Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klein vraagje? ivm met lamp en ballast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klein vraagje? ivm met lamp en ballast

    Korting op 420shop
    ik ben niet heel zeker, daarom de vraag. Heb ik het juist dat je een 600W hps kunt gebruiken met een ballast/transfo van 400W? De lamp zal dan maar tot 400W lichtsterkte geven als ik zo nadenk. Verbeter me maar als ik fout denk!!!

    Greetz Ranne

    #2
    Re: Klein vraagje? ivm met lamp en ballast

    Ik heb er niet zo een idee van direct. Maar volgens mij lijkt het mij veiliger een transfo te bezigen van het aantal watt zoals je bulb vereist.

    MvG Izzz

    Comment


      #3
      Re: Klein vraagje? ivm met lamp en ballast

      Volgens mij kan de lamp niet overbelast worden, ze kan max maar 400W krijgen!
      Alle reacties zijn welkom natuurlijk.
      Toch bedankt Iz!!!!!

      Comment


        #4
        Re: Klein vraagje? ivm met lamp en ballast

        het probleem waar je tegenop loopt met een zwaardere lamp dan is voorzien (kwa ballast) is dat de starter van een 400W ballast, geen 600 wat hps aan de gang krijgt. de transfo zal gaan brommen en de lamp enkel flikkeren. andersom hoewel je je dat niet kunt voorstellen gaat het wel. je kan wel een 400W lamp op een 600 W transfo aansluiten hoewel de levensduur van de lamp aanzienlijk word verminderd. maar het is de lamp die de hoeveelheid A stuurt niet de ballasten. dus een vierhonderd watt lamp trekt nooit 600W

        conclusie: nee jou idee gaat niet volstaan tenzij je nog een 600W starter hebt liggen om op de 400W transfo aan te sluiten



        groetjes
        Last edited by fastlurner; 17 February 2010, 12:49.

        Comment


          #5
          Re: Klein vraagje? ivm met lamp en ballast

          En als ge nog bevestiging nodig hebt, hetgeen hierboven uitgelegd staat klopt volledig. 400 watt in 600 watt vsa gaat eventueel, omgekeerd niet.

          Comment


            #6
            Re: Klein vraagje? ivm met lamp en ballast

            Hartelijk dank!
            ik vind het enerzijds onlogisch, maar anderzijds toch interessant.
            Kan het zijn, zoals je hierboven hebt uitgelegd, dat daardoor de ballast begint te tikken, maar geen licht krijgt????
            Is bij deze opgelost.

            Greetz Ranne

            Comment


              #7
              Re: Klein vraagje? ivm met lamp en ballast

              Oorspronkelijk geplaatst door Ranne1977 View Post
              Kan het zijn, zoals je hierboven hebt uitgelegd, dat daardoor de ballast begint te tikken, maar geen licht krijgt????
              Is bij deze opgelost.

              Greetz Ranne

              kan je deze vraag beter formuleren? ballast tikken en geen licht krijgt?

              ps niet bot bedoeld maar ik snap de vraag echt niet

              Comment

              Bezig...
              X