Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

enkele vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

enkele vragen

Korting op 420shop
    dag iedereen
    ik ben nu al enkele jaren bezig met plantjes en natuur
    en heb eigenlijk in het begin totaal onbezonnen te werk gegaan
    lamp gekocht in een kast gezet en gedacht dit zal wel topresultaten geven
    ja niet dus
    nu sinds een jaar begonnen met growtenten wat al een enorme verbetering is,maar toch vind ik dat het veel beter kan
    wss omdat ik nog niet volledig over alle nodie informatie beschik

Wat ik dus al weet is dat tijdens de groei hogere rv mag zijn 70-80% en bloei 40%
    maar mijn vraag is hoe verkrijg je deze waarden
    met de lamp aan voortdurend ventileren?of enkele uren of?of...?ook las ik dat snachts de rv stijgt
    dus moet de afzuiging ventileren om terug te zakken juist of niet??
    de optimale temperatuur is tussen 20-24gradeb als ik me niet vergis?

de bladen snoeien aan een plant tijdens de groei mag dit of wat is aan te raden?

Ook al mijn oogsten die ik al gehad heb,is altijd mindermaats qua volume
    ik bedoel hier mee,het ziet er tamelijk top uit maar eens gedroogd blijft er van een vuist grote top nog geen 5gr over omdat het zo luchtig is
    Ik had graag meer vastere oogst bekomen
    mooie vaste toppen
    maar mijn vraag is wat doe ik verkeerd waardoor ik altijd luchtige toppen bekom??voeding gebruik ik (pk13-14)
    ik gebruik gewone potgrond vermengd met perliet
    mss te maken met de rv??mss te maken met de voeding mss te maken met...?

alle raad is welkom

ahja de opstelling is
    2 growtenten zoals je ze wss allemaal kent
    2mx1mx1m
    afzuiging
    ene tent lamp 400w andere tent 600w

alvast bedankt
    mvg

Re: enkele vragen

niemand die wat raad heeft voor mij??

Comment

Er zijn luchtbevochtigers met elektronische instelling in alle soorten en maten, bijvoorbeeld bionaire. Voor zo'n 200 euro heb je het neusje van de zalm.
      Luchtige toppen: weeg je toppen eens nat: je zult dan droog uitkomen op zo'n 25 % tot 20 % van het natte gewicht. Hoe dichter je bij de 25 % zit hoe groter het aandeel vaste stof in de toppen is. Een natte top ter grote van een flesje AA-drink hoeft niet per definitie een droge top van 10 gram op te leveren.
      Last edited by Xtreme; 9 February 2010, 19:23.

Comment

een luchtbevogtiger plaatsen in een tent lijkt me niet zo echt optimaal??
        of doen er dit nog?
        ivm de luchtige toppen
        ik bedoel
        als ik iedere keer mijn oogst vergelijk met andere wiet of iemand anders zijn kweek,hetzelfde qua volume is bij de ene 1gr tot 1.5 en ik mag blij zijn als ik kom aan de 0.5
        Ik wil compactere plukken als je verstaat wat ik bedoel

mvg

Comment

Booster gebruiken. Green sensation ofzo. Oogst ge ni te vroeg?

Comment

ik wacht altijd met oogsten tot bijna alle haartjes bruin zijn van kleur
            ik heb al andere voedingstoffen gebruikt plagron groei en plagron bloei maar met hetzelfde resultaat wanneer ik pk13-14 gebruik

mvg

Comment

Das nog steeds gewoon basisvoeding en geen booster. Schaf u is zo'n fleske green sensation aan. Gaat het u ni beklagen. Of house and garden top activator, ma das wel vrij duur.
              Nu, ik zie daar ook nerges een soort staan. Als gij ne sativa kweekt en uw maten ne zware indica, ja das ni te vergelijken he.

Comment

zonder booster moeten er toch ook beter resultaten te breiken zijn??
                ik denk gwn dat er iets is dat ik verkeerd doe of niet goed doe
                euhm soort kan ik je ind wel niet zeggen
                wat ik er wel van kan zeggen is dat het tamelijk paarse toppen zijn de laatste oogsten met de zaadjes die ik momenteel gebruik

en wat bedoel je met te zware maten??
                mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nightstalker View Post
                  een luchtbevogtiger plaatsen in een tent lijkt me niet zo echt optimaal??
                  of doen er dit nog?
                  ivm de luchtige toppen
                  ik bedoel
                  als ik iedere keer mijn oogst vergelijk met andere wiet of iemand anders zijn kweek,hetzelfde qua volume is bij de ene 1gr tot 1.5 en ik mag blij zijn als ik kom aan de 0.5
                  Ik wil compactere plukken als je verstaat wat ik bedoel

mvg
                  Anderhalve gram per watt? Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Met een halve gram per watt zit je aan de onderkant. Met het juiste soortje en de juiste omstandigheden is 1 gram per watt mogelijk. Daarboven zit je toch wel aan een kweekje met CO2 toevoeging.

Comment

Ge vergelijkt met de kweek van anderen. Als die maten/vrienden voor de hollanders pure indica kweken en uw soort is een haze bv dan is het normaal dat dat minder weegt.

Comment

Paarse toppen ? ben je purple in je tentje aan het kweken joh ?

Ventilatie : optimaal is dat de alle lucht in je tentjes elke 3minuten ververst is. Dit in verband met de broodnodige aanvoer van CO2, een volwassen bloeiende plant trekt je tentje in no time leeg!

Voeding : alleen PK13-14 gaat het niet worden, je hebt ook N(stikstof) nodig. PK13-14 is een booster op zich, die ik vanaf de 2e week bloei erbij doe. Het zou al een stuk schelen als je zowel groei/bloei voeding gebruikt en EXTRA PK13-14 (kijk hier eens in de voedingssectie > veel nuttige info)

Bladeren : laten zitten tenzij ze beschadigd zijn of licht afschermen. Dit zijn de primaire plekken van je plant waar fotosynthese plaatsvind, oftewel het magische proces van uit co2, water en licht heerlijk rookspul maken.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                        Anderhalve gram per watt? Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Met een halve gram per watt zit je aan de onderkant. Met het juiste soortje en de juiste omstandigheden is 1 gram per watt mogelijk. Daarboven zit je toch wel aan een kweekje met CO2 toevoeging.
                        Hij vergelijkt gewoon topkes ze. Een topke met dezelfde grootte weegt bij hem 1/3de minder. Semi fluffy topkes dus.

Comment

wordt snel appels met peren vergelijken, Beowulf heeft een punt hier.

Volgende kweek : gecontroleerd zaad van een echte zaadbank gebruiken. Laat het dan wat kosten, je weet in elk geval dat je beginsituatie top is dan.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                            Hij vergelijkt gewoon topkes ze. Een topke met dezelfde grootte weegt bij hem 1/3de minder. Semi fluffy topkes dus.
                            ja dit is wat ik wil zeggen
                            niet vergelijking met wattage

mss nog beter om het uit te leggen wat ik bedoel
                            van mijn wiet heb je 2 gr nodig om een zakje te vullen en bij een andere 5gr

Comment

ivm met de purple ik heb al van sommige mensen gehoord dat mijn wiet wel wat mee heeft van lavender

Comment

Bezig...
                              X