Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stressen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stressen

    Korting op 420shop
    hoi allemaal, ik had op mijn kamer nog een mooi hoekje over om nog 1 plantje extra te zetten. en nu heb ik die onder een simpele sprlamp gezet niet onder mijn hps'en als soort van kleine test. deze plant geef ik namelijk afwisselende uren licht. eens is dit 9u eens is dit 12u enz enz. en mijn bedoeling is dus om te kijken hoe ver een plant kan gedreven worden. nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft ? zoja zou ik deze plant ook voeding voor de groei geven ?

    Edit Verplaatst naar vragen binnenwietkweken!
    Last edited by monty; 4 February 2010, 00:42.
    Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

    #2
    Re: stressen

    ik heb nog nooit last gehad van verschillende lichturen in de groei! In de bloei kank geloven dat dat niet zo goed zal uitpakken.

    MvG Izzzz

    Comment


      #3
      Re: stressen

      ja van die wisselende uren weet ik niet wat dat gaat worden denk dat je een gestoorde plant krijgt.Maar geef hem wat voeding zie dat je er een kleine 50g aan kunt krijgen wss wordt ie tog niet al te groot.

      Grtz en volg je wel

      Comment


        #4
        Re: stressen

        Geeft zeker lichtstress. Constant onbalans in assimilatie en dissimilatie en bijstellen van de bioklok. Fluctuerende voedings opname tot gevolg. Echter zolang ze steeds 12 uur donker blijft ervaren zal ze in de bloei blijven. Ze laat je aan haar aantal vingers wel zien hoe ze zich voelt.

        Comment


          #5
          Re: stressen

          Thx allemaal, en idd ze gaat wat traag ,maarja ik zie wel. Zal deze gewoon terrorizeren op alle mogelijke manieren. xp
          Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

          Comment


            #6
            Re: stressen

            Die verschillende lichturen gaan je plantje zeker doen freaken, door stress kun je herma`s uitlokken zo + je plantje gaat niet weten wat te doen bloeien, groeien of??
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Re: stressen

              Ik heb hier weleens wat over gelezen, maar dan ging het wel om "regelmatig onregelmatig aantal uren licht". dwz dat er tijdens de bloei perioden werden ingesteld waarin et aantal uren afweek van de 12uur-norm, steeds een aantal dagen en dan weer niet. Monty heeft over zoiets laatst gepost...
              Er staat me ook iets bij over dagverkorting, met als doel richting 6u aan 6u uit te komen. Reden dat het erg ver in mn geheugen ligt zal wel aan de slechte opbrengst gewijd moeten worden ben ik bang...

              Interessant in elk geval, ben benieuwd hoe het bij jou uitpakt !
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: stressen

                Ik zou de plant in de groeifase (1 tot 2 weken normaal) geen voeding geven. Misschien bij stekken wat wortelstimulator hooguit. Ik ben echter ook geen expert en lees verschillende methodes.

                Comment


                  #9
                  Re: stressen

                  Mijn plant krijgt ook redelijk onregelmatig licht, de ene keer ben ik pas 6 uur thuis dat ze onder de lamp kan en de andere keer doe ik dit al om half 4 zolang je donkeruren maar redelijk stabiel blijven en kijk hoe het eruit ziet...
                  ze laat zelfs een klein 8 vingerig blad zien, dat betekend dat ze best wel wilt

                  EDIT: Alleen moet ik er wel bij zeggen dat ik na 2 weken en 4 dagen op 12/12 nog steeds geen bloei-verschijnselen zie, maar de eerste paar dagen stond ze nog een beetje in het licht tijden de donker fase en dat is nu aangepast, dus het zal iets langer duren
                  Attached Files
                  Last edited by Bodahir; 5 February 2010, 17:05.

                  Comment


                    #10
                    Re: stressen

                    Een maat van van mij die deed ook iets met onregelmatig licht en soms wel eens hele 23 uur licht aan en dan weer uit. en die haalde flinke toppen van zijn planten hoor!

                    Comment


                      #11
                      Re: stressen

                      a tis simpel toch.
                      Geef je mer lian ze meer bloeien maar teevel en ze gaan weer groeien.
                      geef je te inig licht gaat hij niet groeien is toch simpel maar geen enkele nut dacht ik.
                      Als je je plant wilt stressen dan zijn er anderee maneren dan te loten met je lich kosst 2.5 euro voor een timer dus vind ik beetje er over maar ja das maar ik hoor niet op letten.

                      Comment


                        #12
                        Re: stressen

                        Ze slaat toch redelijk door heb ik zo de indruk, ik denk dat ze niet meer weet wat te doen :d . Ik zie wel hoe die eindigt . En mss heb je wel gelijk Orias, redelijk onnuttig maar toch wel eens leuk om zelf te doen, leer ik ook weer eens wat bij .
                        Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

                        Comment

                        Bezig...
                        X