Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een te hoge luchtvochtigheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    een te hoge luchtvochtigheid

    Korting op 420shop
    Ik heb op een andere site een systeem gevonden voor een luchtbevochtiger zelf te maken en het werkt zo goed dat het bijna eng is. in mijn kweekhok hangt momenteel een mistbank en ik heb een luchtvochtigheid van 94%

    nu vraag ik me af, of dit slecht is voor wietplanten en of ik mss de lv toch beter kan laten zakken. de plantjes zijn 3 dagen oud.

    iemand enig idee?

    #2
    Re: een te hoge luchtvochtigheid

    ook wil ik eens weten of er mensen zijn die problemen hebben met hun lv. vooral mensen met een te lage lv kunnen even reageren want ik weet sinds kort een systeem om een luchtbevochtiger zelf te maken (ultrasone) en je kan hem nog aansluiten op een waterleiding ook. dus zo hoef je nooit meer je luchtbevochtiger bij te vullen. en het is al bij al gesteld voor 70 euro

    Comment


      #3
      Re: een te hoge luchtvochtigheid

      ik heb allen last met een te lage LV als mijn afzuiging op springt

      Comment


        #4
        Re: een te hoge luchtvochtigheid

        een lv van 94 % zullen je dames niet lekker vinden als je lv te hoog is haalt de plant meer vocht uit de lucht als uit het medium je planten zullen dan ook geen wortels maken omdat ze door hoge lv al aan hun trekken komen ook zul je zien als je doet stekken en je laat je lv stapgewijs zakken dat je stekken veel eerder zullen wortelen dan in een zeik natte propagator door lage lv moet je plant wel wortels gaan maken voor aan vocht te komen dus een lv van hoger als 70 % in groei is naar mijn weten je plant je niet dankbaar voor grtzz

        Comment


          #5
          Re: een te hoge luchtvochtigheid

          weet ook iemand hoe het zit met een schommelende luchtvochtigheid? Brunex bijvoorbeeld, heeft het erover dat zijn lv zakt als zijn afzuiging opspringt. Dit wil zeggen dat de lv constant veranderd. ik vraag me af of de planten dit kunnen waarnemen en of de planten hiervan stressen.

          krijg je ook verminderde wortelvorming bij een heel hoge luchtvochtigheid wanneer je een wortelstimulator gebruikt?

          Comment


            #6
            Re: een te hoge luchtvochtigheid

            weet ook iemand hoe het zit met een schommelende luchtvochtigheid? schommelingen in je lv heb je altijd maar door een goede afzuiger en inblaas kan je dit reduceren tot het minimum, maar je lv zal in de nacht uren altijd hoger zijn en in de dag uren altijd minder zijn krijg je ook verminderde wortelvorming bij een heel hoge luchtvochtigheid wanneer je een wortelstimulator gebruikt? kijk de vocht wat je planten opnemen geven ze via de blaadjes weer af aan de lucht waardoor je lv ook stijgt maar als jou lv zo hoog is dat je planten niets meer aan de lucht af kunnen geven zullen ze ook niets opnemen en dus zal de wortelstimulator in die opstelling niet veel uitmaken. probeer je lv in de groei onder de 70% te houden voor een optimale groei en bouw het in de bloei rustig af tot aan de einde bloei een lv van 30-40 %

            Comment


              #7
              Re: een te hoge luchtvochtigheid

              wat moet de luchtvochtigheid zijn wanneer de eerste bloemen zichtbaar worden?

              en kunnen de planten die schommelingen van de luchtvochtigheid waarnemen?

              Comment

              Bezig...
              X