Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fimmen goed gedaan :?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Fimmen goed gedaan :?

Korting op 420shop
    hey growers,

gisteren mijn plantjes gefimd. Heb dit voor de eerst ekeer geprobeerd dus weet niet wat het gaat geven, hoop het gelukt is, maar indien nodig en mislukken van het fimmen kan ik nog steeds de volledige nieuwe scheut die ik gefimd heb weg doen zodat ze dan uiteindelijk getopt zijn, niet ?

Hier paar foto's, andere foto's vind je in kweekverslag van me.

Bubblegummer gefimd 2.jpg
    Iced Grape Fruit Gefimd 3.jpg
    Sweet Afghani Delicious gefimd 1.jpg

Grtzzz Newgrower
    Last edited by creammdelicious; 3 February 2010, 11:33.

Re: Fimmen goed gedaan

Ziet er goed uit, nu afwachten wat ze gaan doen. De groeischeuten in de oksels van de onderliggende node zullen nu een flinke boost krijgen. en twee nieuwe hoofttoppen gaan vormen. Wat de gefimde groeischeut gaat doen is nog even afwachten. Door de sterke reductie van het chlorofyl (weg knippen van blad) zal de groei hier eerst even op minimaal gaan. Dit geeft ook de boost aan de onderliggende node. Hoeveel nieuwe toppen uiteindelijk uit de gefimde groeischeut zich ontwikkelen is altijd maar de vraag. Ben benieuwd hoe het ontwikkeld.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      Ziet er goed uit, nu afwachten wat ze gaan doen. De groeischeuten in de oksels van de onderliggende node zullen nu een flinke boost krijgen. en twee nieuwe hoofttoppen gaan vormen. Wat de gefimde groeischeut gaat doen is nog even afwachten. Door de sterke reductie van het chlorofyl (weg knippen van blad) zal de groei hier eerst even op minimaal gaan. Dit geeft ook de boost aan de onderliggende node. Hoeveel nieuwe toppen uiteindelijk uit de gefimde groeischeut zich ontwikkelen is altijd maar de vraag. Ben benieuwd hoe het ontwikkeld.

Grtz

ey monty, thanks voor je reactie, ben ook benieuwd hoe ze verder zullen ontwikkelen, maar binnen paar dagen zet ik wel eens terug wat foto's bij mijn kweekverslag
      Hoop op het beste maar afwachten nu

Grtzzz

Comment

Ziet er goed uit.
        recht is recht. krom is krom.

Comment

lol..........uitstekend............lol.......laat de 7 pieken maar komen he........
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Als het goed uitpakt maak dan nog wat fotootjes en zet die als howto in een nieuw draadje > zullen een hoop mensen blij mee zijn

edit : 't zouden er zo maar 5 kunnen worden in dit geval, ben benieuwd
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
              Als het goed uitpakt maak dan nog wat fotootjes en zet die als howto in een nieuw draadje > zullen een hoop mensen blij mee zijn

edit : 't zouden er zo maar 5 kunnen worden in dit geval, ben benieuwd
              hey maak zeker wat foto's terug binnen enkele dagen als er zichtbare veranderingen zijn
              tot nu toe ziet alles er gezond uit en hebben weinig last van het fimmen.
              onderste scheuten groeien nu als gek
              nu hopen er uit dat fimmen ook wat ontstaat...

En wat bedoel je met ( 't zouden er zo maar 5 kunnen worden in dit geval, ben benieuwd)

En als ik de mensen daar plezier mee doe maak ik zeker een draadje aan, how to fim als jullie dat willen.
              Ben door jullie genoeg geholpen, dus wil gerust andere grwoers ook helpen als ik dat kan !!!

Grtzzz
              Last edited by creammdelicious; 4 February 2010, 20:57.

Comment

Daar zou je inderdaad veeeeel mensen een plezier mee doen. Onder andere mezelf xp.
                Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

Comment

Ik heb nooit doelbewust gefimt. Er is weleens wat mis gegaan bij het toppen, jazeker ,maar specifiek fimmen ? ... neu. dat is omdat ik topjes die eruit gehaald worden voor andere dingen gebruik (prima stekken als je secuur en schoon kan werken bv). Het idee staat me wel aan, en wat er hier en daar vermeld wordt maakt me nieuwsgierig : tis erg handig voor micro en minikweek zou ik denken.

De bijlage is je eigen foto, ik heb wat pijltjes geplaatst op plekken waar dingen gaan gebeuren :
                  de onderste twee rode pijlen lopen zowiezo goed uit, dat beschreef je al. Dan krijg je een stukje internode, bladaanzet en in de oksels van die nog omhoogstaande bladeren weer twee groeipuntjes (de middelste rode pijlen). Er is best 'n goeie kans dat die twee ook gaan uitgroeien, beetje afhankelijk van hoe snel het daaronder gaat. De bovenste rode pijl zou de beschadigde hoofdtop moeten zijn, maar het lijkt wel een beetje of daar ook een node zit, en dat je hem er precies boven hebt afgeknipt. Het blauwe pijltje zou dan de volgende bladstengel kunnen zijn. En als dat zo is zou dat twee groeipuntjes opleveren (de plant is symmetrisch).

Vandaar : ik weet niet hoe het gaat uitlopen, maar vind het erg interessant om te volgen. Tis een heel bruikbare macro-opname die je hebt gemaakt, kan je er nog wat van posten ?
                  Attached Files
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

als ik ze fim.......worden het er 7........lol........zie hawaiian snow in het verleden lol..........
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
                      als ik ze fim.......worden het er 7........lol........zie hawaiian snow in het verleden lol..........
                      hy hallo, vraag me nu af of ik ze al in bloei zou zetten of nog even w8ten tot maandag ofzo ?
                      wat denken jullie?? zijn 20cm groot ongeveer...en zijtakken groeien als gek

Grtzzz Newgrower

Comment

Ik zou nog een paar dagen wachten met op 12/12 zetten

Grtz

Comment

Als ik fimm duurt het altijd wel een week of twee voor het gefimmde stukje gaat groeien.Zou ook nog ff wachten. Mijn resultaat van een gefimmde plant kun je
                          hier vinden.
                          recht is recht. krom is krom.

Comment

hallo growers,

vandaag effe gaan kijken en wat zag ik dat fimmen niet goed gelukt is, want alles is beginnen verder groeien...
                            De bladeren zijn open gegaan en begonnen gewoon ook te groeien maar dan met gelijk geknipte vingers. en in midden groeide de plant gewoon verder en de nieuwe scheute was ook al aan groeien, dsus fimmen , jammer genoeg mislukt, kan wel geen foto's zetten, want toestel heeft het gisteren jammer genoeg begeven...
                            echt jammer dat fimmen niet goed geslaagd is, maar je zag goed de plant gewoon aan verder groeien was zoals voor het fimmen, maakte nieuwe internodes aan zelf,
                            heb nu de meeste getopt allemaal deze morgen, 2 zagen er precies wel gelukt uit en heb ik hun gang laten gaan. dus nog paar dagen 18/6 nu en dan zet ik ze op 12/12

grtzzz
                            Last edited by creammdelicious; 7 February 2010, 13:42.

Comment

Toen ik goed naar je 1e foto zat te kijken leek het er idd al een beetje op dat je de knip wat hoog had zitten. Je hebt nu dus gewoon de hoofdtop eruit getrokken als ik het goed begrijp ?

Comment

Bezig...
                              X