Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meerdere vragen :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Meerdere vragen

    owja en foto's zijn altijd welkom
    En had jij der een verklaring voor, paarse stammetjes ?

    Comment


      #17
      Re: Meerdere vragen

      Oorspronkelijk geplaatst door mister smoothie View Post
      en de luchtinlaat op ze laagst en alsnog als ik mazzel had niet hoger dan 55%
      je moet dan ook je inlaat niet dimmen he maar je uitlaat
      Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

      Comment


        #18
        Re: Meerdere vragen

        haha ja sorry dat bedoelde ik ook de uitlaat inlaat btw ook laag

        Comment


          #19
          Re: Meerdere vragen

          Het is zo, dat je in het begin de afzuiging zelfs uit kan zetten. Dan is het niet moeilijk de lucht te verzadigen met een lv van BV 90%, omdat je de lucht niet meer uit de ruimte laat. Als je je afzuiging dan op minimaal zet (afhankelijk van de motor) zal je luchtvochtigheid redelijk snel gaan dalen.

          . Dit heeft een verkoper van van den Borre netjes aan mij uitgelegd. Een ulterasone werkt eigenlijk op de zelfde manier als een mist maker zie afbeelding
          het debiet van zo'n mistmaker licht gewoon veel lager. wel zei de verkoper en daar geef ik hem gelijk is dat de stoom uit een ultrasone waterverdamper niet zo snel condenseert omdat die vocht al koud is.
          Knipsel.JPG


          Reken zelf maar uit.

          Ik verbruik 8 L gedistilleerd water per 12 uur. Dus ik moet (als ik niet een heel vat met een slang aan mijn luchtbevochtiger had aangesloten)de watertank binnen de 12 uur vullen dus in een ruimte van 18 cuub waar 8 L water heeft staan verdampen moet wel verzadigd zijn. tenzij je sneller afzuigd dan nodig is.
          tja....waar kan de vocht anders naartoe dan in de lucht blijven hangen????

          Het punt is, hoe ouder en groter de planten hoe meer luchtverversing je nodig hebt. dan moet je uiteraard een warmtebron gebruiken om de afzuiginstalatie sneller te doen draaien. die warmtebron in combi met de afzuig doet je lv dalen en voila,

          zo laat je langzaam de temp oplopen tot 27 a 28
          zo zorg je voor meer verse lucht als de planten het nodig hebben
          zo zorg je voor een lagere LV als de planten in de bloei staan


          Denk er aan een LV van 70 is heel hoog, en er zijn niet veel mensen die deze waarde behalen door hun afzuiginstalatie verkeerd te gebruiken.

          Ik ben erachter gekomen toen ik voor god aan het spelen was toen mijn hok nog leeg stond. Ik heb hem een maand laten testdraaien. Het gevolg daarvan is dat je echt met de temp en lv kunt spelen zonder je planten te beschadigen dus zo ben ik op dit systeem uitgekomen en als je proeft wat er nu momenteel tussen mijn wijsvingers zit....(proost)
          Ik heb de vorige keer NLX gezet en had echt belachelijke toppen. had zelfs een plant met 300 GR.
          er zijn mensen die het nog beter doen hoor. een kameraad van mij vorige zomer 700GR (natgewicht)

          Paarse stammen:

          Stress
          Dit kan voortkomen uit heel veel factoren.
          wanneer
          *Paar keer problemen met licht cyclus
          *Tocht langs de deur (bijvoorbeeld)
          *Te veel sproeien met te koud water
          *Te koud water voor de wortels
          *bepaald tekort (Ca,Mg,enzenz) en nog veel meer

          De oplossing hiervoor is Bitterzout oftewel engels zout oftewel magnesium flutraat ofwel MgSO4.7H2O

          allevier komt op het zelfde neer en je kunt het kopen in een drogist of apotheek. ik heb gisteren 21euro voor een kilo betaald. je kan er niet mee overvoeden en het ontstrest de planten (het ontstressen weet ik van de apotheker) andere kwekers op deze site kunnen meer uitleg geven over de werking van het product en wat het met je planten doet. Ik weet alleen dat het werkt en dat ik de apotheker wijs maak dat het voor mijn oma's orgideeen is. een eetlepel per 5 L water gedurende de gehele kweek.

          Ik zal vanavond eens zo betrouwbaar mogelijke foto's maken van mijn ruimte en mijn hygrostaat


          Wat ook goed is om te weten is dat als je niet aan de juiste LV kan komen je de temp gewoon wat kunt laten zakken en je verder niet veel verschil gaat zien dan met een lv van 80 en 28graden. de meeste die ik ken doen het dan ook op deze manier.



          groetjes Fastlurner

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Re: Meerdere vragen

              Ik kan het toch niet laten dit even te posten. HET BEWIJS


              temp en LV.JPG


              Dit zijn dus de instellingen van mijn Klimaatcontroller:
              instelling.JPG


              De maximum afzuig staat op minimaal.

              max.JPG


              De minimum afzuig staat op minimaal.
              min.JPG


              hier heb ik mijn meters opgesteld. die van het weerstation staat op hoogte van de planten
              de analoge meter hangt er iets boven.
              meters.JPG


              Dit is de Luchtbevochtiger. ik had die eerst geverfd om het licht tegen te gaan maar dat bleek niet voldoende
              koker.JPG


              die slang heb ik zelf gemonteerd om zo niet steeds te moeten bijvullen. het van is gevuld met gedistilleerd water.

              Ik hoop je een beetje te hebben overtuigd

              groetjes fast
              Last edited by fastlurner; 20 February 2010, 13:45.

              Comment


                #22
                Re: Meerdere vragen

                aha dat heb je nice gedaan man met die extra emmer
                waarom gebruik je eigenlijk gedistilleerd water voor de damper ?

                Comment


                  #23
                  Re: Meerdere vragen

                  Ik doe dit, omdat er in gedistilleerd water geen kalk zit. Zo hoef ik eigenlijk nooit te ontkalken. af en toe laat ik eens een heel deel azijn meekoken om toch de aanslag een beetje weg te halen. maar dan zet ik die wel buiten. een bus van 5 liter water kost mij cent dus het is wel de moeite
                  Last edited by fastlurner; 20 February 2010, 18:23.

                  Comment


                    #24
                    Re: Meerdere vragen

                    aha dat dacht ik al
                    je hebt ook dubbel gedestilleerd water had ik gelezen daar zit nog minder in
                    Maar ik had het al gevraagd maar misschien heb je het niet gezien ik vroeg of door dat bitterzout je ph of ec veranderd ?
                    In iedergeval weer bedankt dude

                    Mzzzzzzzzzl

                    Comment


                      #25
                      Re: Meerdere vragen

                      Oei, dat kan ik je niet vertellen. Ik doe mijn voeding in de ton, en de bitterzout. daarna meet ik pas. ik meet dan voor ik voeding geef ELKE dag mijn ph opnieuw en deze moet ik dan ook regelmatig aanpassen. maar of bitterzout invloed heeft op de ph, dat denk ik niet maar ik zal morgen eens proberen wat bitterzout te mengen met gedistilleerd water en dan meet ik die eens na

                      ik laat nog wel iets weten


                      groetjes

                      Comment


                        #26
                        Re: Meerdere vragen

                        hoeveel liter ton heb je dan?
                        Veranderd de ph naarmate je het water laat staan dan ?
                        En alweer bedankt hoor het wel of het invloed heeft wel handig om te weten

                        Comment


                          #27
                          Re: Meerdere vragen

                          ph veranderd idd voor elke beurt ph corrigeren of niet zoveel aanmaken.

                          Comment


                            #28
                            Re: Meerdere vragen

                            ow thnx monty dat wist ik niet

                            Comment


                              #29
                              Re: Meerdere vragen

                              Bitterzout


                              Het antwoord is ja.

                              op de ph heeft het maar een lichte invloed. het VERLAAGT je ph waarde.
                              je EC waarde, gaat drastisch omhoog. dus ga ik eens een topic aanmaken over bitterzout. Ik vind het vreemd dat je bitterzout de hele tijd kunt gebruiken zonder dat er opgehoopte zouten in je medium achter blijven. dus daar beter even mee wachten denk ik of zelf toch nog eens info inwinnen over de dosering van bitterzout!

                              Ik maak maar tien liter voeding aan. daar kom ik best wel even mee toe. na een week ververs ik het water volledig ookal ziet het er nog vers uit. Je ph en ec meter even in je voedingwater dompelen voor je de planten drinken geeft, is echt geen overbodige luxe. soms, en ik weet niet waar dat aan licht moet ik de ph waarde best drastisch aanpassen. de ec blijft (sorry monty) bij mij constant gelijk maar dat kan met jou voedinglijn anders zijn.

                              welke planten wil je gaan zetten? en wanneer staat dat op de planning?
                              ik las dat je al eerder een hok hebt gehad, is die niet zo goed verlopen?
                              Last edited by fastlurner; 21 February 2010, 12:08.

                              Comment


                                #30
                                Re: Meerdere vragen

                                ik heb inderdaad een hokkie gehad maar het ging helemaal niet lekker, ene keer wel andere keer klote dus wil nu eerst bijna alles weten voordat ik er weer veel geld in pomp en er amper wat voor terug krijg
                                Zou het fijn vinden als je een topic er over maakt wil nou wel eens echt weten wat de voor en nadelen er van zijn enzzzz
                                en monty had het over ph he niet over ec
                                Weer bedankt man

                                Comment

                                Bezig...
                                X