Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer , wat moet ik halen enz...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste keer , wat moet ik halen enz...

2x 600watt zou ik het bij houden, evt 3x 400. 600W: Beste keus qua lumen per watt
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

ok dan houd ik het bij de 2 x 600 watt.

en de bigbang is gewoon een goeie wietje ? ik wou liever de haze maar ben maar een beginneling en volgens MONTY is dit de beste voor mij!!!

wat vinden jullie van de opstelling?
      Last edited by moker075; 8 February 2010, 23:32.

Comment

luister naar monty.

je opstelling is prima, ik zou alleen de linkerspits iets meer half laten draven, en dan geen voorstopper maar gewoon een tweede keeper. Over welke opstelling heb je het ?
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

zaadjes ... 10 x PP
          tent ... Secret Jardin Darkroom DR240W 240cm x 120cm x 200cm
          afzuiging ... dimbare 500 m2/uur + bijbehordende filter

lampen ... 2 x 600W
          tijdschakelaar klokje ... 1 stuks, 1 stuks voor back-up
          Groeivoeding en Bloeivoeding ... Canna of hesi
          ph meter
          ( ph - )
          azijnzuur en citroenzuur

dit bedoelde ik met opstelling...

wat kani k nog erbij halen ?

Comment

ik liep wat te dollen Moker, volgens mij kom je al aardig in de buurt.

es effe kijken :
            - potten zijn handig, maar daar had monty al iets over gezegd, evenals aarde.
            - 1 of 2 ventilatortjes voor de nodige circulatie in je tentje is een aanrader.
            - digitaal metertje voor temp en LV (want meten is weten)
            - van die gele plakkaarten, vliegenvangers. ik hang er standaard twee in 'n ruimte.
            - 'n fototoestel om hier mooie plaatjes van ej projectje te kunnen posten

succes man

Comment

ok heb de ventilators , temp + lv meter op het lijstje gezet en de vliegenvangers..

foto toestel heb ik al
              ik vroeg me af, kan ik geen 2 x 1000wat ophangen gecombineerd met 10 tot 15 x bigbang ... wat is het eventuele eindresultaat kwa gewicht als het goed gaat?

Comment

Weer een stap dichter tegen die ban

Ge zijt zo gefixeerd op die opbrengst da je precies niemeer logisch kan nadenken. Je hebt een hoogte van 2 meter. - 30 cm voor filter en lampenkap - 30 cm voor potten (minstens) - 1 meter ruimte die er tussen een 1000 watt en plantjes moet hangen = 40 cm groeiruimte. Wees realistisch en begin klein. Maar das raad die je precies ni wil aannemen.

Comment

Doe nu toch eens normaal man!!!
                  2000watt aan lampen in zo'n tentje!!!
                  Hobbykwekers gebruiken maximum een 600watt lamp , daar zijn redenen voor : beperkte ruimte en klimaatbeheersing bijvoorbeeld...

Wie betaalt trouwens de elektriciteit daarzo? Jijzelf? Al eens nagedacht over de eindfactuur? Waarschijnlijk niet want je rekent in zakjes van 5gram aan 30 euro per zakje.

Geen enkele beginnende hobbykweker gooit bij zijn eerste kweek zoveel geld over de balk zonder enige ervaring , of hij wil zo snel mogelijk "pro" (lees : dealer) worden.

ps: mijn handtekening had ik al , maar jij moet ze echt eens lezen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
                    Doe nu toch eens normaal man!!!
                    2000watt aan lampen in zo'n tentje!!!
                    zou zo een tentje kunnen smelten

Comment

Beowulf geeft 'n waanzinnig relevante reden om 't niet te doen

en er zijn meer redenen : die lampen produceren veel meer warmte, wat je ook kwijt moet. Dus je afzuiger gaat veel toeren maken als die 't al trekt. Veel toeren = meer geluid, dus reken maar dat je een groter formaat afzuiger nodig gaat hebben om het allemaal chill te houden.

Comment

Komaan laat die jongen doen, ik vermoed dat er zelfs ruimte is voor 5x 1000W beetje spelen met de reflectors en komt wel in orde

Ik zou me es goed inlezen, ten eerste je afzuiging bij 2x 600W = 1200W trekt een afzuiger van 500m3 het misschien wel op papier maar in werkelijkheid kom je er bij lange niet mee toe, zeker niet als de winter voorbij is minimum 700m3 en ik zou 1000m3 opteren.
                        Lees eerst informeer es op het gemak bij de gs en droom niet direct van grammen, wees content dat je je eerste oogst iets te roken haalt
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

ik ga dus voor de 2 x 600W

want mensen denken dat ik het wil gaan verkopen, ik wil alleen niet zoveel moeite doen en uitendelijk weinig eraan over houden !!!

zodra ik de zaadjes heb open laat ik het weten

laterzzz

Comment

Battle the Ocean!

Comment

met welke lampen haal je het meeste obrengst...

de 2 x 600w of de 3 x 400w

en had ik nog een vraagje, moet ik geen speciale lamp halen voor groei en bloei?

en welke zaadjes moet ik halen voor de meeste opbrengst? de PP of Bigbang of......??

en hoeveel zaadjes eot ik planten ,, ik dacht aan 18 plantjes, en dan 3 x 400wat erop
                              of 18 plantjes 2 x 600w .

laat maar horen mensen !!!

Comment

PP-tjes zijn goeie en snelle planten, relatief gemakkelijk en strakke opbrengst, bigbang heb ikzelf nog nooit gekweekt.

in jouw geval zou ik HPS lampen gebruiken, 3x400 kan je mooi verdelen maar 2x600 is weer efficienter, is misschien wel een beetje een kwestie van smaak

zulk soort EDIT -knip-
                                Last edited by moreweed; 12 February 2010, 00:28. Reden: off topic

Comment

Bezig...
                                X