Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

brandende vraag over Lizetan(bestrijdingsmiddel)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

brandende vraag over Lizetan(bestrijdingsmiddel)

Korting op 420shop
    Hallo iedereen, Ik heb lang geleden volgens mij al eens een post gedaan en me voorgesteld? Bij deze voor de zekerheid: Ik ben een beginnend grower en ben bezig aan mijn eerste kweekje.
    Gewoon voor de lol en lekker voor het rookplezier

Nu heb ik eergister Trips geconstateerd, ik heb voorkeur bij biologische behandeling maar nu is mijn vraag kan het het kwaad om je plantjes te behandelen met Lizetan van Bayer? Tegen bladluis, trips, wol, dop- en schildluizen. Weet iemand of dit een schadelijk middel is? Ik zit in de 2de week van de bloei met beginnende topvorming.

grtz

Re: brandende vraag over Lizetan(bestrijdingsmiddel)

Ik weet alleen dat Lizetan wordt gebruikt bij siergewassen. Zelf geef ik de voorkeur aan (biologische) bestrijdingsmiddelen voor consumptie gewassen. Zelfs daarop staat veelal een veiligheidstermijn die in acht moet worden gehouden. Het product Mesurol van Bayer wordt wel gebruikt bij consumptie gewassen. De veiligheidstermijn bedraagt 3 weken.
    Last edited by Xtreme; 17 March 2010, 09:57.

Comment

Xtreme; bedankt voor je reactie, Ik heb inderdaad gezien dat het middel bedoeld is voor siergewassen, het is helaas het geval dat mijn vriendin deze week de planten heeft verzorgd en dacht zo snel mogelijk iets te spuiten tegen de bugs ipv te wachten op het middel wat ik had besteld. Ze heeft wel licht gesprayed maar toch. Nu moeten de plantjes nog in elk geval 5-6 weken en er zitten nog niet echt topjes op. Mocht iemand adviezen hebben dan hoor ik het heel graag!! Op het internet kan ik er nergens iets over terugvinden.
      Ik hoef de planten toch niet weg te gooien?

Comment

Lees eens op het etiket wat de werkzame stof is, daarna eens google proberen

Comment

toxicologische groep: carbamaat met cholinesterase-remmende werking. Inderdaad eventjes gegoogled en vond dit oa ook terug bij PrevicurN, een middel gebruikt bij verscheidene groentes, dat geeft hoop! bedankt voor de suggestie!

Comment

Ok ik denk dat ik gerust kan zijn. Werkzame stoffen zijn Piperonylbutoxide en Pyrethrine. Wikipedia geeft aan dat alleen in hoge doseringe het schadelijk KAN zijn aan Lever en Nieren. Pyrethrine is makkelijk afbreekbaar bij blootstelling aam zuurstof en licht. Het is dus niet voor ons consumtiekwekers bedoeld maar het is ook geen zwaar bestrijdingsmiddel. Aangezien de plantjes nog 6 weken moeten en slechts heel licht behandeld zijn maak ik me geen zorgen en stap nu over naar Plant Vitality plus, een biologisch goedje.

greetings!

Comment

Bezig...