Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Controle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Controle.

    Korting op 420shop
    Geachte Collega`s

    Eerst even uiten dat dit een geweldig forum is met goede informatie, dank hiervoor.
    Heb nu aardig wat posts gelezen en mijn vraag is of ik de/mijn situatie nu goed begrijp en voor mekaar heb.

    Stekken komen binnen (ong.5 dagen oud) worden gepot in voorgroeipakjes met atmi aarde.
    Besproeien met bladvoeding en PH 5,8-6 21 graden water om wortelgroei te stimuleren (wortels zoekend naar vocht op bodem wat er nog niet is)
    Dit 10 dagen lang, 1 600w lamp hoog met temperatuur van 24 graden 80% vocht en 18/6 licht in het hok.
    Na 10 dagen overpotten in 11l bakken met atmi aarde. Lamp 12/12 om bloei in te zetten.
    Vocht op 60% afbouwend naar 30 laatste week.
    voeding
    Canna Terra Floris
    Bloombastic
    Schema
    PH 5,8-6 EC week 1 1,2
    `` week 2 t/m 4 1,6 Bloombastic begin week 4 t/m 8 1ml/l
    `` week 5 t/m 6 1,8
    `` week 7 2,0
    `` week 8 2,9
    `` week 9 spoelen

    Tot wanneer kan ik wortelstimulator toevoegen?
    En heeft er iemand ervaring met Boombastic en een daarbij goed werkend schema?
    Danku

    #2

    Comment


      #3
      Re: Controle.

      Jona heeft je vragen perfect beantwoord. Ik heb nog een kleine aanvulling.

      Er staat bij jou, in week 9 spoelen. Echter hangt dit allemaal van de soort af, de een bloeit langer dan de andere. Men stopt altijd 2 weken voor het oogsten met voeding geven. Dit i.v.m. voedingstoffen die anders in je wiet kunnen zitten.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: Controle.

        Heren bedankt voor de reply erg nuttige informatie, bij die EC waardes had ik ook al mijn bedenkingen en zal jullie raad opvolgen.

        Bij Rhizo heb ik een vraagteken, wat bedoel je daar precies mee.
        Een EC en PH meter heb ik aangeschaft.

        Nog een vraagje, wat voor producten geven jullie nou precies om uiteindelijk zo veel mogelijke opbrengst te krijgen. En natuurlijk een goede kwaliteit.

        Greetz

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Controle.

            hey gasten vraagje over het besproeien van de stekjes is het goed om dat ook met 21 graden en ph geregeld water te doen met een beetje bladvoeding?

            Comment


              #7
              Re: Controle.

              Oorspronkelijk geplaatst door interest View Post
              Bij Rhizo heb ik een vraagteken, wat bedoel je daar precies mee.
              Een EC en PH meter heb ik aangeschaft.

              Nog een vraagje, wat voor producten geven jullie nou precies om uiteindelijk zo veel mogelijke opbrengst te krijgen. En natuurlijk een goede kwaliteit.
              Rhizo is een afkorting voor 'Rhizotonic' en het bevat stoffen die je wortelontwikkeling stimuleren. Goed voor tijdens de groei en nog beter voor als je net overpot hebt of als er wortelbeschadiging geweest is door het een of ander.

              Enkele basisregels om een deftige tot goede oogst te krijgen: Temperatuur goed houden, pH constant en altijd goed afgezuurd water geven, voeding niet te zwaar en je houden aan een voedingsschema (indien mogelijk gewoon op het gevoel en het zicht voeding gaan geven), je Luchtvochtigheid in de gaten houden (hoog in groei, laag tijdens bloei om toprot te voorkomen). Een goede lamp is ook een must, met name het juiste spectrum vb. HPS. Ook niet teveel water geven want dat hebben ze niet zo graag, maak dus dat je grond niet zeiknat wordt maar gewoon vochtig blijft.

              hey gasten vraagje over het besproeien van de stekjes is het goed om dat ook met 21 graden en ph geregeld water te doen met een beetje bladvoeding?
              Heren bedankt voor de reply erg nuttige informatie, bij die EC waardes had ik ook al mijn bedenkingen en zal jullie raad opvolgen.
              Graag gedaan, daarvoor zijn we er

              Greetzzz

              Jona

              Comment


                #8
                Re: Controle.

                Bedankt weer voor de nuttige informatie, langzaam maar zeker gaat het wel goed komen.
                Heb in iedergeval geleerd dat dit begin stadium ERG belangrijk is. Belangrijker nog dan de bloei vind ik zelf. Het is natuurlijk de bedoeling de stekken zo goed mogelijk voor te bereiden op de bloei. De wortels zo sterk en groot mogelijk te krijgen.

                De voorgroei potten met de stekken erin hebben door een misverstand te veel water gekregen hierdoor waren ze eigenlijk klets nat en heb ze daarom maar gelijk over gepot. Tijdens het overpotten heb ik gemerkt dat de wortels niet erg goed waren ontwikkeld. (omdat ze natuurlijk niet zoekend waren). Iemand tips om dit nog een beetje recht te trekken? ik geef ze nu zo ie zo geen water meer en kijk na 2 dagen hoe nat ze nog zijn.
                Is het handig de bloei nog een paar dagen uit te stellen en hiermee ook nog meer wortel groei te genereren?

                Is er misschien een goede tip om te zien wanneer de planten echt water nodig hebben of blijft dit een gevoelskwestie. Ik weet wel dat je je vinger bijvoorbeeld in de pot moet doen onder en boven en hiermee bepaal je dan of je water geeft ofniet..

                De nieuwe aarde is natuurlijk droog en ben wel een beetje bang dat ik hierdoor niet goed kan bepalen wanneer de stekken nu water nodig hebben dit in verband met het leegzuigen van de klomp aarde (voorgroeibakje).

                Greetz InteresT

                Comment

                Bezig...
                X