Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

    Korting op 420shop
    Kweekmatties

    Mijn planten zijn pas paar dagen oud!

    1-Maar klopt het dat je trips en spints voorkom als je een knoflookteentje in je pot stopt??

    2-Spa blauw heeft een waarde van 6.0 PH is dit dan goede voeding? Of is kraanwater beter?(24 uur laten staan en belletjes eruit tikken)


    Grrrr
    Push it to the limit

    #2
    Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

    1. ja ze zeggen het

    2. Kraanwater in een emmer gooien en belletjes tikken is niet genoeg.

    Voor de rest beetje zoeken op het forum , en je hebt antwoord op al je vragen

    Succes

    Comment


      #3
      Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

      Knoflookteentje in je pot help preventief idd.

      Spa blauw heeft idd een PH van 6 das dus wel prima echter het is zeer arm water. Je zal tegen het einde van de rit tegen Mg en Ca tekorten aanlopen.

      Lees deze treat eens door.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

        Oke maar op het begin kan je dus gewoon met spa blauw wat er geven??
        Push it to the limit

        Comment


          #5
          Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

          Ja , en ook gewoon kraanwater.
          Het beste is regenwater.

          Comment


            #6
            Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

            niet akkoord.
            Regenwater is het best voor iemand die zijn pH en ec kan meten... idem voor spa blauw. Monty haalde het ca en mg gebrek op termijn al aan maar volgens mij is het belangrijkste punt: door de pH corrigerende eigenschappen van onze voeding daalt de pH van regenwater bij lichte dosering al onder de 5.
            onze voeding werkt in op de waterstofcarbonaten om de pH te optimaliseren, echter in regenwater zitten geen carbonaten... Dus hoe meer je toevoegt, hoe meer je ph zakt.
            Over spa kan ik weinig zeggen behalve dat ik al veel mensen in de fout heb zien gaan ermee (vraag bassassin en Skafe maar eens om een woordje uitleg).

            Grtz $iR
            Last edited by SirSmokeAllot; 9 March 2010, 17:52.
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

              Niet akkoord.
              Bij mijn buitenplanten hoef ik minder bij te voeden dan bij mijn binnenkweekjes.
              Ondanks dezelfde potgrote en dezelfde voeding.

              Comment


                #8
                Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

                Hoy Robba,

                Dit zou bvb ook onder invloed van andere factoren komen. Meestal is indoor de lichtintensiteit constant hoog en de temperatuur ook constanter en hoger dan buiten, dat zou zo toch moeten zijn. Als de temperatuur en het licht verhogen, verhoogt ook automatisch het water- en voedingsstoffenverbruik (en ook CO2 enzo uiteraard).
                Ik weet niet of je de pH en ec van je gietwater en voeding controleerd maar zou het je zeker eens aanraden. Ikzelf verschoot me een bult... En kreeg van sommige growers bevestiging dat door toevoegen van ph corrigerende voeding aan regenwater je pH serieus omlaag gaat (zie bvb antwoord marlboroman op mn watermanagementdraadje postje 8).

                Grtz $iR
                Last edited by SirSmokeAllot; 10 March 2010, 00:34.
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

                  graag had ik geweten met welk water ik nu begin is me nog niet duidelijk?? alvast bedankt
                  No women no cry

                  Comment


                    #10
                    Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

                    Begin met regenwater , werkte voor mij iig zeer zeer goed!

                    Comment


                      #11
                      Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

                      bedankt voor de raad
                      No women no cry

                      Comment


                        #12
                        Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

                        Hi all,

                        Ik moet me toch aansluiten bij de opmerkingen van $ir . Wanneer je puur op de gegevens afgaat dan merk je dat wanneer je regenwater geeft, helemaal geen calcium aan je dames geeft en dat hebben ze wel degelijk nodig. (niet in regenwater of in mijn bio voeding)

                        Nu kan ik ook niet uitleggen hoe de plantjes aan calcium geraken wanneer deze buiten groeien en van regenwater leven.

                        Ook zal je later bij toevoegen van voeding (bio) aan regenwater je ph fameus naar beneden halen dus
                        Wat ik nu doe is kraanwater mengen met regenwater -) . Ik heb niets van ph-plus of min liggen hier, en kan men dames toch elke dag water geven met een ph van rond de 6,1 .

                        Een verhouding van bijv. 750 ml regenwater - 250 ml kraanwater is goed om mee te beginnen zou ik durven zeggen. Verhouding 3:1

                        ps: ik zou zelfs denken dat mijn voeding (bio) voor kraanwater bedoelt is want waarom zouden ze anders geen calcium aan de voeding toevoegen .

                        Grtz
                        "Hoe ingewikkelder het probleem, hoe belangrijker de oplossing"

                        Comment


                          #13
                          Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

                          ik gebruik gewoon kraan water met ph- zit rond de 6,1 ph en ik gebruik alles wat nodig is voor een top oogst

                          Comment


                            #14
                            Re: Knoflookteen bij plant? Spa blauw goede voeding??

                            Hey,
                            Ik sluit me aan bij marlboroman! Geef men plantjes namelijk ook mengeling, maar dan 5,5 delen kraanwater op 4 delen regenwater. Weet dat ons regenwater zeer zuur is (bij mij pH 5,0 of zelfs lager), en kraanwater redelijk alkalisch. Dus 't is als je gaat mengen echt goed mogelijk om de perfecte ph te verkrijgen. Ik heb ook niets van ph- of ph+ regulator rommel en kan mijn plantjes elke keer weer water met pH6,1 geven. Smijt dus die flessen pH- enzo weg en meng gewoon regenwater met kraanwater om de juiste waardes te verkrijgen. Uw plantjes zullen u dankbaar zijn!

                            Dus inderdaad, regenwater (of in extreme gevallen spa-water lol ) lijkt hetgeen een plantenliefhebber zou geven, maar het is eigenlijk helemaal niet goed voor de plantjes!

                            En van die knoflook, baat het niet dan schaadt het niet zeker? Ik bij mijn plantjes ook in elke pot enkele knoflookteentjes gestoken.

                            Grtz
                            Last edited by Deerriz; 22 March 2010, 13:57.

                            Comment

                            Bezig...
                            X