Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer , wat moet ik halen enz...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste keer , wat moet ik halen enz...

    Korting op 420shop
    hallo mensen , mijn naam is joel en ben 19jaar oud en woon in de omgeving van Amsterdam

    Ik rook af en toe een jointje maar wil al een paar jaar een eigen kweek hebben !!!

    Ik zat te denken aan een haze ( amnesiahaze, bubblegum, white russian enz.. )

    met welke ( zaadjes ) kan ik het meeste van een plant afhalen, ik zat te denken aan 5 tot 15 plantjes ??

    ik heb eerlijkgezegd 0 ervaring op het gebied van kweken maarjah ik zou egt erg blij zijn als jullie mij zouden kunnen helpen met dit, het zal mij heel wat geld besparen !!!

    ik woon op mijn zelf en heb een mooie lege kamer die ongeveer 2mx3mx3m is!

    ik ga hem helemaal lichtdicht maken !!!

    Ik wil het graag in zo een growtent doen , dus mijn vraag aan jullie is ...

    Wat voor tent moet ik halen ( het liefst met afvoer enz... )
    Wat voor grond moet ik kopen
    Welke zaadjes
    Wat voor potten
    Wat voor lampen
    enz enz enz.

    Ik wil het liefst planten waar veel vanaf komt !!!

    Kunnen jullie mij hierbij helpen aub ?? ik wil morgen eventueel de potten + grond halen enz.. en de tent bestellen...

    laat maar horen jongens en meisjes !!!

    #2
    Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

    je kan beter even wat gaan lezen hier op het forum alles wat je wil weten staat er zeker te weten op. Zo duidelijk en klaar als een klontje

    Comment


      #3
      Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

      heeft niemand een linkje voor mij waar ik een soort van handleiding kan vinden ?

      Comment


        #4
        Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

        Comment


          #5
          Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

          Met Misty's ABC zal je meer zijn dan de meeste secties , hier is alles mooi samengevat



          MvG Izzz

          Comment


            #6
            Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

            Grow tent kijk je even bij Growshop Allien mocht je nog vragen hebben kan je in de winkel daar altijd hulp verwachten
            En goed in lezen hier op het forum

            su6
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

              wie kan aub een lijstje voor mij samen stellen , en welke plant raden jullie aan ?

              ik zat te denken aan ak47, northen light, .....???

              en met hoeveel plantjes red ik dan 5 kilo ofso , dat ik teminste genoeg heb voor 1 of 2 jaar .....

              Comment


                #8
                Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

                Ik heb zo'n vermoeden dat je het uit een commercieel oogpunt doet...
                5000 gram / 730 dagen is 6,85 gram per dag. Beetje veel vind je ook niet?

                Ik zal 1 vraag voor je beantwoorden:
                Om 5000 gram als onervaren kweker te oogsten ga ik er vanuit dat je 0,5 gr/watt haalt.

                Simpele rekensom zegt me dan dat je 10000 watt aan lampen neer moet hangen.
                10000/600= 16,67, dus zeg maar 17 lampen van 600 watt, die ieder een effectief oppervlak van 1m2 bestralen.

                Aangezien je kamer maar 6m2 is kom je dus ruimte te kort.

                Verder denk ik niet dat je hier iets te zoeken hebt, is een hobbyforum.

                Comment


                  #9
                  Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

                  nee en nog is nee, ik doe het niet voor de verkoop !!!!

                  ik zei ik wil ongeveer 5000g, maar dat maakt mij egt niets uit, als ik maar een lekkere gewichtje pak , want ik wil niet zoveel geld gaan uitgeven, en uiteindelijk maar 300gram eraan overhouden !

                  ik wil ongeveer 10zaadjes planten , van whitewidow ofso, ik weet neit welke jullie aanraden? kwa sterkte enz..

                  ik ga 2 x 600watt lampen gebruiken, en een grote growtent.!!

                  ik heb eens rond gekeken op growshopalien.com en zag egt alles staan, maar ik zou egt niet weten wat ik zou moeten halen...

                  zou iemand voor mij een lijstje willen samenstellen, dus incl zaden , zand enz...

                  en een screenshot maken voor mij?

                  alvast bedankt ,

                  gr Joel

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

                      Oorspronkelijk geplaatst door moker075 View Post
                      nee en nog is nee, ik doe het niet voor de verkoop !!!!

                      ik zei ik wil ongeveer 5000g, maar dat maakt mij egt niets uit, als ik maar een lekkere gewichtje pak , want ik wil niet zoveel geld gaan uitgeven, en uiteindelijk maar 300gram eraan overhouden !
                      Ge doet het niet voor de verkoop, maar ge wilt ongeveer 5 kg en 300 gram is te weinig om over te houden.
                      Ik voel een ban aankomen.

                      Als ge naar Alien gaat en ge zegt dat ge een hobbykweek wilt dan gaat die u een tent aanraden met een 400 watt hps. Gaat ge met wat geluk van uw eerste kweek 250 gram overhouden. Aangezien da ni genoeg is kunnen wij u dus ni verder helpen.
                      En echt, de setup is gemakkelijk om zelf te vinden.

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

                        lol...........en zo heb ik ook een mening zoals alles hierboven................
                        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

                          Als je in het begin alles al helemaal goed kan en doet dan heb je mazzel als je 500 gram op 1 m2 haalt.

                          Laten we dus maar uit gaan van 300 gram per m2 5000/300=16,667 m2

                          Dit betekent dat je een goede tent of kamer van 4 bij 4 (bij 2) meter nodig hebt. En deze helemaal vol moet zetten. Dan moet je ze nog kunnen bewateren, dus automatisch bewater systeem aanleggen, of zelf water geven met een stok van 4 meter lang.

                          Dit gaat een heel grote investering worden en dat alleen om jezelf voor 2 jaar van wiet te voorzien?


                          Ik denk dat je even van de droom af moet stappen dat je met 10 zaadjes 5000gram kan krijgen. (Die fout heb ik ook gemaakt, doordat ik dacht te lezen dat 1 plant 500 gram kan geven. Maar dit is per m2! en dus niet per plant!)

                          al zou jij heel je kamertje vol zetten, (wat sowieso niet kan omdat je ook nog bij je planten moet kunnen om ze water te geven e.d. , maar oke,) dan kan je maximaal 3x3x300=2.700 grammers krijgen. Wat ook zeker niet verkeerd is!!!

                          = voor 2 jaar, 3,8 gram wiet per dag!

                          succes met je kweek!
                          Battle the Ocean!

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

                            Hey Joel,

                            Natuurlijk kweken we -bijna- allemaal om er een lekker rokertje aan over te houden. Iedereen heeft zo zijn redenen daarvoor, jij vast ook. Maar kweken is geen kattepis, en het is illegaal. Zeker als je met hoeveelheden aankomt die jij noemt. Zomaar even beginnen zonder zelf dingen uitzoeken is vragen om 1:een mislukt kweekproject en 2:gepakt worden.

                            Dus kom van die roze wolk en informeer jezelf, alles is hier op dit forum te vinden, en er is altijd wel iemand die specifieke vragen kan beantwoorden. Check dus altijd eerst of iemand anders je vraag al eens heeft gesteld, daarom heeft JD -in zijn oneindige wijsheid (en mbv slinkse computertechnieken) de "zoek"button hier tevoorschijn getoverd.
                            succes
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

                              haha wat een leuke reacties allemaal , k ben erg goed geholpen door MONTY !!!

                              na een heel lange uitleg van hem, waar ik hem egt dankbaar voorben!!! ben ik uitgekomen op het volgende !!

                              tent ... Secret Jardin Darkroom DR240W 240cm x 120cm x 200cm
                              afzuiging ... dimbare 500 m2/uur + bijbehordende filter
                              lampen ... 2 x 600W
                              tijdschakelaar klokje ... 1 stuks, 1 stuks voor back-up
                              Groeivoeding en Bloeivoeding ... Canna of hesi
                              ph meter
                              ( ph - )
                              azijnzuur en citroenzuur

                              En heb gekozen voor de BigBang !! aangeraden door MONTY !!!

                              wat vinden jullie van deze opstelling?

                              lampen goed ? 2 x 600w, of zeggn jullie kan wel 2 x 1000w ?

                              Comment

                              Bezig...
                              X