Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Last edited by R()b; 9 March 2010, 20:46. Reden: extra

    Comment


      #32
      Re: Zaadjes vraagje

      Het is maar te zien wat voor jou werkt. Als mijn volgende kweek zou mislukken dan is het eerste wat ik mij aanschaf een ph meter. Ik ben gestart zonder, omdat ik er geen geld wou aan uitgeven. Ik had een boekje en daar stond in dat regenwater ok was. In die tijd kweekte ik nog onder tl. Ik heb nooit problemen gehad met regenwater en heb er dus ook nooit bij stilgestaan. Ik ga er van uit dat de waarden ok zijn, das toch hetgeen mijn planten mij vertellen.

      Uw plantje ziet er in ieder geval gezond uit.

      Comment


        #33
        Re: Zaadjes vraagje

        Hoy Beowolf,

        Meestal als ik adviezen lees van meer ervaren kwekers op engelstalige forums zeggen ze dat de eerste tekenen van Mgtekort zijn dat de blaadjes fel naar boven wijzen. Ze bidden om magnesium wordt altijd gezegd. Of dit zo is kan ik niet bevestigen...
        Wat ik wel kan vertellen is dat de vergeling van de bladeren onder invloed van Mg tekort het laatste stadium is, dan is het dus eigenlijk al te laat... Mg is verantwoordelijk voor heel veel processen in de plant en deze vallen eerst een voor een stil voor Mg aan het blad ontrokken wordt. In bloeivoeding zit een klein percentage Mg en misschien is het wel net genoeg voor je schatjes.

        Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
        Dus regenwater is idd het best, als je er wat tijd in stopt. Kraantjeswater is beter voor iemand die daar niet te veel aandacht aan wil besteden. Zeggen dat het zonder gevaar is vind ik mensen misleiden (en werd in de tijd hierdoor ook misleid).
        Verder zei ik zeker niet dat het fout is, maar dat meten nodig is. Dit heeft niet zozeer met het beginner zijn te maken, eerder met de mogelijkheid tot investeren in pH en ec meting. Iemand die het allemaal niet zo nauw neemt en gewoon bezig wil zijn gebruikt dus beter GEEN regenwater.
        Je kunt gerust rondvraag doen aan mensen die kweken met regenwater, osmose water of grondwater en wel pH en ec meten: ipv pH- zoals we altijd geleerd hebben moeten deze mensen pH+ gaan toevoegen (kaliumcarbonaat = slecht) omdat door toevoeging van voeding de pH omlaag valt.

        Eerlijkheidshalve moet ik er ook bij vermelden dat veel afhankelijk is van de inhoud van de pot...uiteraard. Vaak zie ik mensen die kweken in naar mijn mening veel te kleine potjes. Een goeie kweker kan gerust het ideale voedingsstoffenmengsel vinden en grote toppen kweken in een kleine pot. Echter in een te kleine pot is dit niet zo eenvoudig omdat de buffer kleiner is. Toevoegen van voedingswater met een foute pH heeft in dit geval serieuze gevolgen terwijl samen hiermee de buffer (Ca en Mg in je bodem) snel verdwijnt. Een sneeuwbaleffect dus want als je niet handelt gaat het steeds sneller en sneller.

        Grtz $iR
        Last edited by SirSmokeAllot; 10 March 2010, 01:15.
        sigpic

        Comment


          #34
          Re: Zaadjes vraagje

          Even een vraag waar eigenlijk topic over begon

          Dit is een foto van mn plantjes..

          Wanneer moet ik ze overpotten?
          En kan ik ze over een week in bloei zetten?

          DSC02440..jpg
          Push it to the limit

          Comment


            #35
            Re: Zaadjes vraagje

            Ik kweek in vrij kleine potten. 6 of 7 liter. Kzal is een ph meetsetje kopen. Die papiertjes kosten toch nieveel.

            Comment


              #36
              Re: Zaadjes vraagje

              Hoy Leon.

              Ik persoonlijk plant ze over als het worteltje er langs onder doorkomt. Je kunt je plantjes in bloei zetten wanneer je wil, hoe vroeger je dit doet hoe kleiner je plantje (en dus ook lager je opbrengst). Indien je beperkt bent in hoogte kun je uiteraard nu al op 12/12 gaan, dit heet dan dwarfen.

              @ Beowolf: druppelsetjes hebben mijn voorkeur. Een maal per week worden in het aquarium alle waterwaarden getest dmv druppeltestjes. Daarna stopt men een strookje in het water en dit legt men dicht bij het aquarium. De papieren strookjes dienen eigenlijk enkel om dagelijks te controleren of er niets veranderd is aan je water en geven eigenlijk geen precieze indicatie van de pH. Voor een kleine 8 euro kun je toch eentje vinden van degelijke kwaliteit in bvb zoomarket/maxizoo ofzo en deze kun je echt zeer lang gebruiken (7 druppeltjes toevoegen en kleur aflezen).

              Grtz $iR
              sigpic

              Comment


                #37
                Re: Zaadjes vraagje

                Kzou het wel bizar vinden als voeding de ph zo ver naar beneden trekt. Dan zou ge dus ook duidelijk het verschil moeten merken als ge 5 ml cola bij anderhalve liter water doet. Kzeg het, kheb daar nog nooit bij stilgestaan. Op zich heeft regenwater de ideale ph (rond de 6).

                Comment

                Bezig...
                X