Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventilatie vraagje !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ventilatie vraagje !

    Korting op 420shop
    Ik ben persoonlijk geen binnen grower maar ga misschien eens proberen met enkele ledspots die ik hier heb liggen.

    Mijn vraagje is:

    * Hindert de wind van je pc ventiltor niet de groei van je plant? Als je plant constant beweegt gaat ie dan nie scheef groeien?

    #2
    Re: Ventilatie vraagje !

    hallo je kunt beter niet de pc ventilator recht op je planten zeten .
    zorg er voor de de pc ventilator net over je planten heen waait als je ze recht op de planten zet krijg je geen scheef plantjes maar kunnen ze kou vaten m.v.g cocos

    Comment


      #3
      Re: Ventilatie vraagje !

      Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
      Hindert de wind van je pc ventiltor niet de groei van je plant? Als je plant constant beweegt gaat ie dan nie scheef groeien?
      Als je plant continue beweegt door de wind zal die reageren met versterken van de stam, je krijgt meer houtvorming, minder lengtegroei. Ik doe dat thuis met mn balkonplanten > vanaf dat ze 3-5 nodes hebben goed de ventilator erop zodat ze later in het sizoen geen enkele moeite hebben de dikke buds te dragen
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Ventilatie vraagje !

        Een constante luchtstroon op je planten zal tot erg veel verdamping lijden via het blad. De plant reageert met het sluiten van de huidmonden om dit te voorkomen. Gevolg de fotosynthese gaat naar een minimum omdat er geen co2 word opgenomen. Dus niet constant je ventilator recht op je plant.

        Wat moreweed aanhaald klopt natuurlijk wel maar gebruik dan een zwenkventilator zodat de planten niet constant in de wind staan meer steets eventjes.

        Over de toppen blazen en onder je lamp zal helpen de warmte van je lamp af te voeren waardoor de lamp er korter op kan.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Ventilatie vraagje !

          Monty heeft een punt daar, eenzijdige luchtstroom komt de plant waarschijnlijk niet ten goede. Inderdaad is de ventilator die ik op mn plantjes zet van het model "zwenk".

          Toch denk ik trouwens niet dat bescheiden maar continue ventilatie tot aanzienlijke vermindering van fotosynthese zal leiden. Verdamping wordt natuurlijk meer met continue wind maar pas in combinatie met (te) hoge temperatuur en weinig wateraanbod zal de plant z'n mondjes gaan sluiten (om teveel waterverlies te voorkomen).
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment

          Bezig...
          X