Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het mysterie van de krullende blaadjes!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het mysterie van de krullende blaadjes!!!!

Korting op 420shop
    Beste mede-kwekers

Als je eens goed kijkt op deze site, en dan vooral bij de blad problemen, kom je dit probleem vaak tegen.
    krullende bladeren, of bladeren die zich dichtvouwen. Het is ook een probleem die ik had bij mijn vorige kweek.
    En het is een probleem die zich duidelijk vaak voor doet. Toch vind je heel uitgestrekte antwoorden die vaak
    erg uiteen lopen van elkaar.

Achter deze link schuilt zo'n probleem die ik snel kon terug vinden

what-is-this
    Achter deze link schuilt mijn eigen krulprobleempje
    bladprobleem-met-fotos

de antwoorden die ik terug vond over dit probleem zijn:

*Te lage luchtvochtigheid
    huidmondjes sluiten en zo krullen de bladeren (beetje wazig)
    *Bitterzout toevoegen aan voedingwater
    Best mogelijk. want deze pesoon die dit vermeldde was Somking Fifi en de volgende symptomen die hij noemde kloppen ook.
    namelijk dat de bladranden bruin worden en dan de bladeren volledig afsterven.
    *Bladeren krullen dicht tegen warmte
    stond geen verdere uitleg bij

toch heb ik nu weer vier stekken staan. twee ervan staan in een eigen mengsel van potgrond en turf

Turf: PH 4.5

na het mengen had de grond na grondanalyse toch een ph waarde van 5.9!!!!???!!!!?!?!!?!?!?!vreemd maar toch wel fijn

twee andere planten staan nu in in plagron batmix.
    [COLOR="rgb(46, 139, 87)"]
    pH: 5,8 and 6,2 (hier klopt niets van de grond had al een ph van 7.0 totaal belachelijk vind ik dat
    EC: 1.4 and 1.6[/COLOR]

En nu komt het, ik heb weer het zelfde F*ck probleem. maar in alle vier de potten

dus kan het dan nog wel aan de grond liggen? of komt de luchtvochtigheid of te hoge temp dichter in de buurt?
    Last edited by Jointjedraaien; 30 May 2011, 21:00.

Re: Het mysterie van de krullende blaadjes!!!!

Ik kan niet anders dan vermoeden dat dit met warmte te maken heeft

Comment

Re: Het mysterie van de krullende blaadjes!!!!

Dat probleem is net als hierboven gezegd wordt: de temperatuur wss in combinatie met de LV of een te geweldige luchtstroming in je hokje

what-is-this--> dees is zeker niet hetzelfde als jouw probleem, kijk es goed naar de bladeren ze vergelen en de nerven blijven langst vanal groen dit deed me vermoeden dat het een voedingsprobleem(mg) was + ook weet ik dat bio-bizz hier meestal een tekort aan geeft
      Last edited by Jointjedraaien; 30 May 2011, 21:00.
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Bezig...
      X