Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe te beginnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe te beginnen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Sinds maanden loop ik al te denken om mijn eigen wiet te gaan kweken.
    Tijd geleden hier ingeschreven, enorm veel op google gezocht maar ik word gewoon niet veel wijzer.

    Dus sorry voor mijn noob vraag. Waarschijnlijk zullen velen in lachen uitbarsten
    Mijn bedoeling is om binnen te gaan kweken.

    Op dit moment heb ik een kast staan van 2 meter breed, 1 meter diep en 1 meter hoog.
    Ventilatie in de kast is geen probleem. Zitten luchtroosters in en een ventilator kan er in.
    1) Is dit geschikt.
    2) Ik lees van alles en las dat TL buizen geschikt zijn. Klopt dit?
    3) Wat is een goede wiet die niet te groot hoog word aangezien mijn kast niet zo hoog is.
    4) Hoe zit het binnen met de voeding en de ph waardes. Zijn deze ook zo streng?

    Mmm ik had meer vragen maar kan er zo even niet opkomen
    Mijn begin budget is niet enorm.

    Sorry voor de noobvragen

    #2
    Re: Hoe te beginnen

    tl kun je zeker gebruiken ! wel voor de groei ! Dus voor de bloei ga je iets anders moetten nemen bv een hps lamp
    vele soortjes kun je houden kijk eens bij de zaadbank bv bij growshop alien zie je direct hoe groot ze worden,
    en als je ze topt hou je ze ook klein
    voor de rest kan ik zeggen lees dit forum effe door zijn veel topic's die perfect uitleggen wat je nodig hebt bv met zoekfunctie budgetkweek peace dude

    Comment


      #3
      Re: Hoe te beginnen

      Hey Oppervaagheid

      Zeker een goed idee om zelf een paar plantjes te groeien! Een goed topic om te beginnen http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...s-in-een-lijst
      Last edited by Deerriz; 26 February 2010, 14:43.

      Comment


        #4
        Re: Hoe te beginnen

        uitgaande van je kasthoogte weet ik niet of HPS wel zo slim is... 1 meter las ik dat goed ?

        ruimte tussen een 400watter en de plant is al 40 cm, de lamp hangt nooit helemaal strak tegen het plafonnetje dus dan moet het wel een verdomd klein plantje zijn wat je eronder gaat zetten. (bv een lowrydertje ofzo). Als de kast niet hoger gemaakt kan worden zal het misschien slimmer zijn met TL aan de gnag te gaan voor deze eerste keer, zo kan je heel chill wat ervaring opdoen en de volgende keer -in een hogere kast- er een HPS inhangen.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Hoe te beginnen

          Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
          uitgaande van je kasthoogte weet ik niet of HPS wel zo slim is... 1 meter las ik dat goed ?
          Oeps ik dacht dat hij 2meter hoogte had.
          1 meter is inderdaad iets te laag.

          Groetjes

          Comment

          Bezig...
          X