Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

    Korting op 420shop
    hallo ervaren growers
    ik heb wat rondegelezen op het forum en ben met m'n eigen zaadje begonnen.
    ik heb dinsdag een ontkiemt zaadje super lemon haze in de grond gedaan en onder een gewone spaarlamp gezet, dit is kleur wam wit maar er is nog steeds niks boven de grond en de grond begint wittig te worden(lijkt wel schimmel) is dit normaal?

    ik heb als aarde potgrond gebruikt met wat beendermeel en wat koemestkorrels..
    dit had ik ergens gelezen voor buitenkweek.

    misschien dat jullie mij kunnen vertellen wat ik goed of fout gedaan heb?

    #2
    Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

    Mogelijke oorzaken:

    Overvoeding (watvoor potgrond heb je gebruikt, geen zaai/stek aarde neem ik aan?)
    Teveel water (vochtig, maar zeker niet nat)
    Zaadje te diep in de grond (normaal 0,5 tot 1 cm)
    Temperatuur (22 a 25 graden met een luchtvochtigheid van 80-100%)

    Comment


      #3
      Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

      geen zaai en stekgrond nee gewone potgrond die je bij een tuincentrum haalt. is zaai en stek grond beter?
      het was wel vochtig maar ik had gaten onder in de bak waardoor alles weg liep daarna aleen beetje water gegeven bij het zaadje.
      zaadje 0,5cm in de grond.
      ik heb geen temperatuur meter en vochtigheids meter ik zou er even naar kijken.

      maar die combinatie van beendermeel en koemestkorrels is wel goed?

      ondertussen heb ik de bak onder 2 nieuwe spaarlampen gezet: 1 met neutraal wit(kleur 33) en de andere is cool wit. dit zijn volgens mij de beste spaarlampen om onder te groeien. ik heb het licht 18/6 aan staan. iemand extra informatie wat ik goed of fout doe?
      Last edited by yuyupyup; 7 March 2010, 12:32.

      Comment


        #4
        Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

        is overpotten in zaai en stekgrond misschien een idee?

        Comment


          #5
          Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

          Ik snap je niet zo goed,je hebt een zaadje ontkiemt die in de grond
          gedaan en er is nog niks boven.
          Als je een zaadje ontkiemt heb je een wit stengeltje, met een beginnend
          blad. Als je dat stengeltje onder de grond stopt heb je toch al het blad
          boven je grond??

          Dat je grond wit uitslaat kan beteken dat je aarde veel te nat is,ik vemoed
          dat dat ook,als je schrijft dat het water ervan onder uit kwam lopen.
          Dat gebeurt alleen je teveel geeft of de aarde een droge klomp is.

          En voor ontkiemde plantjes is gewone potgrond afdoende,zit genoeg in voor
          de eerste paar weken. Laat ze voor een goede wortel ontwikkeling zoeken naar water en doseer het een beetje.
          recht is recht. krom is krom.

          Comment


            #6
            Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

            ik heb het zaadje eerst laten ontkiemen in watten en toen ik een wit worteltje zag van 3 mm ong. heb ik het in een pot geplaatst.
            alleen toen kwam er niks boven de grond. maar toen ik gister avond het zaadje op wou graven, zag ik dat dat het plantje er uit was gekomen maar niet naar de bovenkant van de pot was gaan groeien maar juist naar de onderkant.. heb ik verder nog wat fout gedaan behalve verkeerde grond en teveel water?
            misschien kwam dit omdat ik eerst een bloeilamp heb gebruikt ipv een groeilamp?
            ik heb hem gister avond direct overgepot in zaai en stekgrond met wat houdbaarheisfolie erover en deze onder een groeilamp gezet,de 2 blaadjes komen net boven de grond. ik hou het licht 24/0 aan. ik hoop dat het nog goed komt..

            tips zijn altijd welkom!

            grtjes

            Comment


              #7
              Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

              Je hebt het zaadje wellicht per ongeluk op zijn kop in het medium gezet, met de wortel naar boven. Dit kan overigens geen kwaad. De stengel van zaadplanten groeit hoe dan ook naar het licht. Bij stekken ligt dat anders: behalve bij wilgen (salix). Die kun je zelfs op zijn kop in de grond zetten en er komt een nieuwe wilg.

              Comment


                #8
                Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

                oke mischien is dat het geweest Xtreem. bedankt voor je reactie.
                maar nu is het plantje anderhalve centimeter lang (het is gewoon een sprietje met 2 kleine blaadjes).
                toen ik hem overpotte in zaai en stekgrond waren de blaajes nog wat wit maar nu hij een dag onder de lamp staat zijn de blaadjes al groen geworden.
                weet iemand of ik nog hoop moet houden of dat het niks meer word?

                groetjes

                Comment


                  #9
                  Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

                  Ja,dat is er,het plantje heeft alleen een omgekeerde natte start gemaakt. Komt goed.
                  recht is recht. krom is krom.

                  Comment


                    #10
                    Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

                    Wil ik er wel even op wijzen dat je het goede spectrum (33) hebt als lamp, anders zal het weer snel bergaf gaan met je plantje

                    Comment


                      #11
                      Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

                      Bij 1 plant bij mij kwam ook niets omhoog , bleek dat me zaadje/plantje in de dop bleef hangen.

                      Comment


                        #12
                        Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

                        ja dat was er denk ik bij mij ook gebeurt want hij gin wel omhoog maar de blaadjes zaten vastgeplakt aan de dop.. staat hij 2 dagen onder de lamp en de bladeren zijn mooi groen alleen hij komt nog niet omhoog.. nog even afwachten..

                        Comment


                          #13
                          Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

                          Komt door al dat gedoe met ontkiemen in watten en dergelijke, leg je zaadje gewoon op zaai en stekgrond zeef er een dun laagje zaai en stekgrond overheen en besproei de hele zooi .
                          Scheelt 1 keer stress voor de jonge zaailing en gaat vele malen makkelijker dan al dat gepriegel.

                          Grtz.

                          Comment


                            #14
                            Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

                            Geduld is een mooie zaak

                            Comment


                              #15
                              Re: ontkiemt maar geen plantje (super lemon haze)

                              hij staat nu 3 dagen onder de lamp maar hij komt niet omhoog, weet iemand wat er aan de hand is?

                              grtjes

                              Comment

                              Bezig...
                              X