Als ik nu es ipv 11l potten , 5l potten neem ... en dan gewoon 15a 20 planten zet ipv 9 . Onder 400 w en ik laat ze maar een week voorgroeien . Komen dit dan ook nog redelijke plantjes ? Of best langer voorgroeien ? Of is en 5l pot niet groot genoeg , ik wil dan toch wel een 20 g per plant kunnen halen ...
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kleinere potten.
Collapse
X
-
Re: Kleinere potten.
kweken in kleine potjes gaat prima, maar bedenk wel dat je dan wat zaken gaat tegen komen :
- frequentie van water geven moet natuurlijk omhoog, dus vaker water (en minder per pot)
- bufferwerking van je aarde is gerelateerd aan het volume. Minder aarde betekend dat je beter moet doseren met voeding
- opslag van voeding : kleiner volume houdt natuurlijk minder vast, dus vaker voeding geven (ik doe tot de laatste week gewoon met elke beurt, tenzij het erg warm is
Of meer planten in kleinere potjes meer opbrengen hangt sterk samen met de soort die je kweekt (en de omstandigheden). Ik ben er nog niet over uit, maar heb zo'n vermoeden dat met lowrydertjes enzo je plan prima gaat werken. Feitelijk ga je gewoon over op een milde hydro-vorm...
succes!
PS : die opmerking over 400W vs 600W van tumble zou ik ter harte nemen : het aantal lumen per watt van een 600Watter is stukken beter, en zal je zeker helpen in je voornemen 1gr/w te gaan halen.Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
Comment