Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag big bang planten 4 weken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag big bang planten 4 weken

    Korting op 420shop
    Hoi,
    Ik heb
    Hoi gister heb ik 3 wietplantjes van een vriend van my gehad ze zijn nu 4 weken en er is een probleem mee.
    Ze hebben altijd onder een aquarium lamp(TL) gehangen waar niet eens op stond wat voor light hy gaf (cool-white etc) gwn een crap lamp dus + dat de lamp zeker een dikke 20-30cm te hoog stond.
    Dus heb ik ze nu mee genomen naar mijn kleine kweek kast en onder een HPS lamp van 400w gehangen.
    Voor zover me verteld is staan ze in 5-7L potten met vanaf de bodem tot 2/3 in hydrokorrels met daarbovenop een laag zand met potgrond mix.
    ze hebben vanaf dat ze ontkiemd zijn pokon plantengroei middel gehad met een NPK waarde van 7.3.7 ze hebben daar altijd halve dosering van gehad 5ml op 1L(volle dosering is 10ml).
    Verder denk ik doordat ze 4 weken onder een te hoge lamp hebben gestaan dat de planten een beetje een rare hooge stam hebben ontwikkeld en ook wat aan de dunne kant ze leunen echt heel erg op de sateprikkers.
    Mijn probleem is nu dat de bladeren wat geelachtig beginne te worden vooral de nieuwe bladertoppen maar wat me het meeste opvalt is dat de bladeren behoorlijk hangen en wat krullen.
    Ik ga ze nu voorlopig een paar dagen alleen regenwater geven en zien of ze wat opklaren.
    Hier is een foto en als iemand wat raad weet zou ik dat graag willen ontvangen en bedankt natuurlijk om alleen de tijd al te nemen deze post te lezen.
    Attached Files
    Last edited by hhaannss; 2 March 2010, 22:11.
    Liever een gat in je broek dan een broek in je gat.

    #2
    Re: Vraag big bang planten 4 weken

    Nog een paar foto's waar het hangen van de bladeren goed te zien is het de raare hoogte + een wat krom lopende stam omhoog.
    1st foto is de mooiste plant 2de is al wat minder en met de knijper is er het slechts aan toe heel compact bladerdek en de bladeren hangen heel extreem naar beneden en er is wat van een geelachtig tintje op de bladeren tezien op de foto's valt het minder op dan me het blote oog.
    Op het moment zijn de planten rond de 30 graden met de lamp aan met een vochtigheid van 30-50% als het licht uitgaat zakt het af tot max 25-26 graden.
    Me HPS lamp hangt ongeveer een meter boven de planten als ik ze lager hang loop de tempratuur al snel op boven de 35graden.
    Als ventilatie heb ik een Laptopcoolventilatortje eringeplaats die de lucht wat circuleert maar meer ook niet zou het helpen als ik zoon klein ventilatortje koop die 180% rond kan draaie?
    Attached Files
    Last edited by hhaannss; 2 March 2010, 22:28.
    Liever een gat in je broek dan een broek in je gat.

    Comment


      #3
      Last edited by SirSmokeAllot; 3 March 2010, 14:20.
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Vraag big bang planten 4 weken

        Ok ik ga er meteen mee aan de slag ik zet wel een paar foto's neer waneer het er allemaal goed bystaat.
        Liever een gat in je broek dan een broek in je gat.

        Comment


          #5
          Re: Vraag big bang planten 4 weken

          DSCF1200..jpgDSCF1204..jpgDSCF1202..jpgDSCF1208..jpgDSCF1207..jpgDSCF1201..jpgZo ik heb cocos grond gehaald een ventilator gepakt met wat meer power en ik DSCF1205..jpgheb ze tot boven de aansteker in de grond gedaan en om eerlijk te zijn ogen ze nu al wat beter! nu maar eens kijken wat ze gaan doenDSCF1206..jpg de komende dagen en proberen de lamp in stapjes lager te kunnen hangen hier zijn wat foto's hints en tips zijn natuurlijk welkom.DSCF1203..jpg
          Liever een gat in je broek dan een broek in je gat.

          Comment


            #6
            Re: Vraag big bang planten 4 weken

            Hey, ben hier effe aan het meelezen en denk dat je wss een beginner bent?

            Dat hangen en krullen van die bladeren kwam door die hydrokorrels/zand een arm medium met een totaal verkeerde ph als de hydrokorrels niet eerst gespoeld en ingewaterd zijn.

            Nu zie ik dat je de ovrstap gemaakt hebt op coco`s maar heb je er ook rekening meegehoudn dat je op coco`s een ph meter en EC meter nodig hebt + speciale coco`s voeding?

            Het makkelijkst zou zijn nog es verpotten in een all-mixje of bat-mix en dan enkel water geven gedurende 5weken en na die 5 weken langzaam voeding opbouwen
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Re: Vraag big bang planten 4 weken

              Ja ze staan nu al in de coco's dus ik ga eens kijke of er wat van komt met gebruik van een paar handige handleidingen op dit forum en er proberen het beste ervan te make, en ja ik ben beginner.
              Liever een gat in je broek dan een broek in je gat.

              Comment


                #8
                Re: Vraag big bang planten 4 weken

                Hoy Hans,

                Ik moet jammer genoeg fifi gelijk geven, want dat was ook al een beetje waar ik op aan stuurde. Daarom praatte ik ook over aarde, potgrond en growmix enzo. Zoals je nu waarschijnlijk wel al weet is cocos ook een arm medium, maar gelukkig al iets beter dan hydrokorrels (als beginner). Een pH -, ec-meter en een aangepaste voeding zijn nodig. Er is veel discussie maar er wordt beweerd dat cocos wekelijks gespoeld moet worden (persoonlijk zou ik pas gaan spoelen als er een probleem optreed vb OD of sterk tekortje ofzo). Enzomeer...
                Maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn want alle kennis die je nodig hebt vind je zeker terug op dit forum. Ik zou in de volgende weekjes toch heel wat bijlezen moest ik van jou zijn als je er nog iets van zult willen maken. Het ABC van misty vind ik een zeer goede leidraad/vertrekpunt.
                Suc6 en ik ga je alvast blijven volgen, hopelijk loopt het goed af he!!!

                Grtz $iR
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Vraag big bang planten 4 weken

                  hehe bedankt alleen een vraagje nog ik heb moeite om de lv hoog te houde ik zit rond de 30% ik heb een bakje water met een handoekje erin en een grote handoek langs de wand hangen maar ik kom niet hoger en om een duur vernevelsysteem te kopen zit ik nu ook niet echt op te wachten als iemand een tip had om de lv wat hoger te krijgen is die zeer welkom en ik heb op internet voor de voeding Canna coco A+B 1L gevonden dat is de juiste voeiding als ik het goed heb toch?, en ik denk dat ik van me plantjes wel een kweekverslagje ga maken lijkt me leuk
                  Last edited by hhaannss; 3 March 2010, 22:05.
                  Liever een gat in je broek dan een broek in je gat.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraag big bang planten 4 weken

                    Kweekverslagje is zeker leuk, al kruipt er altijd wel wat werk in. Maar de feedback kan handig zijn.
                    Ik zou willen vermelden dat op coco's je ABSOLUUT EC-waarde onder de knie moet hebben en liefst ook een EC-meter (zoniet HET meest nodige als je met COCO's kweekt). Ik zou alvast wat wortelstimulator aangieten om dat stammetje dat nu in de coco's zit wat aan te manen tot het ontwikkelen van wat wortels, zo krijg je een goed wortelstelsel . Dat is als je wil doorgaan op coco's, ervaring leert zeg ik altijd. Fouten zijn er om gemaakt te worden en erna nooit meer te maken, zo ga je vooruit. Hoe meer je er maakt hoe sterker je vooruit gaat . Even wat testen kan zeker geen kwaad dus.

                    Voor je dingen gaat aankopen, zoals je met die coco A en B zou doen (doe dit enkel als je zal doorgaan op COCO's), zou ik eerst wat raad inwinnen hier op het forum. Anders zal je al snel met miskopen zitten.

                    Wat je LV betreft, die is meestal moeilijk op een goed peil te houden. Eenmaal de plantjes bovengekomen zijn speelt - althans in mijn mening- LV een minder grote rol als je die niet hoog kan houden. Hoge LV helpt in het begin om je jonge plantje z'n zaadhoesje af te werpen. Daarna mag die wat lager, ik zou er geen geld tegenaan gooien en mistmakers gaan kopen ofzo. Ga je medium goed bekijken en ga wat inlezen ivm voeding, dan ben je zeker al een hele stap vooruit .
                    Veel succes!

                    Greetzzz

                    Jona

                    Comment

                    Bezig...
                    X