bladeren).

        Met een haze ga je best na 50% vol net op 12/12, een wit soortje op 70/80%.

        Maar je hebt nog wat plaats hoor..., bind eens een weekje niet op...

        Succes

        Comment


          #5
          Re: Paar vragen over mn SCROG...

          Zo, weer 3 kwartier in de weer geweest met binddraad

          Alle grote bladeren heb ik heel voorzichtig weer onder het net geduwd, niet een afgebroken gelukkig.

          Het ziet er weer goed uit, ik heb weer een beetje ruimte voorlopig.

          Wanneer zal de explosieve groei stoppen? Nog een weekje ofzo?

          Comment


            #6
            Re: Paar vragen over mn SCROG...

            Die hase houd de groei er wel redelijk in hoor!

            Is sativa he
            Last edited by monty; 8 February 2010, 17:21.

            Comment


              #7
              Re: Paar vragen over mn SCROG...

              Dat klopt, en ook mijn eerste sativa

              Anders geformuleerd:
              Hoeveel weken na het omschakelen van de klok naar 12/12 stopt de explosieve groei (en dan bedoel ik de 4cm/dag groei)?

              Comment


                #8
                Re: Paar vragen over mn SCROG...

                Ondertussen kun je die vraag al zelf beantwoorden . Maar ik wil het ook wel weten hoor. Ik heb ook een scrog staan met een haze en m'n netje ziet er ongeveer zo vol uit als die van jou in de eerste foto's. Dus als je je topic nog volgt......wanner stoppen ze nou eindelijk eens?
                .

                Comment


                  #9
                  Re: Paar vragen over mn SCROG...

                  De groei wordt wel minder maar stopt niet...

                  Ik zal morgenvroeg wel een foto plaatsen dan kun je het verschil zien...

                  Comment


                    #10
                    Re: Paar vragen over mn SCROG...

                    Bij deze de foto's van vanmorgen....

                    Vorige foto's waren van 2 februari dus dit is 5,5 week later...

                    Comment

                    Bezig...
                    X