Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CO2 kweken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CO2 kweken?

    Korting op 420shop
    Beste mensen, ik hoop dat dit de juiste plek in het forum is voor deze topic maar hier komt ie:

    Ik hoor allerlei verhalen over het kweken met behulp van CO2. Dit zou ongeveer in houden dat de kweekruimte geheel luchtdicht is afgesloten, zonder dat hier zuurstof in of uit wordt gepompt. Er zou alleen CO2 in de ruimte worden gespoten, en de planten maken op hun beurt hun eigen zuurstof aan.

    Kan iemand mij hier meer informatie over geven, eventueel uit eigen ervaring?

    #2
    Re: CO2 kweken?

    Je zult hoe dan ook moeten afzuigen om de temperatuur en de RV in de hand te houden. Technisch is het te verwezenlijken om de afzuiging met tussenpozen te laten afzuigen (timer) en in periodes van stilstand CO2 toe te voegen d.m.v. bijvoorbeeld een koolzuurcilinder, een magneetreduceerventiel en een timer. Je hebt dan tevens een CO2 controller nodig, teneinde de CO2 concentratie geleidelijk op te voeren van de ongeveer 300 tot 350 ppm die reeds in de lucht zit tot een maximum van 1200 ppm. Lijkt me een kostbaar grapje voor een hobbykweker.
    Last edited by Xtreme; 26 February 2010, 19:39.

    Comment


      #3
      Re: CO2 kweken?

      Zo gericht als Xtreme het omschrijft heb ik nog nooit gekweekt, maar wel bv door (afgekoelde) verbrandingslucht van bv een gaskachel een kweekkamer in te loodsen. Wat ik daarvan heb geleerd si dat zulk soort akties tijdens de groei best spectaculair kunnen zijn, maar tijdens de bloei snel tot fluffy toppen leidt. Daarnaast is ook vooral de hoofdpijn me bijgebleven die je krijgt van een te hoge concentratie CO2 in de lucht...

      Maar : waanzinnig interessant, zodra binnenkweken weer kan wil ik er zeker eens gericht mee experimenteren !
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: CO2 kweken?

        Goh. Met toevoegen van co2 kan je mss van 1 naar 1,2 gram per wat gaan. Tis dus puur voor de commerciele kweker die al die gram per watt haalt. Ik zal al blij zijn als ik ooit aan 0.8 geraak.
        Er zijn simpeler middeltjes: plantjes besproeien met koolzuurhoudend water of gewoon tegen praten

        Comment


          #5
          Re: CO2 kweken?

          Voor zo een systemen heb je eigenlijk een semi gesloten hok nodig. De toevoeging van CO2 is niet enkel opbrengstverhogend maar zorgt vermoedelijk ook voor een betere kwaliteit van cannabis.
          Je hebt een semigesloten systeem nodig omdat je planten in de donkere periode zuurstof verbruiken ipv CO2. Dus dan moeten we als de lampen uitgaan even de totale ruimteverluchten, wat makkelijk mogelijk is door een actieve aanzuig en afzuig te gebruiken met de nodige controllers.
          Het grootste probleem is bij CO2 toevoeging, dat het gecontroleerd toevoegen van CO2 duur is. De meettoestellen CO2 sensors enzo zijn erg duur in aanschaf voor een volledige kit met CO2 sensor, controller, tank betaal je al snel +1000euro.
          Ook om de alles in die ruimte op elkaar afgesteld krijgen is zeer moeilijk want voeg je CO2 toe moet je ook meer licht kunnen geven, meer licht betekend meer water en voeding, wat dan weer een hogere temperatuur en LV nodig heeft
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment


            #6
            Re: CO2 kweken?

            Ik dacht ook dat CO2 vooral oogsttijd verkortend werkte. De 9 weken worden dus 7 of zelfs 6,5...
            Verder ben ik ook van mening dat eerst een degelijke lamp dient gevonden te worden die minder warmte produceert dan laat ons zeggen hps. Dit omdat deze serieus dient afgezogen te worden en op deze manier telkens de concentratie CO2 daalt in het hokje van een hobbykweker.
            Tis inderdaad een kostelijke aangelegenheid, een meter alleen al, want zonder zou ik het hok niet echt durven binnengaan.

            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: CO2 kweken?

              ik smijt gewoon naast me theezakje zoon vijver co2 tab in me gieter en zet die in me tent, pas op is geen advies is montykwekerij.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: CO2 kweken?

                gaat volgens mij verbinding aan in het water monty... koolzuur, maar ik zou wel eens mis kunnen zijn ook. H2CO3 wordt het dan, of diwaterstofcarbonaat.
                Grtz $iR
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: CO2 kweken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
                  Ik dacht ook dat CO2 vooral oogsttijd verkortend werkte. De 9 weken worden dus 7 of zelfs 6,5...
                  Verder ben ik ook van mening dat eerst een degelijke lamp dient gevonden te worden die minder warmte produceert dan laat ons zeggen hps. Dit omdat deze serieus dient afgezogen te worden en op deze manier telkens de concentratie CO2 daalt in het hokje van een hobbykweker.
                  Tis inderdaad een kostelijke aangelegenheid, een meter alleen al, want zonder zou ik het hok niet echt durven binnengaan.

                  Grtz $iR
                  Klopt hoeveel het zal schelen in werkelijkheid dat weet ik wel niet, maar het zou wel goed te doen zijn ook met HPS-lampen daar dat de temperatuur veel hoger mag zijn dan in je hokje. De paar verslagen die ik al gevonden heb gaan ze tot 36C, dan heb je nog de LV die veel hoger moet liggen dan normaal. Dus vermoed ik dat het wel moet lukken met een minieme afzuiging
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: CO2 kweken?

                    Als ik de luitjes van het IPCC mag geloven kunnen we binnenkort CO2-verhoogd buiten kweken, in combinatie met extra hoge temp en -helaas- erg weinig neerslag
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: CO2 kweken?

                        Klopt helemaal, RSG. In de kassenteelt wordt als maximum 1200 tot 1500 ppm aangehouden. Echter, consumptie en siergewassen zijn allen C3 planten. Bij C3 planten kan lichtverzadigings optreden. Cannabis is echter een C4 plant: en bij volgroeide planten treedt geen lichtverzadiging op (licht is gewicht). Cannabis kan dan ook meer CO2 tot zich nemen dan C3 planten. Hert CO2 verzadigingspunt moet proefondervindelijk worden vastgesteld.

                        Comment


                          #13
                          Re: CO2 kweken?

                          lijkt me wel eens intressant om me in te verdiepen maar zal het waarschijnlijk nooit zelf doen de prijs alleen al is een stopper zeker voor zelfkweker
                          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

                          Comment


                            #14
                            Re: CO2 kweken?

                            pure CO2? tuurlijk niet...snachts gebruikt een plant zuurstof + dan heb je duikersuitrusting nodig om je hok te betreden ofzo?
                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: CO2 kweken?

                              Er bestaat ook zoiet als een co2 vergifiging bij planten

                              Comment

                              Bezig...
                              X