Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! wat doe ik allemaal fout

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Help! wat doe ik allemaal fout

Ze staan bijna 5 weken in de bloei dus nog 3 weken te gaan laatste week krijgen ze alleen nog water.....maar is het normaal dat ze na 5 weken in de bloei de haartjes al een klein beetje bruin worden ? of is dit ook door die tmv?

Comment

Das normaal MS... en wat we op het eind van de rit wensen uiteraard

Grtz $iR
      sigpic

Comment

temperatuur hooghouden met de lampen uit is ook heel belangrijk bij stekken,vooral als het wat minder gaat met ze.probeer boven de 19graden te blijven.ps heb nu bubbelgum staan en die kregen de eerste bruinehaartjes al begin week5

Comment

okee thnx weer mensen, ja ik hou de temperatuur sinds het begin al boven de 21 graden in de donkere periode....

Comment

Hier nog wat foto's zoals belooft.
            Misschien dat jullie er meer uit kunnen halen....
            Alvast bedankt weer
            Attached Files

Comment

gok nog steeds op tomatenbronsvlekken door die bruine necrotische vlekken/stippen. Ook kwam ik bij het maken van dat draadje vaak tegen dat ze verward wordt met Ca tekort wat mijn stelling nog kracht bij zet.

Grtz $iR
              sigpic

Comment

met tmv heb je schuintrekken van bladeren die random aanslag doet op bepaalde bladeren. Zoals je kan zien zijn de bladpunten verbrand wat niet bij tmv gebeurd, alsook alle nieuwe bovenste bladeren hebben er last van terwijl de onderkruin van je plant mooi groen blijft.; Sinds de plant alle voeding stuurt naar de redelijk nieuwe bladeren heb je altijd voedingsproblemen bovenaan..

Daarbij met een ec van 2.0 in de 5de week bloei is redelijk hoog..Natuurlijk door te hoge ec te geven gaat de ph ook verpest raken..En dan begin je plant andere problemen te vertonen..

Ik zou effe goed spoelen en dan gewoon langzaam voeding geven terug..Want je bladpunten verbranden niet zonder reden...

Gebruik je een ph meter? Want als je natuurlijk je grond verpest door teveel voeding, dan kan invloed hebben op de ph waardoor de plant weer bepaalde voeding minder makkelijk opneemt..

Daarbij staan je planten knalgroen onderaan wat duidt dat er genoeg voeding is, moest het te weinig voeding zijn, dan zou ondereaan bladeren vergelen omdat ze leeg gezogen worden om voeding naarboven te krijgen..

Je hebt te lang een te hoge ec gegeven waardoor je nu over je limiet zit..

Mensen kijken meestal naar special ziektes of andere special tekorten maar grotendeels is het gewoon ondervoeding of overvoeding.. Natuurlijk toont dit bij verschillende planten anders en in verschillende extremen..

Die foto van je totale plant verduidelijkt meteen heel het probleem sinds je mooi inzicht hebt over de volledige situatie van je plant..Onderaan knal gezond, bovenaan waar de voeding naartoe gaat aan het afbreken.. Probleem is dat een overvoeding ook tegelijk tekorten meebrengt door uitsluiten van bepaalde voedingstoffen, en dan krijg je allerlei vreemde bladtoestanden.

Je moet ook die schemas niet te serieus nemen, niet omdat een schema zegt dat je op bepaalde ec moet zitten dat je planten het ook aankunne, sommige gebruiken veel voeding andere minder, en daarbij je moet je voedingsdosis aanpassen naargelang je veel bewatert of weinig kun je met een sterke dosis werken of een lagere maar meermaals.

Meestal zit ik rond ec van 1.6-1.8 tegen die periode, maar als je op aarde zit houdt die ook langer voeding vast en dat bouwt zich op. Dus moet je ook mee oppassen..
                Last edited by OnlineAlien; 11 March 2010, 17:41.

Comment

ik gebruik alleen een ph meter voor in de ton..... ph van 6. ik zit trouwens in week 6 nu, dus jij raad mij aan om ze even 2 keer goed door te spoelen met water?
                  Aan hoeveel water per plant moet ik dan denken ?
                  Weer erg bedankt!

Comment

waarom houd je je ph op 6 ik zelf ben altijd geleerd van tussen de 5.6 en de 5.8 te blijven en ook telkens je water opnieuw te maken.
                    werk momenteel zelf voor de eerste keer met het blumatt systeem maar vervang men water om de 24u.
                    zou beetje gewoon afgezuurd kraantjeswater geven voor een paar dagen denk ook voedings overshot
                    mijn hoogste ec dat ik geef is 1.6 rond de 5-7 week bloei bij 10 week bloeier

Comment

Zou het ook niet kunnen dat de plant de ziekte ergens onderweg heeft opgelopen?
                      De reeds gevormde bladeren zullen naar mijn mening niet meer schuin gaan trekken (wel mozaiek vertonen) en dus krijg je de misvormingen vooral bovenaan, daar waar nieuwe bladeren aangemaakt worden.
                      Persoonlijk sukkel ik er ook mee en ook niet elk blad ziet er zo uit.
                      Verder zie ik nergens verbrande vingertoppen. Ik vind zelf dat de topjes van de vingers er heel goed uitzien en meestal groener zijn dan de rest van het blad.

Grtz $iR
                      Last edited by SirSmokeAllot; 11 March 2010, 18:36.
                      sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OnlineAlien View Post
                        met tmv heb je schuintrekken van bladeren die random aanslag doet op bepaalde bladeren. Zoals je kan zien zijn de bladpunten verbrand wat niet bij tmv gebeurd (ik zie niet echt verbrande bladpunten), alsook alle nieuwe bovenste bladeren hebben er last van terwijl de onderkruin van je plant mooi groen blijft.; Sinds de plant alle voeding stuurt naar de redelijk nieuwe bladeren heb je altijd voedingsproblemen bovenaan.. (klopt volledig)

Daarbij met een ec van 2.0 in de 5de week bloei is redelijk hoog..Natuurlijk door te hoge ec te geven gaat de ph ook verpest raken..En dan begin je plant andere problemen te vertonen..(ik vind die waarde toch redelijk voor de 5de week bloei? Ik durf soms tot een EC gaan van 2.2/2.4 in week 5, week 5 is ook de week waar ik bij 8weken bloeiers op het max van men voeding zit)

Ik zou effe goed spoelen en dan gewoon langzaam voeding geven terug..Want je bladpunten verbranden niet zonder reden...
                        (is dit niet gevaarlijk voor in week 5 nog te doen? Zou het niet beter zijn dat hij nu zo door doet tot eind week 6 en dan begint te spoelen)
                        Gebruik je een ph meter? Want als je natuurlijk je grond verpest door teveel voeding, dan kan invloed hebben op de ph waardoor de plant weer bepaalde voeding minder makkelijk opneemt..

Daarbij staan je planten knalgroen onderaan wat duidt dat er genoeg voeding is, moest het te weinig voeding zijn, dan zou ondereaan bladeren vergelen omdat ze leeg gezogen worden om voeding naarboven te krijgen..

Je hebt te lang een te hoge ec gegeven waardoor je nu over je limiet zit.. (deze zou ook wel kunnen kloppen als je al langere tijd een ec van 2.0 geeft, hoe lang geef je al een ec van 2.0? Voeding kan opstapelen in je grond en vormt dan onoplosbare zouten, die dan weer voor blokkages van bepaalde voedingselementen zorgen)

Mensen kijken meestal naar special ziektes of andere special tekorten maar grotendeels is het gewoon ondervoeding of overvoeding.. Natuurlijk toont dit bij verschillende planten anders en in verschillende extremen..

Die foto van je totale plant verduidelijkt meteen heel het probleem sinds je mooi inzicht hebt over de volledige situatie van je plant..Onderaan knal gezond, bovenaan waar de voeding naartoe gaat aan het afbreken.. Probleem is dat een overvoeding ook tegelijk tekorten meebrengt door uitsluiten van bepaalde voedingstoffen, en dan krijg je allerlei vreemde bladtoestanden.

Je moet ook die schemas niet te serieus nemen, niet omdat een schema zegt dat je op bepaalde ec moet zitten dat je planten het ook aankunne, sommige gebruiken veel voeding andere minder, en daarbij je moet je voedingsdosis aanpassen naargelang je veel bewatert of weinig kun je met een sterke dosis werken of een lagere maar meermaals.

Meestal zit ik rond ec van 1.6-1.8 tegen die periode, maar als je op aarde zit houdt die ook langer voeding vast en dat bouwt zich op. Dus moet je ook mee oppassen..
                        Ik ben zeker dat je last van tmv hebt (wat geen erg is, de mindere opbrengst is te verwaarlozen) + check je blaadjes op beestjes al die puntjes op die bladeren wijst er volgens mij op dat er beestjes in je hokje zitten (die hebben waarsschijnlijk ook die tmv meegebracht in je hokje)
                        Dus neem es een microscoopje of een loep en check es de onderkant van je blaadjes en wedden dat je trips/spint ofzo zult vinden

Greetz,
                        Smoking Fifi
                        Last edited by Smoking Fifi; 12 March 2010, 06:30.
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Ik heb geen beesjes kunnen vinden met de loep.......ec van 2.0 geef ik pas sinds 1 week daarvoor gaf ik 1.1 en 1.2.
                          Heb ze vandaag alleen maar water gegeven misschien toch teveel voeding...ik weet het anders ook niet
                          Last edited by mister smoothie; 13 March 2010, 03:45.

Comment

Het is nu 4 dagen geleden dat ik ben begonnen met water geven maar zie het alleen maar erger worden bovenste blaadjes verbranden gewoon.... gaan helemaal omhoog krullen, het rare is dat de plantjes die het minst in het licht staan het bijna tot niet hebben hier en daar een heeeeeel klein beetje, lamp hangt er 60 cm vanaf (600 watt) en heb een ventilator staan. het is rond de 25 a 26 graden en de vochtigheid hang tussen 30 en 47 % in. iemand misschien die weet waarom de plantjes die het minst licht krijgen er bijna geen last van hebben ?
                            Alvast bedankt

Comment

Bezig...
                            X