Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te laat in bloei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: te laat in bloei?

    Hoy,

    Meet je je pH, hoera hoera? En welk water geef je precies?
    Vergeet geen Ca en Mg terug toe te voegen na het spoelen samen met voeding zou ik ook willen meegeven, dit zou ook wel eens een oorzaak kunnen zijn. Na 2 maand en het spoelen zal van beide elementen waarschijnlijk toch niet veel meer over zijn.
    Het klinkt wat fucked up en jammer dat er geen foto's zijn want dit maakt een al zo moeilijke diagnose toch iets eenvoudiger. Ik hoop dat het nog goed afloopt. Ik zou zeker de raad van mn bovenstaande collega's opvolgen. Vooral dat van een dubbele potgrootte om het bovenstaande wat op te vangen. Minder dan 11liter vind ik eigenlijk niet te doen voor een degelijk bloeiende plant. Hoe dat precies te doen weet ik niet echt maar in geval van regenwater of dergelijke ik verwijs je door naar mijn watermanagementdraadje (klikken voor link) voor een plantvriendelijke maar uiteraard niet zo eenvoudige manier van werken (het vraagt even denken en durven maar bij mij heeft het ongelofelijk goed gewerkt).

    suc6 nog en grtz $iR
    Last edited by SirSmokeAllot; 6 March 2010, 20:50.
    sigpic

    Comment


      #17
      Re: te laat in bloei?

      allemaal neig bedankt! Ik ga jullie raad zeker opvolgen.. Dit weekend verpot ik ze in een grotere pot. schema heb ik tot dusver niet gevolgd, n beetje nonchalant misschien.. Ik hou jullie alvast op de hoogte van de verdere resultaten!!

      nogmaals merci

      jeroen

      Comment


        #18
        Re: te laat in bloei?

        Oeps, er waren wel foto's snorry...maar kblijf erbij
        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #19
          Re: te laat in bloei?

          ik gebruik gewoon leidingwater, die heeft hier een vrij ideale PH waarde.. De merde is dat ik steeds vrij ver moet rijden voor n growshop vorige keer heb ik gewoon potgrond voor zaaien en stekken gebruikt, die heb ik dan voorbemest met een mengeling van kippen en koeienmest. Ik heb echter al eerder de opmerking gekregen dat mn grond er vrij schraal uitziet Iemand een "tuincentrum"-alternatief? kheb al veel over mengelingen gelezen maarr heb geen idee van at zou werken. Niemand die het gewoon in potgrond doet?

          Comment


            #20
            Re: te laat in bloei?

            Grond voor zaaien en stekken bevat heel weinig voedingsstoffen, de NPK verhoudingen staan achterop de zak als het goed is, hetzelfde geldt voor
            de potgrond uit het tuincentrum, ook daar staat de npk, ec en ph waarde op, de NPK waarde is iig hoger dan die van de zaai en stekgrond.
            Ik woon ook ver van een shop, je zou de waardes van "gewone" potgrond naast die van "shopgrond"moeten houden om de verschillen bloot te leggen.
            (als die er al zijn)
            Ik koop altijd grond die je ook mag gebruiken voor de moestuin, dan zou je wat je verbouwd iig moeten kunnen eten
            Grond die voor sierplanten is zou ik niet gebruiken, daar gaat denk ik gewoon het slib van de afvalzuivering in, daar doet een geranium het namelijk ook wel op.

            Comment


              #21
              Re: te laat in bloei?

              Gerianiums niet nemen, daar doen onze planten het niet goed op. Heb ik ergens gelezen, vraag me niet waar . Als je zegt dat het van afvalzuiveringslib komt dan weet ik wel genoeg...

              Comment


                #22
                Re: te laat in bloei?

                OK bedankt, kben vandaag om de universele potgrond van het AVEVE tuincentrum geweest, gemengd met perliet en daarmee nog een laagje gelegd voor lichtweerkaatsing. Kheb de plant getopt waar mogelijk, in de hoop dat ie groter wordt voor ik bloeivoeding begin toe te dienen (nog n maandje doorgroeien fzo) Maar nog n laatste vraag: KNIP IK ECHT AL DIE VERGEELDE BLADEREN ER AF? ze zal er dan vrij kaal bijstaan, op de bovenste bladeren na...

                Comment


                  #23
                  Re: te laat in bloei?

                  Als het echt zo is, dan zou ik ze eraan laten hangen hoera.
                  Zelf gebeurt het wel eens dat ik onderaan de plant eens een blaadje wegknip dat toch verloren is. Echter heeft je plantje al haar bladeren nodig om energie te verzamelen dus is het beter om ze eraan te laten hangen. Ook merkte ik samen met een andere collega dat in geval van een gebrek bvb de plant tot op het eind voedingstoffen uit het blad blijft trekken. Soms is het blad helemaal geel maar nog niet echt door, knip je het af komen er nog sappen uit het steeltje.
                  Bij ernstige problemen is het dus niet echt aan te raden alle mindere blaadjes af te knippen.
                  En moet je plantje nu nog een maand groeien? damn... Vergeet niet: hoe langer je groeit, hoe groter je plant of het moet zijn dat je echt een monsterlijk groot hok hebt... Hoe hoog is ze nu al? Bij overschakeling of bloeischeut moet je nog 100-200% bijtellen bij je startlengte.

                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #24
                    Re: te laat in bloei?

                    Als je bladeren echt allemaal geel zijn zou het me niet verbazen dat het nog een klein plantje is, kan heel goed overvoeding of iets dergelijks zijn. Dus een foto zou heel welkom zijn

                    Comment


                      #25
                      Re: te laat in bloei?

                      foto's zaten er al tussen (zie vorige pagina) en inderdaad, overvoeding lijkt de meest waarschijnlijke oorzaak.. Mn plant is nu ongeveer 50cm. Kheb ze vorige week nog op enkele plaatsen getopt in de hoop dat ie wat meer struik-allure zou krijgen:p Ik dacht echter wel dat mn plant zn volle lengte moest bereikt hebben wanneer ik ze in bloei zet? Groeit ie echt nog zo veel in de bloeiperiode? Dan is het miss idd beter om ze nu in gang te zetten, hoewel ik ruimte genoeg heb, plant staat in een kamer..

                      Comment


                        #26
                        Re: te laat in bloei?

                        Je moet toch rekenen op 100 tot 200% erbij, afhankelijk van de soort. Dit wil dus zeggen dat in het slechtste geval je voorgroeit tot 1m, je plantje wel eens 3m zou kunnen worden (haze bvb).

                        Grtz $iR
                        sigpic

                        Comment

                        Bezig...
                        X